Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
4-benet skydestok
#1
Hvor stor og hvad er de væsentligste forskelle i de 4- benede skydestokke fra Decoy og Viperflex ?
Har fået en fra Decoy i julegave, den kan ikke umiddelbart bruges siddende fra jagtstol, det mener jeg Viperflex kan

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#2
Viperflex kan justeres ned så både M@x og N/A kan bruge dem ......
Svar
#3
Nå, så er julen overstået og vi er i gang igen [Big Grin]

Jeg har "den sorte død" som er forgængeren til viperflex.

Den er selvfølgelig alt for lang til mig, men jeg griber bare om hvert sit ben med hver sin hånd et stykke nede fra toppen. Så er den lige så stabil som jer andre der kan nå op til toppen.
Mvh Danmarks højeste dværg.

PS: hvad er værst? At overvurdere eller undervurdere en dværg ?

--
mvh M@X 2.0
Lykkelig pessimist
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Det ved jeg ikke, hvad syntes du?
Svar
#5
Hej CP.

Jeg skal prøve at give dig de mest ufarvede facts, jeg kan.

Der er forskel, især på prisen. [Wink]

Hvis du kan li' at skyde præcist stående og har en højde så din Decioy kan anvendes uden at de nederste ben er trukket ud, så kan du roligt beholde den.

Skal stokken være stiv, skal hængslet sidde helt nede ved jorden.

(Det er der en grund til at de gør på en Viper-Flex).

Prøv i øvrigt at lægge al din vægt på stokken, når alle 4 ben er samlet og se om den kan holde i klemmerne.

En Viper-Flex bærer nemt 90 kg, på det ene bensæt.

Viper-Flex kan bruges fra en stol, da den kan skubbes sammen.

Kvalitetsmæssigt er det som at sammenligne Dacia og Mercedes, de har da begge 4 hjul.

Er du i tvivl om du skal vælge en kinesisk kopi eller dansk håndværk, så tag over i butikken og sammenlign begge, ved at bruge en kikkertdummy til at prøvesigte med.

Så har du selv mulighed for at mærke om der er forskel.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with Viper-Flex® ...
K&B Claxel Wink




Svar
#6
Claxel har jo givet svaret. Vælg et dansk produceret kvalitetsprodukt fremfor en ussel kopi.
Jeg er meget glad for min viperflex. Sammenlignet med alle andre skydestokke jeg har prøvet er viperflexen den klart mest solide og giver faktisk indtryk af at den kan holde til at blive brugt.
Jeg siger ikke det er verdens bedste skydestok, da jeg ikke har prøvet alt i verdens, men det skulle i ikke undre mig om den faktisk er den bedste[Smile]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by TheDarkside

Claxel har jo givet svaret. Vælg et dansk produceret kvalitetsprodukt fremfor en ussel kopi.
Jeg er meget glad for min viperflex. Sammenlignet med alle andre skydestokke jeg har prøvet er viperflexen den klart mest solide og giver faktisk indtryk af at den kan holde til at blive brugt.
Jeg siger ikke det er verdens bedste skydestok, da jeg ikke har prøvet alt i verdens, men det skulle i ikke undre mig om den faktisk er den bedste[Smile]


e

Fordelen ved køb dansk er jo at skulle der ske noget med en Viper-Flex, så kan den repareres.

Problemet med mit indspark er jo bare at jeg ikke er helt upartisk [:I]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with Viper-Flex® ...
K&B Claxel Wink




Svar
#8
Skidt med du ikke er upartisk, det er fact jeg søger, og de kommer bedst fra hestens mund. Hvad vejer en VIPERFLEX ?

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#9
Jeg har haft en skydestok fra decoy. Den holdt ikke længe. Den næste bliver muligvis en Viperflex, men det bliver helt sikkert ikke en decoy igen!
Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#10
Citat:quote:

Den er selvfølgelig alt for lang til mig, men jeg griber bare om hvert sit ben med hver sin hånd et stykke nede fra toppen. Så er den lige så stabil som jer andre der kan nå op til toppen.
Mvh Danmarks højeste dværg.

Hvordan fanden kan du gribe med hver sin hånd om hvert sit ben på en 4 benet skydestok? Har du ingen fødder?

( Åh abe, Åh abe gid jeg var ligesom dig! [Big Grin][Big Grin][Big Grin])

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#11
Nå, en Decoy vejer kun 1,25 kg.
Jeg har andre Decoys, de er udmærkede.

.260 Rem er her til frokost, han har sin Viperflex med - afgørelsen er truffet, der var slet ingen tvivl.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Citat:quote:

Den er selvfølgelig alt for lang til mig, men jeg griber bare om hvert sit ben med hver sin hånd et stykke nede fra toppen. Så er den lige så stabil som jer andre der kan nå op til toppen.
Mvh Danmarks højeste dværg.

Hvordan fanden kan du gribe med hver sin hånd om hvert sit ben på en 4 benet skydestok? Har du ingen fødder?

( Åh abe, Åh abe gid jeg var ligesom dig! [Big Grin][Big Grin][Big Grin])

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]


Lasse, du ved jo godt at vi dværge osse har korte arme. Så når skydestokken er stillet op, er jeg ikke i stand til at nå fra venstre ben til højre ben - det er derfor underforstået at jeg blot benytter de 2 ben i den ene side.
Nu er du jo kun dyrlæge, så det er helt i orden at forklare det for dig en gang til. Alle andre har vist fattet det [Wink][Big Grin][^]

--
mvh M@X 2.0
Lykkelig pessimist
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#13
Jeg har ikke økonomiske interesser i viperflex, men har set det brugt under jagtfeltskydning og på 200 meter var samlingen forbavsende. I forhold til hvordan min kammerat normalt skyder. Den står rigtig højt på min ønskeliste som en model journey incl ekstra ben.
Svar
#14
Som sagt, heller ikke længere i tvivl: min Decoy bliver byttet til en Viperflex.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)