Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bundmetal med magasin i praksis
#1
Jeg roder lidt i et bundmetal med aftageligt magasin til min Remington 700, og jeg tror jeg allerede har læst samtlige tråde omkring emnet herinde.

Men jeg er stillet lidt i et dilemma, som jeg håber I kunne have lidt input på.
Der er vel primært 4 versioner, som kunne være en mulighed:

A: i alu med forlænget udløser-pal i forkant af aftrækkerbøjle.
B: i alu med udløser-pal indvendigt i aftrækkerbøjlen
C: i alu med udløser-pal ved forkant/på siden af aftrækkerbøjle.
D: i komposit med udløser-pal ved forkant/på siden af aftrækkerbøjle.

Jeg bekymrer mig lidt om både utilsigtet udløsning af magasinet, risiko for vådeskud med fingre inde i aftrækkerbøjlen, bærekomfort med rem osv osv...
Hvad har folk og hvad er jeres erfaringer med det ??

Mvh Zeb
Svar
#2
Hvorfor har du brug for mere end 5 skud??
H
Hogmeister
Svar
#3
Jeg har som sådan heller ikke brug for mere end 5 skud pt., jeg vil blot gerne have aftageligt magasin.

Zeb
Svar
#4
Løse magasiner er ------- løse[B)]

Jeg bruger meget tid på at lede efter mine magasiner og hvis jeg kunne vælge, det kan man ikke altid som linksskytte, så ville jeg udelukkende eje rifler med fast magasin.

Løse enkeltradet magasiner er en ulempe til praktisk jagt og feltskydning. Her er det smartest at kunne lade ovenfra, så man lige kan fylde efter uden at tage magasinet ud.
(Sako A7 og visse Ruger er undtaget)
For hvad gør man af riflen mens man kæmper med at fjerne magasinet og holde det mens man fylder det op igen.
Nej, må jeg bede om fast magasin og en riffel der kan lades ovenfra [Smile]

Liste over steder hvor løse magasiner opholder sig:
I en jakkelomme på en anden jakke end den man har på.
I handskerummet på kammeratens bil.
Oven på vaskemaskinen.
I en hochstand et sted i Tyskland, mens man er i Sverige.
Tabt på bordellet [B)]
I vindueskarmen.
I den anden riffel der står hjemme i våbenskabet.
På biltaget.
Find selv på flere.......

--
mvh M@X 2.0
Lykkelig pessimist
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Ved 308W og hvis du bygger den om til løst magasin så få lige muligheden for OAL 75mm ellers giver Det ikke rigtig nogle fordele

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#6
Okay der blev bl.a. D-løsningen pillet af tegnebrættet - jeg vil gerne bevare muligheden for at lade patroner enkeltvis fra oven..

Der er selvfølgelig mindre risiko med et fast magasin, men med mit behov har et aftageligt magasin bare fungeret udemærket på de riffelmærker jeg har haft tidligere. En af grundene til at hoppe på Rem 700 vognen var "LEGO-tanken" om at tilpasse den som jeg gerne vil have den.
Omvendt er jeg så økonomisk begrænset at jeg forsøger at ramme den bedste løsning første gang [Smile]

Zeb
Svar
#7
Våben og bedste løsning første gang? Det findes ikke. Sælg dine våben og bliv fuglekigger#128540;
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Egelund

Våben og bedste løsning første gang? Det findes ikke. Sælg dine våben og bliv fuglekigger#128540;



[Big Grin][Big Grin][Big Grin] Okay jeg omformulerer mig: Af hensyn til bl.a. decibelniveauet i mit lille hjem er det taktisk klogt at reducere mængden af våbenrelaterede fejlkøb [Wink]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)