Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Puma i Danmark?
#1
Nu ender det sørme nok med at vi skal på kattejagt i Danmark[:0]

http://ekstrabladet.dk/112/tysk-politi-p...se/5860328

Morsch
Morsch

Hjemme er sømanden, hjemvendt fra havet
Og jægeren hjemvendt fra jagten...
Svar
#2
Den har vel krydset grænsen i håbet om asyl da den er forfulgt af de offentlige myndigheder i Tyskland, eller måske er den på vej til Sverige for at bede om familiesammenføring med sin fætter lossen.[Wink]

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#3
@Santo
Du har helt ret, må se om den kan nå til Sverige inden 22/12 så lukker Sverige grænserne, noget som Danmark skulle have gjort for længe siden, men måske er der en venlig sjæl der giver pumaen et lift, måske de samme som har hjulpet ulvene over grænsen.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#4
Det undrer mig såre, at der ikke har meldt sig nogle ejere....
Er rovdyr af denne kaliber ikke registrerede i BRD?
Svar
#5
Øjensynligt kun en los på afveje, når ulven kan så kan de vel også og de skal have samme beskyttelse i DK som ulv[^]

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#6
Hvad det end er kan det ikke være en Puma. Den findes kun paa de amerikanske kontinenter, med mindre den er sluppet ud af en zoologosk have et eller andet sted, men saa havde man jo nok hørt om det.
H
Hogmeister
Svar
#7
Nej Nej vi har alt
ulv elg puma bæver sabeltiger mange krondyr som vi ikke må skyde

Rasmussen45.
223 - 6,5x55 - 6,5x55 - 6,5.06 - 7x64 - 338-06 A-Square - 338wm
Svar
#8
Det burde ikke være særligt svært at se forskel på en Los og en Puma .. Bortset fra Amur-leoparden, er Pumaen den kat der har den længste hale i forhold til kroppen, og Lossen har -- tja .. den absolut korteste ..[Big Grin]

Da jeg boede i England i 1990'erne var der mindst 1 "fritgående" Puma i området omkring Manchester .. Den blev set og fotograferet flere gange.

Ingen vidste hvor den kom fra, og den forsvandt efter et halvt års tid. .
Den blev set flere gange inde i byen i de tilgroede gamle jernbanespor der dengang ikke var blevet renset op som stier/cykelstier.

Nede på "the Moors" i sydengland havde de ligeledes en Puma løbende frit omkring et stykke tid, den blev fundet trafikdræbt .. Heller ikke denne Puma vidste man hvor kom fra ..

Til at begynde med var der ingen der troede på det, der var kun nogle slørede fotografier, der ligeså godt kunne være en kat... der var intet at sammenligne størrelsen med ..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
hej Rasmussen45

Mht. krondyr så skyd du bare alle de hinder og kalve du har lyst til..

Hilsen H.S.Jensen
Svar
#10
Rolig jeg skyder de hinder og kalve jeg kan jeg gider ikke de sure hjorte det er kun de meget store jeg holder til ellers er de kun til avl så er det ikke lyv [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Rasmussen45.
223 - 6,5x55 - 6,5x55 - 6,5.06 - 7x64 - 338-06 A-Square - 338wm
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)