Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blyhagl gennem Danmark?
#1
Hvis jeg nu, som bosiddende i Sverige, skal på hagljagt i Tyskland, kan jeg så tage blyhaglspatroner med GENNEM Danmark?
Der er udelukkende tale om transit fra øresundsbroen til den dansk/tyske landegrænse

Der er udelukkende tale om en tænkt situation, da jeg har nok at se til her i Sverige.

Morten

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#2
I princippet burde det ikke være et problem, hvis du har eksportpapirer (fra udførselslandet) og importpapirer (til Sverige)... Men jeg ville nok rette henvendelse til de danske toldmyndigheder, for at være helt sikker på, at der ikke er en eller anden "hemmelig" undtagelsesparagraf, før jeg begav mig ud i det projekt...

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Tanken er den, at man jo kunne fylde lidt på lageret i Tyskland og så have dem med hjem. Rottweil er en sjat billigere syd for grænsen og hvis jeg nu "udfører " 300 stk så kunne jeg jo have 250 med hjem. Altså de 250 jeg ikke fik brugt.
Den svenske told kontrollerer jo ikke på vej ud, så de kan ikke se hvad der er forbrug.
Balladen opstår hvis jeg så får en bøde pr skrald i bilen. Så bliver jeg fattig.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)