Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ballistik / kuglebane med lyddæmper
#1
Ærede medlemmer

Jeg har fået investeret i en Stalon Whisper til min gamle Carl Gustav 6,5x55. Skov i Bording stod for montering, og jeg drog glad afsted til skydebanen for at få riflen skudt ind med det nye udstyr.

Den dæmpede fint lyden og rekylen - nå ja - der er jo i forvejen ikke nævneværdig rekyl fra denne kaliber, så det lagde jeg faktisk ikke mærke til.

Men - Riflen var i forvejen skudt ind på 200 meter med Norma Partition (9,1 g / 140 gr fabriksammo) så jeg blev noget overrasket over at jeg skulle skrue kikkerten (S&B 3-12x50) 10 klik op med lyddæmperen monteret!
Det må jo betyde en noget mere krum kuglebane? Men i så fald hvor meget?

Lyddæmperen tager selvfølgelig noget energi, men jeg fik en dum følelse af, at jeg måske skulle have ofret lidt flere penge, og så købt mig et par elektroniske høreværn - istedet for at have en lyddæmper med så krum en kuglebane, at man konstant skal sidde og vurdere, hvor meget man skal holde over eller under på målet! Det kunne gå på en skydebane, men der duer ikke på praktisk jagt.

Eller har lyddæmperen en fejl?

Mvh Jesper
Svar


Beskeder i denne tråd
Ballistik / kuglebane med lyddæmper - af Jesper Madsen - 15-10-2015, 12:31 PM
Ballistik / kuglebane med lyddæmper - af Jamo - 15-10-2015, 06:14 PM
Ballistik / kuglebane med lyddæmper - af unknown - 15-10-2015, 06:33 PM
Ballistik / kuglebane med lyddæmper - af n a - 15-10-2015, 08:34 PM
Ballistik / kuglebane med lyddæmper - af n a - 15-10-2015, 09:07 PM
Ballistik / kuglebane med lyddæmper - af Rolin - 15-10-2015, 11:17 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)