Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schipol
#1
Hejsa

Jeg kan forstå ud fra et par tråde at Schipol/ Amsterdam er bøvlet at rejse igennem med våben... Men jeg kan ikke helt komme frem til hvad det præcist går ud på.
Så hvis der er nogen der kender til den nuværende praksis vil jeg meget gerne høre lidt mere.
Årsagen er at jeg på mine flybilletter til Sydafrika kan spare et ikke uanseligt beløb ved at bruge KLM og AirFrance i forhold til eksempelvis Lufthansa via Frankfurt, som jeg dog har brugt til stor tilfredshed tidligere

Jimmy
Svar
#2
Du skal søge det Hollandske toldvæsen om tilladelse til gennemrejse med våben - 5 uger i forvejen - det er hvad det går ud på [Wink]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#3
Her er lidt mere info.
https://www.klm.com/travel/dk_da/prepare...censes.htm

Fandt lidt mere nyt på denne side, ser ikke ud til at jeg kommer afsted med mit eget våben[xx(]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#4
Som AB skriver så skal der laves en transit til tolderne i Shipol, i gamle dage skulle den sendes med Fax og man viste ikke om den nåede frem, i dag skal den sendes på mail, sæt kvittering på så kan du se om den er nået frem og hvornår.

Lyddæmper er ikke tilladt i Holland og kan måske give problemer.

Men hvilket selskab skal du rejse med? måske de kan sørge for papirerne.

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#5
Jeg var igennem Amsterdam sidste år.
Jeg ringede til de hollandske toldmyndigheder (2 måneder før afrejse) for at sikre mig at de havde modtaget ansøgningen, og at den var rigtig udfyldt. Jeg fik så at vide, at jeg først ville modtage godkendelsen en uge før rejsen. Jeg kunne af en eller anden grund ikke få at vide hvorfor jeg ikke kunne få den med det samme. Men jeg fik et sagsnummer, så hvis jeg ikke havde modtaget den 5 dage før afgang kunne jeg ringe og spørge til den.
Jeg fik den 8 dage før, men jeg må da indrømme at det gav lidt unødig mavepine ikke at vide om alt var i orden.

Selve turen gik fint og jeg skød 3 hjorte i det skotske højland!

Mvh Jesper
Svar
#6
Vær i øvrigt opmærksom på at KLMs hjemmeside ikke er opdateret! Der står at hvis man kan opfylde neden stående er man fritaget / undtaget for at søge om tilladelse / licens!
Passagerer med EU-pas, som rejser inden for EU og har et officielt EU-våbenpas i pasformat. Dette EU-våbenpas skal være udstedt i passagerens navn og gælde for det pågældende skydevåben. Bemærk venligst: nogle EU-lande udsteder våbenpas, der ikke har en EU-reference. Indehavere af disse pastyper skal have en tilladelse/licens.

De hollandske toldmyndigheder fortalte mig, at de havde kontaktet KLM gentagne gange for at fortælle dem at deres hjemmeside ikke var korrekt opdateret!

Jeg var i år med Air France via Paris. De kræver blot at der ved booking er oplyst at man rejser med våben.

Mvh Jesper
Svar
#7
Jeg er så træt af skrankepaver og lande der gerne vil ha jægerturisternes penge bare de lader geværet blive hjemme....
Svar
#8
Hej

Du kan finde den formular du skal udfylde her med tilhørende vejledning/vildledning http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontenten/themaoverstijgend/applications_and_forms/application_consent_for_weapons_and_ammunition_with_annex_to_question_7

Jeg har selv lige kigget på det i forbindelse med at jeg skulle arrangere en tur til Skotland til næste år.

Det endte med at jeg droppede at flyve til Glasgow og i stedet flyver til Edinburgh. På den måde kan jeg flyve direkte og undgår det "Hollandske vanvid".

Mvh.
Anders
Svar
#9
Jeg har skrevet til EU kommisionen for at få et svar på om den ændring Holland har indført er i linie med "varers fri bevægelighed" når det ikke længre er muligt at rejse gennem Holland med EU våbenpas.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#10
Stærkt Rolin, jeg har tænkt præcis det samme (men jeg var for doven)!

Mvh.
Anders
Svar
#11
@Rolin Du kunne passende have taget Sverige med i samme ombæring.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#12
Tak, Rolin, og bliver Holland dömt så kommer det jo også til at gälde for Sverige vil jeg mene!
Svar
#13
Sidder her med et meget stort smil på[Big Grin]

Sagen er den at jeg søndag ringede til KLM i Holland hvor jeg har købt min billet og beklagede mig over at de på deres hjemmeside informere om at man med et gyldigt EU våbenpas kunne rejse transit gennem Holland.

Den unge dame forklarede mig at det er nok at kun have et gyldigt EU våbenpas, men at hun da lige ville tjekke med myndighederne i Holland mandag morgen.

Mandag aften får jeg en telefonsamtale fra KLM, det er den unge dame der fortæller mig at der på KLM`s hjemmeside er en fejl i de oplysninger vedr. EU våbenpas.
Hun har talt med de relevante myndigheder og fået at vide at man skal søge 6-8 uger inden afrejse[xx(] KLM vil snarest ændre dette på deres hjemmeside.

Nu meddeler hun mig at KLM har lavet en aftale med myndighederne i Holland vedr. min sag, og jeg skal derfor sende en ansøgning samt alle relevante dokumenter til Holland omgående, så vil de prøve at nå at behandle min ansøgning ASAP, havde ikke meget tiltro til at de kunne dette, men alle papirer blev sendt mandag aften.

I dag kl. 14:21 modtager jeg pr. e-mail så min tilladelse til at medbringe mit våben gennem Holland.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)