Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
erfaringer
#1
hej med jer er der nogen af jer herinde i forummet der har erfaringer med denne kugle Barnes Triple-Shock X-Bullets i enten 120 grains eller 130 grains
Stampoe
Svar
#2
øhhh, kaliber ?????

--
mvh M@X 2.0
Lykkelig pessimist
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Ja, i 130 grs hvis det er 6.5x55 vi taler om. Det virker!

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#4
Både TTSX og TSX 120 og 130 grains fungerer fremragende i min 6,5x kedelig --

Jeg har nedlagt vildt med 120 TTSX på afstande fra 40 m til 540 m med den samme ladning .. [Big Grin] Jeg er sikker på at hvis det var lovligt ville de virke fremragende på kronvildt også .. men det ER ikke lovligt ..

Min "langdistance-ladning" til jagt er 50,5 grains MRP og 120 grains TTSX .. Det er en "varm" ladning og giver i min riffel ca 915 m/s

Man skal nok ikke ukritisk lade så hårdt uden at tage det i trin i sin egen riffel .. [:I]

I min riffel skyder ladningen fremragende .. ca. 10 - 15 mm spredning på 100 m. og endnu mere vigtigt til "langhold" så er hastighedsvariationen meget lille .. ca. plus/minus 6 m/s

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Jeg har skudt en ræv med 120 grain TTSX med 920 M/sek i min 280Rem
Det gik skidt ræven var 60 meter ude og løb 70 meter med en perfekt bladkugle
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#6
@"bessie"

Det er interessant, for jeg har et enkelt tilfælde af et bukkelam der blev skudt med en "perfekt bladkugle" i ribbenene, lige bag skulderbladet.. 120 grains TTSX, afstand ca 80 m ..

Den løb over 100 m .. [B)] men efterlod masser af lungeschweiss på skudstedet, og havde et ret stort udgangshul , (2 x 2 cm ca.)

Alt andet jeg har skudt med den kugle/ladning er faldet på stedet eller har løbet/vaklet/gået nogle få skridt ...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#7
Nogle gange er det ret sjovt, hvor forskellig opfattelse vi har af, hvad der er godt/skidt (ret stort udgangshul 2 x 2 cm) Undskyld Dravis....det er ikke for at være sjov på din bekostning - jeg ved godt hvad du mener [Wink]

....men jeg fik en beretning igår - med billeder - og der var et ret stort udgangshul, på et stykke råvildt, som man næsten (lidt overdrevet) kunne stikke sin gummistøvle igennem [Big Grin]

Det er jo helt normalt at et stykke vildt løber et stykke med en velplaceret kugle - man vælger jo selv sin strategi....om kuglen skal være hård og måske mindre følsom overfor bevoksning og hvad den rammer i dyret + eventuelt kødskade - eller om den bare skal "bide i græsset" uden hensyn til andet.

Jeg synes TSX virker rigtig godt i 308 og måske knap så godt i 6,5....men stadig ret godt - men fælles er nok, at det er en fordel at gå ned i vægt og give dem et ordentlig los bagi.

Stampe - jeg har en kasse af begge, som du kan få til en rigtig fornuftig pris....hvis du vil gøre dig dine egne erfaringer....

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#8
Hej Dravis. Så du nøje på udgangshullet? For mit var et kryds jeg ha de bare den tanke at den var ekspanderet men bare skåret sig gennem ræven uden at afsætte energi.
Skindet var flænset så det hul så stort ud men kødsåret var det lille kryds
ræven stod på tre ben og væltede ikke en gang. Alle de ræve jeg har skudt med 222rem væltede og det var kun 50 grains projektil med 948m/sek
Men jeg har jo kun det ene skud med kobber på mit CV

Anonymitet overalt 20308960
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)