Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Neuhausen shr 970
#1
Hejsa.
Jeg er totalt ny herinde, men forummet skulle prøves af, da jeg mangler lidt viden om min riffel.

Jeg er den glade ejer af en Neuhausen shr 970 i 308w.
Den er med 22 mm fluted pibe og rekylbremse fra fabrikken af.
En alt i alt god riffel til mit behov. Den vææter ihvertfald normalt hvad den peger på[Big Grin]

Men jeg savner lidt viden om den... Nogen der ved hvornår de stoppede med at lave dem?
Og kan man stadig få dele til dem?
Tænkte på en lettere pibe, da den er LIDT til den tunge side(5,1 kg med en leupold vari x III på)
Svar
#2
Velkommen på VTF, jeg er ikke sikker på hvornår de holdt op med fremstillingen, mit gæt er ca 10+ år, det skulle vel være muligt at korte piben og få drejet den lidt ned om den er for tung.
Svar
#3
@ odense5000
Du kunne prøve at finde en bøssemager der kan det med at slibe af piber ( NP hvilbjerg ) det er ikke så dyrt som en ny pibe, medminder at den er slidt for meget så det ikke kan betale sig at gøre.[Smile]
mvh.

Rasmussen45.
223 - 6,5x55 - 6,5x55 - 6,5.06 - 308 - 7x64 - 338-06 A-Square - 338wm
Svar
#4
Mange tak for velkomsten[Smile]

Jeg ville nu gerne holde den nuværende pibe... Den er ingenlunde slidt og fejler intet, bare tung. Men ligefrem at korte af den og få den slebet ned, ville næsten være synd...
Tænker også om den skulle sælges en dag, så ville et "orginalt" løb vel være at foretrække.
Nogen bud på hvad en ny pibe koster?
Svar
#5
Hmm, er piben ikke krympet på? Det tror jeg bestemt at den er. Så det er nok ikke alle magre bøsser, der kan skifte pibe på den. Men da nu kalibren er 308w varer det nok også temmelig længe inden der skal skiftes pibe.
Svar
#6
SHR 970 blev netop solgt som en modulløsning med mulighed for pibeskift, så jeg tror bestemt ikke piben er krympet på.

Hvis man googler lidt rundt ser man på flere fora, at folk har haft svært ved at opspore piber til den, så mit bud er, at enten må man dreje den originale pibe ned til en dimension der er til at bære, eller også må man få en bøssemager til at fremstille en pibe som man vi have den ud fra en råpibe.

Jeg ville ikke være i tvivl, men helt sikkert få den originale pibe drejet ned og samtidig få den forfærdelige mundingsbremse fjernet. Men en diameter på f.eks. 17 eller 19 mm, en længde på 48 cm og en lyddæmper på, bliver det en langt mere behagelig oplevelse at omgås den riffel.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
My mistake. Jeg tænkte på SSG 04 eller 69, en af dem er krympet på....
Svar
#8
@oddense5000

Du behøver ikke at køre til 7480 Vildbjerg for at finde en god våbenmekker, Du har en i nabolaget: HG Firearms [Smile]

mvh
mvh
Svar
#9
Hej Odense 5000 - du behøver ikke at google så langt, blot søge videre på dette forum.
Jeg kan ikke helt huske timingen, men det har nok været omkring 2006, at jeg ringede til fabrikken for - desværre - at få bekræftet rygtet, at produktionen af SHR 970 var stoppet. Det skrev jeg så lidt om, bl.a. i bitterhed over at have købt en ny riffel i troen, at den var fremtidssikret en del ud i fremtiden. Jeg fandt dog over tiden de reservedele (ny pibe mhp. kaliberskifte, andet skæfte etc), der alt i alt dækker mit behov.

Min basismodel var i øvrigt også .308W med en kort fluted pibe, dog uden rekylbremse. Temmelig let pibe, vil jeg tilføje.

Mange hilsner,
HCS
Mange hilsner,
HCS
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)