Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sortbjørne jagt i Alberta Canada
#1
Jeg overvejer stærkt om jeg skulle prøve en sortbjørnejagt i Canada, her til foråret 2016, og jeg har i den forbindelse søgt internettet tyndt for informationer, men jeg har stadig nogle ubesvarede spørgsmål som jeg håber nogle her i forumet kan hjælpe mig med.
Det skal siges at jeg forsøger at planlægge rejsen uden at gå igennem et rejsebureau, da jeg gerne vil spare de penge.

Mine spørgsmål er som følger:

Hvad skal jeg sørge for at have i orden når jeg ønsker at medbringe min egen riffel, er der tilladelser jeg skal søge om/have med?

Hvad er reglerne for opbevaring af riffel og amunition, når jeg rejser med fly?

Jeg er i dialog med en outfitter i Cananda, som oplyser at hvis jeg får nedlagt en sortbjørn så sørger han for skinning og preperering af skindet, således jeg kan have det med hjem i flyveren, øhh kan det være rigtigt?

Skal jeg have lavet/ansøgt om noget papirarbejde, hvis jeg skal medbringe et sådant trofæ?

Jeg kan se at man her i Danmark tager ca. 7-10.000 kr. for en Rougmont, dvs. et fladt bjørneskind med hoved(ala 90 års fødselsdag), er der nogen der ved om det bedre kan betale sig at få lavet i Canada?

Alle der ellers har nogle erfaringer som de vil bidrage med omkring bjørnejagt i Canada, vil jeg rigtig gerne høre om, da det eneste jeg elers har været på er bukke/svinejagt i Sverige og Polen.

Mvh. Brian
Svar
#2
Tror der er Cites på sortbjørn.
Hvorfor ikke en jagt gennem en outfitter, der er mange seriøse der ikke koster en bondegård, hvilket spare en del arbejde og penge.
Du får ikke lov til at tage et råt skind/hoved med til Europa, glem denne person.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Du kan evt sende PM til "International Poacher" her på forum han har boet i Maine og har gode kontakter med hensyn til sortbjørn.
Svar
#4
Hej. Har været i BC på bjørnejagt. Du skal ha CITES og veterinær- tilladelse så den med lige at smide skindet i kufferten på vej hjem holder ikke..så du skal ha kontakt til en speditør som kender reglerne. Hvis du booker gennem dansk jagtbureau bør de kende reglerne og du kan få lidt hjælp den vej.
Svar
#5
http://www.speciesplus.net/#/taxon_concepts/6525/legal

--
FKF

ANNA
Svar
#6
Jeg har været på jagt i Canada i flere omgange. Det kan være spændende at sidde på anstand over bait i Alberta, men næste gang vil jeg kontakte en dansk udbyder og bede om pürschjagt på Sortbjørn på Vancouver Island. Der findes en ældre film fra Hunters Video, hvis du mangler lidt inspiration.
De amerikanske jægere, som udgår flertallet for de fleste canadiske outfittere, skal ikke bruge en CITES-tilladelse og kan blot putte det rå skind i en pose til hjemrejsen. Det er ikke en mulighed for dig.
mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#7
Min onkel er meget begejstret for trophy west outfitters på Vancouver island.
De kan levere "det hele".
http://www.trophywest.com/index.php
Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#8
Alt hvad der omhandler trofæ transport, papire osv skal du få et firma til. Ring til Jesper eller Carl fra Skandinavien trophy transport i Århus og snak med dem http://scantrophytrans.com

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#9
@Brian

Har du fundet noget, hvis ikke så prøv ham her.

http://bowhuntertours.dk/priser-alberta

Flinker fyr trods frisuren[Big Grin]

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)