Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : Standsede bilen og skød elg
#1
Standsede bilen

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#2
Jeg kunne godt tænke mig at hører den danske jægers side af historien.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Autopürsch;-)
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Jeg kunne godt tænke mig at hører den danske jægers side af historien.

Mvh.

Yeti



Hvorfra ved du at det er en dansker???

--
FKF

ANNA
Svar
#5
Det har været fremme på nogle af de svenske sider. Her var beskrevet at elgen blev skudt efter at jagten var blæst af. Jægerne var på vej til slagteboden da de fik øje på elgen. Politiet har konfiskeret den døde elg og efterforsker sagen - efter hvad jeg har kunnet læse mig til.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#6
Altså hvis elgen ellers ikke er skudt fra bilen, ud over kvoten eller på anden mands jord, hvordan i alverden kan det så være en politisag?! At det er total dårlig moral og brud på parolen m.m. er vel ikke ulovlig, men nærmere en envejs-billet ud af det jagtlag...

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#7
Man skal passe hulans meget på i Sverige! Hvis man kommer lidt på tværs af nogen af "de lokale" kan man få alvorlige problemer ..

Hvis man samtidigt ikke er den hurtigste knallert på havnen, og laver et julenummer som at skyde en elg efter jagten er slut, så beder man om problemer i "formynder-sverige"

Der ER svenskere der har fået en politisag om "jaktbrott" på nakken for bare at sigte på et "ikke jagtbart dyr" -- uden at et skud er løsnet eller noget er nedlagt .. Så har en "lokal" et horn i siden på en dansker, så skal han/hun passe gevaldigt på og holde sin sti meget ren ..
Nu er der jo heller ikke mange præcise oplysninger omkring hvordan, og hvor den pågældende Elg blev skudt.. det kunne jo have været fra offentlig vej eller lignende "ulovligheder" ..

Jeg kunne forestille mig at "jagt-lederen" blev alvorligt sur over at der blev skudt en elg efter jagt slut, og derfor trækker alle de ting frem der kan give den "formastelige" et grundigt drag over nakken..
(Velfortjent?)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
"Jagtlederen" Er en slags myndighedsperson. Så når han har sagt at jagten er forbi så er det jaktbrott at skyde.
Svar
#9
ok! er det formuleret i den Svenske jagtlov?? Jeg kan ikke lige komme i tanke om noget lignende i Dansk jagtlovgivning?

Men der er sikkert nogen der kan forbedre min viden [Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#10
Jeg tror det handler om at elgen er skudt på anden mands mark, og i så fald også ulovligt i Danmark. Det samme vil være gældende hvis der er skudt efter solnedgang

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#11
Autopürsch er i den grad ulovligt i Sverige og at køre frem til vildtet er i syne, stige ud af bilen og nedlægge et stykke vildt er i denne kategori. Mener at der inden for det seneste par år er en dansker der er røget 1/2 år i fængsel på den konto.

9,3*57
9,3*57
Svar
#12
Kender ikke den konkrete sag!
Jeglederen i Sverige har markant udvidet beføjelser og ansvar end i Danmark. Det ene jagtlag jeg jageri, der får vi hvert år en tætskreven A4 siden om regler for jagten. Grundlæggende fornuftige regler, som jeg har forstået, så er det for at løfte noget af ansvaret over på den enkelte (helt rimeligt), for så kan jagtlederen dokumentere at reglerne er udleveret.
Det andet jagtlag jeg deltager i, bliver det meget tydeligt indskærpet at skytten har eget ansvar for at sikre skudretninger. Igen som jeg har forstået det, så risikere jagtlederen en betydeligt ansvar hvis det ikke er indskærpet ret tydeligt...

Der er ligeledes nogle klare regler for at biler ikke må anvendes aktivt i jagten. Så hvis en hund har stand som man kan se på pejlet, så må man ikke bruge biler til at flytte sig til vildtet. Autopyrsch går bestemt heller ikke. I dette tilfælde kan det tyde på man kommer tæt på den paragraf....

Mvh.
Jørgen
Svar
#13
31 § Jakt får inte ske från motordrivna fortskaffningsmedel. Sådana fortskaffningsmedel eller andra motordrivna anordningar får inte heller användas för att söka efter, spåra, förfölja eller genskjuta vilt, för att hindra vilt att undkomma eller för att avleda viltets uppmärksamhet från den som jagar.

Ups - det er godtnok med at holde nallerne fra både ATV og bil indtil dyret ligger forendt.[B)]

9,3*57
9,3*57
Svar
#14
Jeg tvivler på at den paragraft er brudt. Som jeg læser det er der nærmere tale om et tilfældigt møde. Derfor tror jeg at det er noget andet som er grunden til sigtelsen. Men vi får se. Vidste I i øvrigt at groftjaktbrott kan give op til fire år i skyggen?

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)