Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Let dæmper til bøjlespænder
#1
Har købt en Marlin 1894 i 38/357. Der skal dæmper på og jeg havde bestilt en Sonic 35, men dels er det åbenbart svært at få den til Sonic Øst (på anden måned) og dels går den så langt ned over piben at der skal tages af magasinrøret, hvilket nok ikke er helt billigt når man ikke lige kender nogen.

Der er 1x14 i snuden allerede, så hvis nogen har kendskab til en lille let frontmonteret dæmper eller reflex der går max 6-7cm ned over, så hører jeg gerne om det. En egentlig 9mm dæmper kunne være en mulighed, men har ikke det store kendskab

Vægt og kompakt udformning har 1. Prioritet.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#2
BR Reflex laver én til Glock-pistoler - som godt nok ikke går ned over løbet som sådan.
Husker dog ikke hvilket gevind den har, eller om den evt kan produceres med M14x1-gevind.

Men det er en fin kompakt let udgave med 12 kamre, men også i en 16kamret udgave, da pistoldæmpere helst ikke skal påvirke den måde som løbet bevæger sig på.
Så for store/kluntede dæmpere har det med at gøre pistolen mere eller mindre enkeltskuds. (ladefunktionen kører ikke ordentligt)

http://guns.connect.fi/rs/mxgraaf.html - MG12 og MG16.

De dæmper ikke totalt på håndvåben, men vil dæmpe bedre på rifler, da en større del af gassen stadig ekspanderer i løbet.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#3
En pistoldæmper er ikke løsningen .. De har oftest en "booster" adapter (Nielsen device) for at sørge for at pistolen kan genlade ..

Kig eventuelt på en ikke reflex-dæmper .. f.eks. fra A-Tec .. CMM4 kan leveres som max 9,5 mm på special-order såvidt jeg husker ..

Den er også meget let (220 gram) Den er modul-opbygget, og man kan købe ekstra moduler :-)

MEN: A-Tec er ikke billige ..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Klik på link'et der viser pistoldæmperne fra BR Reflex/BR Tuote - se tværsnittet.

Der er ikke sådan en "device" på dem.
Det er prisbillige, gode dæmpere, som snildt burde kunne bruges.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#5
@"Happy"

DE BR dæmpere ser faktisk rigtigt fine ud .. og deres hjemmeside er proppet med fine diagrammer med målinger af lydtryk og anden god info ..

Men: Hvem er forhandler i DK? jeg kunne ikke finde info om det på BR-Reflex hjemmesiden..

Måske kan de købes direkte fra Finland .. Det er jo indenfor EU .. [Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Kender et par stykker i Dk og heroppe som har handlet direkte med dem som privatpersoner, men jeg har som oftest handlet igennem Jaguar-Gruppen som tidligere har haft dæmpere derfra. Det var lettere, men en lille smule dyrere, hvor jeg dog slap for en smule tovtrækkeri.

Man skal nok skrive til dem via BR Tuote hjemmesiden, og jeg tror gerne de er villige til at lave en dæmper med M14x1 gevind (standardgevindet så ud til at være M14x0.75 og et par andre). Har i hvert fald før fået standarddæmpere leveret med gevind som ikke stod listet, så det er bare spørge dem.

Alternativt kan det ske at Jacksson Rifles i england kan hjælpe - men de er nok svære at danse med, med tilladelser ud af england.
Jacksson Rifles i england har en lyddæmper-afdeling, og de har en god og omfattende formular som man udfylder om våbnet, og dæmperen bliver leveret helt specifikt til dét våben, da den lidt bliver en spiseseddel til dem der skal fremstille de enkelte dæmpere.

Syntes forresten jeg hørte at Ålborg Våbenhandel havde en "snabel" inde hos BR Reflex.?!? Der er vist ingen der har exclusiv-aftaler med dem.

Jeg har købt en hel del af de forskellige BR Reflex modeller herop, da de dengang var nemmest at få fat i for mig - dengang var alle de øvrige europæiske modeller en smule omstændige, da der ikke var så mange fabrikater/modeller som sådan og de skulle via Danmark for at komme herop, men BR var meget medgørlige og gjorde en indsats for at hjælpe.

Det har formodentlig ændret sig i dag, det skal ikke undre mig - og der er sikkert også andre og mere fancy modeller tilgængelige i dag i andre fabrikater, så de er sikkert også faldet langt bagud på markedet af samme årsag. Måske også fordi de satser på dæmpere i stål og parkerized, som dog nok er mere "arbejdsheste" som tåler misbrug og endda fullauto.

Jeg skylder lige at sige, at jo, du har helt ret - en del pistoldæmpere vil være unødigt komplicerede i montage-enden og for dyre til en riffel. Kender dog for lidt til "Pedersen device" til at kunne sige om det er dét som er årsagen.

Men fordi jeg kender lige præcis denne pistoldæmper som helt simpel og var overrasket over hvor let den var, så kunne jeg ikke lade være med at smide den op i luften som en mulighed - som dog ikke var af den egentlige "reflex"-type som går ind over løbet som sådan. =o)
Om ikke andet, så for andre der måske går i samme tanker i fremtiden og som søger inspiration i gamle tråde.

Personligt benytter jeg kun modeller som monteres direkte på en "taktisk mundingsbremse", eller som går langt ind over løbet (teleskopiske).
Så de løbs-forlængende er faldet lidt udenfor mit interesseområde i en årrække, men jeg havde overvejet noget lignende til min Marlin 1895 GS i .45/70, bare for at se hvad sådan et bæst ville gøre, når der blev monteret dæmper. Føler intet ubehag ved den riffel, hverken i lyd eller i rekyl, så har ikke behov for det, men det kunne bare være sjov. Og der kiggede jeg en smule på de løbsforlængende typer der var tilgængelige dengang, da jeg ikke ønskede at fjerne sigtemidlerne.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)