Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
magasin på mauser 98
#1
hej og godt nytår, er der nogen der ved om man kan lave et magasin om på mauser m98 til hængslet magasin, og evt. hvordan.
eller findes der et bundmetal med magasin der kan tage en 9.3x64? Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#2
https://m.youtube.com/watch?v=AICKDRgWr7U

Det kan godt laves, men næppe af mine fingre. Hører gerne hvis du finder noget.
Svar
#3
CDI Precision laver et Mauser 98 bundmetal, der tager AI 300 Magnum og 338 Lapua magaziner.

http://www.cdiprecisiongunworks.com/

Jeg kender desværre ikke en leverandør i Europa.
Men mener at det kan fås, via UK

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
Brownell's kan levere et der er hængslet, i 30-06 længde

http://www.brownells.com/rifle-parts/rec...73356.aspx

Da prisen er under US$ 100 kan de levere det, ud af USA.
MEN: Hvis du vil være sikker på, at det komer frem, så bestil med UPS, dette betyder dog porto på samme pris, som delen.... og ryger der told og moms på.. så bliver det PEBRET (UPS Toldgebyret er vist kr. 200)

Recknagel (eRa) laver også bundmetal til Mauser 98
Se side 38 her: http://www.recknagel.de/Joomla/images/st...echnik.pdf

30410-4000 er med hængslet "låg", og tager 5 x 9,3x64

Voere laver også et magasindæksel

http://www.grauwolf.net/voere-alu-magazi...er-98.html
Men kan ikke se hvilke kalibre dette passer til.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#5
Lunderskov og JRexA,

Brownells kan ikke anbefales, den er lavet af "Cast from a high-tensile strength alloy" , og uanset hvad de siger er de ikke holdbare i længden - been there - done it - got the t-shirt - and replaced with one in iron[Smile]

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#6
Prøv at hode øje m. egun.de.
Der er af og til bundmetal m. magasin til salg.

Schönauer
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#7
JRexA tusind tak, brownells har jeg ikke hørt godt op som THORLAK skriver Smile men jeg kunne godt være interesseret i en fra recknagel, kan se den også fås til 6 patroner, jeg har bare et kæmpe problem jeg forstår ikke noget som helst tysk, og hvor køber man det egentlig henne? hvor ser man pris på det?? Smile
tror at et til 30-06 er for lille,
scönauer, jeg har kigget lidt på egun men er bange for at en 9.3x64 kan være der i ved ikke hvad den passer sammen med ellers men et bud kunne være 375 H&H 8x68s og 404. jefrey Smile som på recknagels side

i min mauser med 308w pibe på lige nu kan jeg godt have 4 stk. 9.3x64 i uden problemer og bundstykket griber også fat i patronen og den bliver kastet ud, så jeg kan sagtens undværre men det kunne bare være dejligt med løst eller hængslet magasin, til den, nu hvor det skal være en drivjagt riffel så kunne det være lækkert og alde hurtigt Big Grin
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#8
Tja, på min Tikka M65 i 9,3x62 har jeg løst magasin, men da der er kryds oplæg i magasinet, finder jeg at det er ligeså hurtigt at lade fra toppen end at tage magasinet ud, og jo jeg har også et ekstra magasin, men gider ikke at bruge det, da jeg ikke sparer ret mange sekunder i forhold til at lade fra toppen. Men hva' - 5 i magasinet og en i kammeret plejer at række[^]

Du har jo også kryds oplæg i Mauser magasinet, så du kan jo også lade fra toppen, hvis du vil.

Schönauer
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#9
ja kan sagtens lade oppe fra men med fx hængslet kan jeg vennde riflen på hovedet hælde 5 patroner i og lukke igen Smile
syntes det er lidt bøvlet hvis man skal lade hurtigt på grund af kikkert Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by lunderskov

ja kan sagtens lade oppe fra men med fx hængslet kan jeg vennde riflen på hovedet hælde 5 patroner i og lukke igen Smile
syntes det er lidt bøvlet hvis man skal lade hurtigt på grund af kikkert Smile



Det er bare en vane sag.

