Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Privat handel af riffel ?
#1
Jeg har budt på en riffel , og er blevet kontaktet af sælger . Han har foreslået en pris under mit bud " ved en hurtig handel " jeg tror han mangler pengene ( jeg kender ikke manden , og kan tage fejl )
Jeg er nu blevet lidt betænkelig , ved at jeg skal betale noget for ud , hvad gør jeg for at sikre mine surt sammen sparede lommepenge bedst muligt ?
Jeg mener at have læst et topic om emnet her før , jeg har prøvet search , men fruen har arrangeret nabo spis , så jeg er under tidspres ad H til så !

HJÆLP!

Mojn Weide
Svar
#2
Giv dig selv lidt tid, det er ham der har travlt, sæt dig ind i tingene! Kan man spørge våben kontoret om han har ejerskab?
Svar
#3
@Weide

Holder lidt samme linie som Marion Morrison, det jeg ikke syntes om er at sælger bryder en budgivning og "snyder" andre evt. kunder bare for at afslutte en "hurtig" handel, personligt syntes jeg du skal have lidt is i maven og afvente.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#4
Få ham til at sende et billede af hans tilladelse og hans kørekort. Betalt evt. 50% forud, søg tilladelse og betalt resten ved afhentning.
Vil han ikke indgå på ovenstående vilkår er der måske ugler i mosen og du finder bare en anden riffel.
Knæk og bræk.
Svar
#5
Det der bekymre mig er at det skal gå så stærkt , at han uopfordret sænker prisen , inden jeg har set rifflen. Vi har aftalt en fremvisning på fredag , han skal inden da sende en kopi af tilladelsen , så kan jeg jo lige ringe til policen og høre om de bliver nysgerrige når de bliver præsenteret for våbennummeret i kombination med sælgers navn .
Skal der falde penge på det tidspunkt , må det være rimeligt at jeg tager låsen med mig , så har jeg vist sikret mig så godt som jeg kan.
Tak for indput så vidt.[Smile]

Ellers andre forslag ?

Mojn Weide
Svar
#6
Har en gang købt privat. Jeg så riflen, og sammen gik vi ind i en større Østjysk Våbenhandel. Han indleverede våbnet, jeg bestilte et check af piben og lidt service indtil papirerne var på plads. Det blev gjort klart, at det var mig der nu var ejer. 2-300kr til butikken og ingen problemer.

Nu ved jeg ikke hvor du har afgivet bud. Men hvorfor har han valgt dig ? Kan du være sikker på at de andre budgivere ikke er falske profiler i den givne sammenhæng ? Ved det godt.... er nok små-paranoid [Big Grin]

Mvh Pete
Svar
#7
Jeg har engang i en privat handel fået udleveret bundstykket, magasinet og kikkerten da jeg betalte riflen, jeg er bekendt med at det er på kanten af loven (men ufarligt for omverdenen og derfor nok rimelig tilgiveligt).

Men Pete1234 forslag om at involvere en forretning eller en bøssemager med våbenbog er da endnu bedre - og så betale ham for at lave gevind til dæmper eller lign.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Weide

Det der bekymre mig er at det skal gå så stærkt , at han uopfordret sænker prisen , inden jeg har set rifflen. Vi har aftalt en fremvisning på fredag , han skal inden da sende en kopi af tilladelsen , så kan jeg jo lige ringe til policen og høre om de bliver nysgerrige når de bliver præsenteret for våbennummeret i kombination med sælgers navn .
Skal der falde penge på det tidspunkt , må det være rimeligt at jeg tager låsen med mig , så har jeg vist sikret mig så godt som jeg kan.
Tak for indput så vidt.[Smile]

Ellers andre forslag ?

Mojn Weide



Jeg blev spurgt om det samme ifm. salg af en riffel, men da bundstykket er tilladelseskrævende kunne det ikke lade sig gøre. Handlen blev dog gennemført uden nogen form for problemer.

Jeg gider ikke risikere at få polisen på nakken, fordi køber ringer og rykker for sin tilladelse,og så siger til dagens politiassistent "jeg har jo allerede bundstykket, jeg mangler bare resten" eller hvad ved jeg...

Til gengæld krævede jeg også kun 1000,- i forudbetaling, + vi sad hos mig og ansøgte om tilladelsen sammen. Det i sig selv viser jo en vis seriøsitet hos køber.

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#9
At tilbyde "en hurtig handel" er noget der ses ind i mellem på auktionerne på nettet, Sælger og køber slipper for salærerne til "auktionshuset" og Sælger kan derfor reducere prisen lidt ..

Det er bestemt ikke noget "auktionshuset" bryder sig om- at have lagt "annonce" og "Vurdering" til et salg uden at få salær ind..

personligt har jeg aldrig betalt noget på forhånd i en privat handel, men altid blevet enig med sælger om hvordan vi skulle håndtere det.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#10
Nu er handlen så gået i vasken

Om det er fordi jeg bad om en kopi af tilladesen , og et foto hvor våben nr kunne ses , kan jeg jo ikke være sikker på , men det er da underligt at det skulle gå så pokkers stærkt lige ind til , det kom på banen .[Wink]

Nå skidt , der kommer vel en Vixen til salg igen

Mojn Weide
Svar
#11
Det var da kedeligt .. ikke alle sælgere er lige seriøse ... [V]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)