Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Optik til en drilling
#1
Nu fik vi jo slået fast at et kombivåben skal have en randpatron...

Hvad er erfaringerne med optik. Den skal primært bruges på korte hold.
Rødpunkt a la Aimpoint
Drivjagtskikkert 1-6*24 (jeg skal snart en tur over dammen og har kik på en Leupold...)

Jeg er nok mest i tvivl om hvad der fungere bedst i forbindelse med haglskydningen??

Hvad siger jeres erfaringer?

Mvh.
Jørgen
Svar
#2
Korn og kærv.[Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#3
Jeg har selv rodet med problemet. Og min erfaring er at en driv jagt kikkert er det bedste valg . Men meget vigtig er at den sider i en god sving montage så den kan tages af når det er ren hagl post .
Fortryder meget min kun sider i en alm aftagelig montage

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#4
På min Sauer drilling sidder en 1.5-6x42 ørn i Einhak montage.
Jeg skyder alt uden at tage kikkerten af.
Prøv at skyde lerpotter m kikkert det er rasende nemt.
Har prøvet aimpoint . Det var ik mig [Smile]
Svar
#5
På min valmet sidder der en meopta 1-4x24.

Jeg prøveskød kikkerten på min halvautomat, det er som Helautomat skriver, nemt at skyde med kikkert.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#6
På min kombi sidder der en Meopta med K-dot, med lys i 1-4x24, perfekt.

Mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#7
På min drilling kan der sidde en Zeiss 1,5-6x42, men det gør der nu meget sjældent.

Venlig hilsen

JCK
Svar
#8
Tak - Det er ret entydige svar, der ryger en drivjagtskikkert i kufferten, når jag skal over dammen i slutningen af oktober.

Endnu engang er jeg imponeret over de kvalificerede svar på VTF.

Knæk og bræk derude!

Jørgen
Svar
#9
Jeg har selv stået i samme dilemma og løsningen blev et doctor hollowsigt det er ikke i vejen når man skyder med hagl og er super præcis og god til hurtige skud på afstanden ud til 70 meter
Svar
#10
en doctor rødpunkt er rigtig lækker den fylder ikke meget, jeg har den i en einhak montage så den er nem at pille af og den kan ligge i lommen uden at fylde, der kan nemt skydes lerduer med den dog lidt svære på spids duerne, har ved siden af en zeiss 1.5-6x42 på den, hvis jeg skal sidde på en post hvor chancen for lidt længere skud hold er mulige Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)