Schönauer
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Originally posted by lunderskov

ja kan sagtens lade oppe fra men med fx hængslet kan jeg vennde riflen på hovedet hælde 5 patroner i og lukke igen Smile
syntes det er lidt bøvlet hvis man skal lade hurtigt på grund af kikkert Smile



Det er bare en vane sag.

Schönauer



Helt enig
+ jeg synes det ser ......... total råddent ( ja undskyld udtrykket) at stå og rode med en riffel, i vandret stilling, pegende alle mulige retninger hen.
På min jagt, ville du blive bedt om at lade på en anden måde. ( piben pegende nedad eller opad)
Jeg har en del rifler med hængslet bund, flere af dem også med rail. Kunne aldrig drømme om, at lade på den måde

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#12
cp den peger skam ned ad bare med bunden op Smile den peger lige så meget ned ad som hvis jeg ville lade oppefra Smile

men ved der er en måde og lave hængslet magasin ud over den video fra larry potterfield/midway hvor måden virker mere simpel kan bare ikke huske hvor jeg har set filmen Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#13
Hej
i en gammel tråd jeg fandt henviser man til vensyssel våbenservice, fandt deres hjemme side og de bygger rifler på mauser 98 lås så det var måske et forsøg værd at tale med dem

hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by lunderskov

cp den peger skam ned ad bare med bunden op Smile den peger lige så meget ned ad som hvis jeg ville lade oppefra Smile

men ved der er en måde og lave hængslet magasin ud over den video fra larry potterfield/midway hvor måden virker mere simpel kan bare ikke huske hvor jeg har set filmen Smile



Det vil sige, du lader projektilspidsen være helt "klasket" frem imod magasin væggen [:0], Det er faktisk ikke god latin - tværtimod.
Bagenden af patronen bør ligge imod imod bagvæggen.
2 grunde:
Du risikerer at få en fejlrepetering ved at spidsen af projektilet hænger i og patronen derved tipper.
Du risikerer at ødelægge spidsen på projektilet, som altid bør være intakt.
Så opad med snuden, når du hælder patronerne i

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#15
Du øhh Claus.
Den bedste måde at beskytte projektilspidsen på er netop at skubbe patronen frem i magasinet.
Hvis man gør som du anbefaler, vil rekylen betyde at patronen får tilløb til at klaske frem i forenden af magasinet.
Men bortset fra den lille fejltagelse, så er jeg da enig med dig i at patronen skal så langt tilbage som muligt [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Lykkelig pessimist
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Du øhh Claus.
Den bedste måde at beskytte projektilspidsen på er netop at skubbe patronen frem i magasinet.
Hvis man gør som du anbefaler, vil rekylen betyde at patronen får tilløb til at klaske frem i forenden af magasinet.
Men bortset fra den lille fejltagelse, så er jeg da enig med dig i at patronen skal så langt tilbage som muligt [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Lykkelig pessimist
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!

Rekylslaget, som vel ikke er så slemt da patroner ligger i et fjederspænd, er vel " lige" ind på spidsen[Wink].
Repetering med snuden imod, laver skæv snude



CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#17
Rekylslaget er på kraftige kalibre i stand til at proppe kuglen ned i hylsteret. Kan du sige "krymperille"
Test har vist at skæve spidser stort set ingen betydning har for præcisionen. Ændret sættedybde derimod, kan påvirke præsionen en del.

--
mvh M@X 2.0
Lykkelig pessimist
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#18
Hvorfor skal patronen så, så langt tilbage som muligt

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#19
Det er et levn fra motorbøsser.

Der ville man helst ikke have at projektilspids eller skuldrer rørte noget i magasinet.
Derfor bankede man det fyldte magasin i hjelmen inden ladning, således hylsterbundene var så langt tilbage som muligt[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#20
Hvis ikke man har hjelm på får man hovedpine[Big Grin]

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)