Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fra træskæfte til "plast" look
#1
Jeg har 2 Tikka T3 lite rifler og overvejer at "male" min ældre Baikal cal 12 haglbøsse i sort-look....bare fordi

Kan man blot pudse den ned, fri for det meste olie, og så male det ?? Og hvilke slags maling skal man bruge for det holder ?
Har brug for lidt erfaring, hvis nogle har erfaring...for selv om der er skrevet meget om skæfte renovering, finder jeg ikke lige den tråd, som har et malet skæfte som emne.
Tak
Svar
#2
Man kan sagtens "male" et skæfte og få et rigtigt fint "plastic -look"

[Big Grin][Big Grin]

MEN: det skal affedtes meget grundigt først-- man kan f.eks. smøre det ind i brun sæbe og lægge det i en plasticpose et døgns tid, og sk skrabe og skrubbe sæben af, med så lidt brug af vand som muligt-- (Lad ikke skæftet suge for meget vand..

Derefter skal det tørre i laaaang tid, ved en ikke alt for høj temperatur.. Så skal det slibes .. til man får en pæn overflade..
Afrens med terpentin ... mal det med 2-komponent skibslak .. det holder .. det kan også fås i sort .. Det skal have flere lag og der skal vådslibes ind i mellem, hvis man vil have en rigtig fin finish på det ..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Mal dem med sort Bodycote (stenslagsbeskyttelse til biler) - giver en overflade med godt greb - og let at friske op/reparere - og meget holdbart [Wink]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)