Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako 75 + rail = ????
#1
Kære Alle

Jeg har fået monteret rail på en af riflerne, hvilket jeg er ovenud meget tilfreds med - på sigt skal hele våbengarderoben opgraderes med rails [Big Grin]

Den næste riffel som står for tur, er min Sako 75 og i den forbindelse har jeg igen brug for kvalificerede input fra Jer [Smile] Jeg har søgt på "nettet" efter en sådan rail - og også fundet et par muligheder - men helt ærligt, synes jeg det bliver en kende "pebret"(Fx. 151$ for rail + 450$ i transportudgift fra Guds eget land! [B)] Det er er f***** for dyrt!)

Jeg vil helst have en model, som er fræset ud af ét stykke metal, da det i min optik må være den stærkeste løsning. Men en venlig sjæl foreslog mig efterfølgende at få railen lavet således, at den kan monteres på et par Sako-optiloc-baser, bl.a. fordi man derved ikke nødvendigvis er begrænset af låsens længde, men også samtidigt udnytter basernes højde i.f.m. patronudkast.

Min forespørgsel går kort sagt på følgende: hvad vil være den smarteste løsning mht. rail på en rustfri Sako 75?
Og - hvem på Sjælland kan fremstille en sådan rail?
Mvh MS

"Hellere dø stående, end leve på knæene"
"Hellere dø stående, end leve på knæene"
Svar
#2
Måske denne her:

http://hgfirearms.dk/shop/stanag-rail-mo...-243p.html

--
FKF

ANNA
Svar
#3
Åh, DAMN, han bor på Fyn, så det dutter ikke [V]

Undskyld !!!

--
FKF

ANNA
Svar
#4
Jeg vil mene at din kikkert bliver monteret uforholdsmæssigt højt, hvis du propper en rail ovenpå Optilocbaser.

Kristian Petersen i Hedehusene (http://www.vaabensmeden.dk) monterer HG-rails, så spørg ham

J.
Svar
#5
Det vil da være synd at montere en rail på Sako 75 og derved ødelægge muligheden for at efterfylde magasinet hurtigt ovenfra[Wink] nej Optilock om jeg må be....[Big Grin]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Sako

Det vil da være synd at montere en rail på Sako 75 og derved ødelægge muligheden for at efterfylde magasinet hurtigt ovenfra[Wink] nej Optilock om jeg må be....[Big Grin]

Mvh. Jakob



Ja, hvad faen er der galt med optilock? Den kan af- og påmonteres uden træfpunktsændringer og den sikre en stressfri montage af kikkerten (ingen kvælermærker eller bøjet rør). Og så passer den jo lige på, også rent æstetisk.
Svar
#7
Der er ingenlunde noget galt med Optiloc-montagen - men min natkikkert er beregnet til montering på rail, hvilket ikke er kompatibelt med Optiloc'en [Wink]
Og jo, det er måske nok synd at sætte en rail på en Sako - men det kan jo alligevel godt lade sig gøre - og der MÅ da også være andre end våbensmeden, som kan klare den lille opgave?

Mvh MS

"Hellere dø stående, end leve på knæene"
"Hellere dø stående, end leve på knæene"
Svar
#8
Det er da enkelt at lave en udfræsning på en HG skinne så der kan Mads ovenfra og just at a passet med til fristaten Fynsland vi lukker jo ikke hvem som helst ind.
Svar
#9
Alan rhone i UK sælger picatinny rails til at montere på sako 75/85 på samme måde som optiloc-baserne. Kan oven i købet fås med hældning. Tror tyske EAW eller en af deres lokale konkurrenter laver noget tilsvarende.

Tilføjet: Ja sgu han sælger en tilsvarende fra Recknagel, dog i alu. [:p]

Har ikke selv nogen erfaring med firmaet men har set referencer til dem på engelske fora.

9,3*57
9,3*57
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by niels28217

Alan rhone i UK sælger picatinny rails til at montere på sako 75/85 på samme måde som optiloc-baserne. Kan oven i købet fås med hældning. Tror tyske EAW eller en af deres lokale konkurrenter laver noget tilsvarende.

Tilføjet: Ja sgu han sælger en tilsvarende fra Recknagel, dog i alu. [:p]

Har ikke selv nogen erfaring med firmaet men har set referencer til dem på engelske fora.

9,3*57



Jeg har lige købt igennem hans webshop. Det fungerede upåklageligt, og leveringstiden var fin.

(Dog en recknagel skinne i stål til en mauserm12)
Mvh

Niels.
Svar
#11
Ja det er sku træls man ikke kan sende ting fra Fyn til Sjælland.....

Bare der dog havde været den mulighed[V][V][V]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#12
Ja ja, GT - godt ord igen [Wink]

Du må da kunne lave sådan en montagedims i et snuptag, når du har åbent igen efter ferien? Så må jeg jo bare tage turen til Fyns land - det er jo blot en times tid i bil

Mvh MS

"Hellere dø stående, end leve på knæene"
"Hellere dø stående, end leve på knæene"
Svar
#13
Ja, så er jeg tilbage med endnu et spørgsmål vedr. rails [B)]

Hvad skal jeg vælge - en 0 MOA eller en 20 MOA rail? Jeg ved, at 20 MOA´en er beregnet til længere skudhold - men er det nødvendigt med en 20 MOA-rail til en 7 rem mag med en Schmidt/Bender 2,5 - 10 x 56 på ryggen?

Hvad tænker I?

Mvh MS

"Hellere dø stående, end leve på knæene"
"Hellere dø stående, end leve på knæene"
Svar
#14
Jeg valgte 10MOA på alle riflerne. Du kan stadig skyde ind på 100m, og i den lange ende rækker 10MOA fint til 600m.

Mvh Pete
Svar
#15
Med den kikkert er det absolut max 10 MOA!

Som en tommelfingerregel skal du vælge hældning svarende til en fjerdedel af dit totale stilleområde.
For din kikkert er der ca 1,2m stilleområde og det giver 30cm du skal korrigere med hældning.
Det passer med 10 MOA.

PS: Der er ikke noget der hedder snuptag når det er skinner det drejer sig om.
Men der er heldigvis 5 tons stål på vej hjem til opsavning, så der kan fræses de næste ca 4000 skinner[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)