Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Svenske regler...
#1
jeg mener at det i sverige er lovligt at udlåne sit våben...

er der nogen formænd der ved hvordan reglerne er i praksis...?

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#2
Jeg ved fra en svensker, at man kan udlåne sit våben til en anden for en periode (jeg kan ikke huske hvor længe, men mener at det er 2 uger). Der skal foreligge en skriftlig dateret aftale på udlånet. I praksis laver man bare et antal udlånsaftaler med de rigtige datoer på. Så skal man bare huske at vise den rigtige [Big Grin].

Uffe

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
det lyder fornuftigt... [Big Grin]

men gælder det så ikke kun for svenskere?

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#4
Man må låne et våben i op til 2 uger i Sverige- en lånelicensblanket kan skrives ud på RPS (rikspolisstyrelsen) hjemmeside. For at få en lånelicens skal man have licens på et våben i samme klasse som man skal låne. Hvis man låner et våben af en våbenhandler firma må det KUN "pröveskydes på godkendt skydebane" mens man må låne et våben af en privatperson til jagt. Man må höjst have 2 lånelicenser på et våben- altså 2 X 2 uger.
Svar
#5
det lyder fornuftigt...

men står det nedfældet på skrift om reglerne også gælder udlændinge?

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#6
Det ved jeg ikke- har aldrig väret ude for dette, men jeg skulle tro det bare gälder for svenskere. Er det noget du behöver ved et bestemt tilfälde eller er det bare en fundering? For jeg kan da spörge min lokale sheriff når jeg har vejen forbi.
Svar
#7
det er noget som kunne være yderst aktuelt...

det hænder at vi er nogle stykker som kunne tænke os at prøve hinandens våben af på praktisk jagt...

5 mand og 5 forskellige våben... man kunne måske inspirere hinanden til et bedre/sjovere køb... det er set før... [Big Grin]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#8
De 5 mand og 5 forskellige våben- er de Danskere? For så har den Svenske ordensmagt overhovedet ikke noget med det at göre. Jeg troede du skulle låne et våben af en svensk kamerat for ikke at behöve släbe et med fra danmark. På den anden side- hvis du og en kamerat låner hinandens rifler på en jagt og begge har papirerne i orden så skal det vel väre en meget entusiastisk representant for ordensmagten til straffe jer for det- eller?
PS- Låner man sin riffel ud????????
Svar
#9
http://www.police.se/inter/mediacache//4...4_0408.pdf

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by dansken

PS- Låner man sin riffel ud????????



jeg ville ikke have nogen betænkeligheder ved at låne een bestemt riffel ud... det er et stykke værktøj uden optik på, men der skal dog være stor interresse for at prøve det pågældende våben...

det er en tillidssag at låne en riffel ud og normalt vil jeg aldrig gøre det... er lovgrundlaget i orden, så måske...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by dansken
men jeg skulle tro det bare gälder for svenskere


Alle der er folkbokförte i Sverige (svensk personnummer)

(Vi ka' også köbe en ny Volvo V70 for lidt under 200.000 DKK [Big Grin] - Det ka' I heller ikke [Big Grin][Big Grin][Big Grin])

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)