Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Genladning til jagtbiograf
#1
Nu har vi jo fået jagtbiograf på Sjælland - så det skal da prøves[:p]

Hvordan lader man en fornuftig patron til det?
Min kaliber er 6,5kedelig, men det er egentligt underordnet.

Umiddelbart ville jeg sige omkring 600 m/s - der er vel ikke grund til at brænde piben mere varm end højst nødvendigt?
Svar
#2
@Leo
Det billiste du jeg kan finde er en Sellier&bellot ca. 9g kugle og ca 39,5 grens norma 203b krudt, dette skulle gøre det. Det virker for mig og billig, men den er ikke såååå langsom !!!!!!

m.v.h.

Rasmussen45.
223 - 6,5x55 - 6,5x55 - 6,5.06 - 7x64 - 338-06 A-Square - 338wm
Svar
#3
Offtopic [Big Grin]

Hvor er der åbnet en jagtbif på Sjælland?

Mvh.
Anders
Svar
#4
Let og billig projektil drevet af hurtigt krudt= mindre varmeudviking, rekyl, støj og udgift.

Det må være opskriften.

God fornøjelse, det er den sjoveste måde at gå i bio på.[Smile]

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#5
5 gram lavfriktions kugle, foran ca 20 grains tinstar krudt. så en bette dæmper(uden cammofarve [Wink] på, så er du vel skydende til ca 3kr pr skud, og med mulighed for op til 160 skud pr time, med minimal temperatur og slitage.
Hastighed frit efter alzheimeren 600-700m/sek
Rekyl som en 22mag
Og så er det GRØNT[Wink]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#6
Anders: Hunters Game i Albertslund. Den er åbnet[Smile]

- og det er jo genialt, så kan man jo få fyret noget af alt det 'skrammel' af man har liggende - med eller uden cammodæmper!
Svar
#7
Måske endnu billigere: 140 gn støbt 6,5 mm kugle fra H&N + 11,5 gn VV N110. De går så kun omkring de 400 m/s ... og det sner lidt pga. al den vat man putter i hylsteret. Men det er billigt og rekylfrit. Jeg ved dog ikke lige om det så giver reel træning.

En gang er det lykkedes mig at samle 4 skud på 100 m til noget der svarede til bunden af en øldåse. Næste dag med lidt anden udendørstemperatur, gik det ikke så godt, så der er lidt udvikling endnu.
Svar
#8
I virkeligheden har jeg masser af 140 gr. Norma projektiler, som jeg helst ville lade med Norma 202, (fordi det får jeg aldrig brugt alligevel), men jeg kan ikke finde nogen steder hvor meget der skal i??? (Hvilket nok har sin grund, men jeg tænkte bare, at til dette formål er kravene jo ikke så store!)
Svar
#9
@ leo
hvis man tager en tryk tabel og laver en beregning ud fra den, så er det ca 30 grens norma202 krudt men jeg ved ikke hvad der sker når der bliver mere plads i hylster,
jeg ved heller ikke hvad der sker med start tryk mv det kunne være godt at en med QL ville regne efter [8D]
m.v.h.

Rasmussen45.
223 - 6,5x55 - 6,5x55 - 6,5.06 - 7x64 - 338-06 A-Square - 338wm
Svar
#10
Hvilket 140 grains Norma projektil er det du har masser af??

Det burde kunne lade sig gøre at lave en brugbar ladning med N202 selvom det er en kende "hurtigt" til formålet ..

Man får næppe en ret høj V(0) .. men det er jo også fint til formålet ..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#11
H/N kugler er forholds vis billige i indkøb og netop beregnet til reducerede ladninger der findes lade data på deres hjemmeside.
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Hvilket 140 grains Norma projektil er det du har masser af??

Det burde kunne lade sig gøre at lave en brugbar ladning med N202 selvom det er en kende "hurtigt" til formålet ..

Man får næppe en ret høj V(0) .. men det er jo også fint til formålet ..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



De fleste er de hedengangne Silver Torped
Svar
#13
Beklager jeg ødelægger tråden.

Husk at stemme NEJ i morgen.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#14
Hej Leo.
Jeg har en kasse H&N .264 blyprojektiler(forkobrede) som du kan overtage billigt, hvis det har interesse?
Venligst kluden.

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#15
Hej Kluden.

Tak for tilbuddet, men nej tak.

Jeg har masser af 140 gr projektiler, så for mit eget vedkommende gik det bare på, om man kan bruge Norma 202 eller 203B til drivmiddel og hvilken hastighed man skal gå efter.
Svar
#16
Ok. Jeg bruger selv MRP og 204 til mine 6,5ere, så ladedata kan jeg desværre ikke hjælpe med.

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)