Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ældre Sako modeller i links?
#1
Grundet indbrud og stjålen riffel skal jeg finde mig en ny links riffel. Jeg vil gerne prøve at finde mig en Sako - og gerne en lidt ældre model ( budgettet er begrænset) . Jeg er i tvivl om hvilke modeller der gennem tiderne er lavet i links?
Mener at Finnbear er udført som links? Forrester? Har set en AV men kender ikke modellen? Andre?
Kan nogen hjælpe med yderligere info og gerne kommentarer om de enkelte modeller vil det være meget velkomment.
Mvh Martin
Svar
#2
Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror ikke A-modellerne kom i links.

Jeg har en formodning om, at M591 (medium) og L691 (lang) var de første, der kom i Links. Herefter kom 75 og 85 i links, men igen et begrænset antal modeller. Du kan se noget af det på Sakos hjemmeside under "old models".

Hvis jeg har ret i min antagelse startede links produktionen ca. i 88/89.

Mvh Søren
Svar
#3
Er der ikke en Sako 75 links til salg her på sitet?

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#4
Tak for input - fandt en brugt Tikka istedet - har haft flere og de plejer at fungere ok.
Svar
#5
De har en anden Skandinav hos Østjysk, en Varberger
http://www.huntinglife.net/webshop/47-ri...ugt-links/

Hvis du kan nøjes.

Når man kigger Sako manualerne igennem, så skal du som tidligere nævnt op til 591/691 før der findes en venstre model.
http://www.sako.fi/sako-downloads

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#6
Har haft en Varberger links. Fremragende præcision( fabrikken garanterede en skudsamling på 100m kunne dækkes af en 2krone), men den tog nemt imod rust.....
Svar
#7
Så kan man på DBA konstatere, at SAKO allerede startede med produktion af links rifler i model AV [Wink]
Svar
#8
men hvis det bare er en gammel linksmodel du søger, uanset udseende og stand ka MAX anbefales

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)