Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nu har jeg forgæves...
#1
Nu har jeg forgæves forsøgt at finde et sted, hvor jeg kan få hylstre til min .376Steyr..

Så vidt jeg ved er .376 steyr hylstret oprindeligt et 9.3x64 Brenneke hylster[?] Hvis jeg kan få fat i hylstre til den kaliber, kan jeg så bare køre dem igennem sizeren og korte dem af længde[?][?]

Måske min kaliber bror, Dravis, ved noget[?]

Er der nogen der evt. har et par hylstre liggende jeg kunne teste med[?][?][?]

Mvh

.376 steyr - out of ammo....[V][V][V]
Svar
#2
Kan de købes i USA [?][?]

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#3
det kan de...

men lockstock er udgået...

hylstre bliver lavet af hornady...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#4
Ja, de kan købes i staterne. Har mailet med etpar stykker, hornady incl... Men ingen af dem er villige til at sende til udlandet... Noget medtilladelser.. Og hornadys danske importør arbejder også på sagen(jaguar gruppen)... Men de lød ikke særligt optimistiske, selvom det burde være en smal sag at skrive et ekstra varenummer på bestllings sedlen...
Svar
#5
Jeg kender en der fik nogen .376ere (Hornady) gennem MidwayDanmark

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Problemet med .376Steyr er at Hornady ikke har produceret mere end 1 "lot" indtil nu!!!!

derfor er alle leverandører af genladekomponenter "løbet tør" indtil Hornady får lavet nye produktions "tools" til nye "lots"
Det oprindelige "first run" (lot nr: 1298G2D225201) havde varierende og generelt for kort headspacing = kort levetid og andet brok[xx(]
Eftr sigende ER Hornady igen igang med at producere .376Steyr, efter at efterspørgslen er steget igen på grund af at Steyr Prohunter'en er blevet populær mange steder.

Det lykkedes mig at kapre de sidste 3 pakker m. 50 stk som "Johannsen Wiederladen" havde med på messe i Kassel.[Big Grin] ca. 100 af disse 150 havde lang nok headspace til at de kunne lades op og affyres nogenlunde normalt. derefter har jeg sat min sizerdie op så de PASSER til kammeret!

Jeg vil tro at vi bare skal have lidt tålmodighed, så kommer der nok nye hylstre fra Hornady...
"Ombygning" fra 9.3x64Brenneke er ikke helt ligetil... (afkortning, udglødning, rejfning, sizing, fireformning...[xx(] øv....
RWS er de eneste der laver hylstre og de VED hvad de vil have for dem[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#7
Tænkte nok du vidste noget[Wink]

Jeg har fundet et par forhandlere i USA der har dem på lager. Problemet er bare at de ikke sender ud af landet. Men måske er dette problem løst af en af forummets brugere[:p]

.376 steyr - out of ammo..
Svar
#8
Du kan muligvis få .376 Steyr hylstre (Hornady) hos Johannsen i Neumünster. De står i hvert fald i hans katalog.
http://www.johannsen-jagd.de/pdfdateienw....%2017.pdf
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)