Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mauser M03 7x64
#1
Jeg har et par spørgsmål ang. denne riffel, kunne ikke finde et bedre sted, men hvis nogle kan henvise til en anden gruppe så flytter jeg mit spørgsmål der til.

Spørgsmål.:

1) Jeg har pt. hagl bøsse og skal til at købe riffel, jeg har kig på en Mauser M03 7x64, hvordan vil i vurdere denne riffel, er der noget man skal være opmærksom på, den købes uden sigte middel så skal have tilkøbt dette på siden kan i anbefale nogle sigte midler i den forbindelse?

2) Hvad vil i sige denne riffel typisk bliver brugt til i forbindelse med jagt, hvilke dyr skydes primært (jeg kommer formegenligt til at skyde primært hjorte og vildtsvin med den riffel jeg skal ud og købe)

De bedste hilsner

Anders

Flyttet af Kima
Svar
#2
@Andersen1983

Jeg aldrig haft en mauser M03 men kender flere der har haft og har det, der er ikke noget og klage over det er ok.

Kaliber det er religion jeg har personlig en 7x64 den er jeg også glad for og som du skriver kronvildt og svin der fungere den godt !!!!!!!!
Hvis du vil skyde meget og du ikke er hjemmelader så er den lidt dyr at skyde med så ville jeg vælge 3006 men hvis du lader mener jeg at det er en super kaliber udvalget i kuler er gode og den virker godt på store dyr i Europa

Kikkert det er også religion jeg vil vælge schmidt & bender zenith 3-12x50 lm fd7 men der er mange muligheder men de kan findes brugt til gode penge det behøver ikke at være nydt brugt som er som nydt fejler som regel ikke noget.[Smile]

m.v.h.

Rasmussen45.
223 - 6,5x55 - 6,5x55 - 6,5.06 - 7x64 - 338-06 A-Square - 338wm
Svar
#3
Jeg har en Mauser M03 i 30.06 og er yderst tilfreds med den. Eneste minus ved den er den er en smule tungere end andre rifler.
Men derudover har jeg ikke noget at sætte fingre på.
Utrolig nemt og skifte pibe, kaliber fra 222rem til (vælt en elefant)
Jeg har fået monteret en rail på min i stedet for den dyre standard montage. Så er det også billigere med flere piber, og kikkerter
Jeg syntes personligt at rekyl optaget i den er væsentligt bedre end i andre rifler jeg har haft.

Som der også bliver nævnt så overvej den i 30.06 hvis du ikke lader selv.
Køb den uden åbne sigtemidler og få den ab. Fabrik med gevind for dæmper. Har du først skudt med dæmper vil du ikke undvære det igen.
Jeg har en Schmidt og bender Zenith til min samt en Trijicon.

Et køb jeg aldrig har fortrudt en eneste gang.

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win, 260 AI, 308Win, 30.06
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#4
Fin riffel og fin kaliber, som er yderst velegnet til både kronvildt og vildsvin.

Køb dig en ordentlig kikkert fra start. Det behøver ikke at være nyt. Intet i vejen for at købe kvalitets brugt grej. Blot det er behandlet godt af den/de tidligere ejere.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#5
Hej Rasmussen45, Hesselager og Buba,

Mange tak for gode input!

Var forbi en våbenbutik idag og fik en snak med sælger om alt fra riflen, montage, kikkert og kaliber.

Han anbefalede selv 3006 uden at jeg havde nævnt den upfront!

De bedste hilsner

Anders
Svar
#6
Der er ikke den store forskel i, hvad du kan bruge en 30-06 og 7x64 til.
30-06 er mere udbredt og har de fordele, der følger med det...mange hylstre, projektiler og våben at vælge imellem.

Du går ikke galt i byen med nogen af dem.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)