Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rustfri pibe + krympeflex?
#1
Kære Alle

I forbindelse med grisejagten, har jeg erfaret, at min rustfri pibe giver for meget genskin i mit nightvision, når jeg bruger IR-lys.
Derfor overvejer jeg at "ombetrække" riffelpiben med matsort krympeflex for om muligt at minimere lysrefleksion.
Har I nogen erfaringer med krympeflex på riffelpiber? (fx med/uden lim?) Og vil I dele ud deraf?

Mvh MS

"Hellere dø stående, end leve på knæene"
"Hellere dø stående, end leve på knæene"
Svar
#2
Hvad med denne løsning: http://www.korsholm.dk/dk/camouflage-tap...bende.html

Per
Svar
#3
Hvis du sætter krympeflex på så lad være med at anvende en limmuffe. Den er meget svær at få af igen.
Svar
#4
Tusind tak for hurtig respons[Smile]

Jeg havde godt nok en anelse om, at krympeflex-modellen med lim ville være no-go - det kunne jo være rart at kunne pille det af igen uden for mange vanskeligheder.

Mht camo-tapen så er det allerede afprøvet - og desværre forkastet igen. Funktionen var fin = ingen genskin/modlys. Til gengæld holder det fantastisk godt på varmen i riffelpiben i laaaang tid.

Mvh MS

"Hellere dø stående, end leve på knæene"
"Hellere dø stående, end leve på knæene"
Svar
#5
Hvad med at male piben....?

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#6
Jeg bruger camo tape på lyddæmperen for undgå genskin i modlys.

Kan vel også bruges på piben [Smile]

Mvh Pete
Svar
#7
Maling af piben har skam også været inde i overvejelserne, men HVIS man nu på et tidspunkt gerne vil have piben blank igen, så vil det jo nok være vanskeligt at fjerne malingen...

"Hellere dø stående, end leve på knæene"
"Hellere dø stående, end leve på knæene"
Svar
#8
Hvid du kun maler piben, så er malingen utrolig nem at fjerne (uden det efterlader spor) med acetone. Foretag evt. en lille test på undersiden af piben inde under forskæftet..

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#9
Da jeg for mange aar siden var soldat havde vi noget matsort substans paa spraydaase til at fjerne genskin fra sigtemidlerne. Det kan relativt let fjernes med en klud med lidt terpentin og aeder med garanti al genskin. Ved ikke hvad det hedder eller hvor det kan koebes, men det kan nok googles?

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by MS

Mht camo-tapen så er det allerede afprøvet - og desværre forkastet igen. Funktionen var fin = ingen genskin/modlys. Til gengæld holder det fantastisk godt på varmen i riffelpiben i laaaang tid.

Mvh MS

"Hellere dø stående, end leve på knæene"


Det kan godt være et problem på skydebanen, men vel ikke på jagt ? Jeg mener, på jagt tømmer du vel ikke et par magasiner på to minutter, for så at skulle være klar igen til næste runde?

Min lyddæmper bliver også varm på skydebanen i støjtunnelen, og det giver flimmer i sigtekikkerten. Men det sker ikke på jagt og ikke engang på jagtfeltskydning hvor der altid er lidt brise til at afkøle den hurtigt.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#11
Jeg har haft krympeflex på to rifler i et par år.

Det dur og forringer ikke præcisionen.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with Viper-Flex® ...
K&B Claxel Wink




Svar
#12
Hvad med at gi' den en gang tektyl . Det må også forholdsvis let kunne fjernes igen.
Jeg har ikke prøvet det selv, men kan forestille mig at det har den ønskede effekt.
Og så lugter det lidt af ny bil [Big Grin]

Mojn Weide
Svar
#13
Jeg forestiller mig at du har samme problem med varmen, også med Krympeflex, ligesom du har, med camoutape.
Eneste fordel er, at krympeflex kan holde til varmen.

Det matsorte substans blev kaldet "Sod på dåse", og erstattede en speciel lighter, der var lavet til at sode sigtemidler med.

Hvad med et "simrebånd" over piben?

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#14
[Big Grin] Ja, tektyl må kunne bruges - især pga bonus-effekten med duft af ny bil [Big Grin] Lidt i samme kategori som forslaget med maling [:p]

Og jo, mht varme er der nok ingen forskel på, om der sidder krympeflex eller camo-tape på piben. Og da det ikke er til bane-brug, så er varmen reelt set nok ikke et større problem[Wink]

Sod på dåse lyder tilpas ubehageligt til, at det ikke skal prøves.[:0]

Mht et simrebånd over piben var det måske en brugbar løsning - men hvordan fastgøres det ved pibens munding?

Mvh MS

"Hellere dø stående, end leve på knæene"
"Hellere dø stående, end leve på knæene"
Svar
#15
kan det lade sig gøre og brunere rustfri stål?
så ville man jo kunne den dag den skal være blank bare pudse bruneringen af igen Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#16
Nej rustfast stål kan ikke bruneres.

Flodman hagbøsserne blev sortforchromet af samme årsag.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with Viper-Flex® ...
K&B Claxel Wink




Svar
#17
Jeg har spraymalet et par piber med "high temperature" maling på spraydåse fra Biltema .. Det kan tåle varmen, er matsort, og holder ganske rimeligt.. Det kan sikkert fjernes igen med "nitromors", "Bums" eller lignende .. En rustfri pibe tager ikke skade af det ..

Jeg har ikke bemærket at piben blev varmere eller holdt mere på varmen efter malingen ..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#18
en gang matsort burde gøre trixet, og så er nemt og vaske af med fortynder.[Wink][Wink]

[Image: Unavngivet1.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????

[Image: dralflogomnavn.jpg]

livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG:-)

Nu med et par glasøjne. :/
hmm, skal der være klumper i en prut????



livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG!!  Tongue

Nu med et par glasøjne.  Cool
Svar
#19
Giv piben en gang Bøge tjære, når grisebassen så står og tygger i forretnings enden klemmer du bare skudet af [Big Grin][Big Grin]

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)