Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagt på DR3
#1
Var det virkelig så skidt??
http://www.huntersmagazine.com/article/nyttesloest
Jeg så ikke DR3's udsendelse, men måske andre har mere indsigt end Jeg har?
Her er ihvertfald omtalen på DR3's hjemmeside.Den lyder nu ikke så tosset, så kom med kommentaren jer der så programmet.
http://www.dr.dk/nyheder/viden/naturvidenskab/tv-eksperiment-bringer-seerne-helt-taet-paa-klapjagt.

Mange hilsner fra et frosset DK

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#2
Ja -det var skidt - så det meste af udsendelsen.

Man omtalte konsekvent jagtformen der blev udøvet som klapjagt, men der blev drevet med en rodet kæde, hvor man havde lyst til at råbe til skærmen: så hold dog linie.

Ungjægeren gjorde en fornuftig indsats som kommentator, mens resten bar præg af rigeligt med disney litteratur som baggrund.

mvh
mvh
Svar
#3
Helt grundlæggende for mig, så var der fejlcastet til de "eksperter" det skulle kommentere i studiet. En nyjæger og freddy wulf... Freddy wulf kom flere gange med direkte usande bemærkninger, det sys jeg ikke var iorden. Bla sagde han en man kunne blive skudt med et jagtgevær på 40 meters afstand uden fare...? Han blev da også rettet af en jagttegnslærer flere gange hvorefter han trak i land...
Jeg er enig med hr. Sten Andersen langt hen af vejen...

Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#4
Jeg så på det i mindre end 2 minutter, så havde jeg fået rigeligt.

En sensations hungrende journalist, der er oppe i det røde felt over et skudt stykke råvildt. Vor herre til hest[}Smile]

Schönauer
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#5
Jeg læste en bog af Freddy Wulf om hans reguleringsarbejde i NZ. Meget pudsigt med hans upolerede tilgang til sagen, men i grunden ret forfriskende. Han er helt klart selvlært jæger. Så det var heller ikke lige ham jeg havde valgt som ekspert til sådan en udsendelse, han ved ganske enkelt for lidt om dansk jagt og jagttradition.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
det var mere kællinge snak end jagt, de snakkede konstant og det var ikke noget snak man kunne bruge til noget freddy mener man kan blive skudt uden skade på 40m hvis man har en tyk jakke på, og at træer er fint nok til kugle fang, og mm. hvis programmet var et håb om at folk skulle lære hvordan det var og gå på jagt osv. så vil jeg mene det sendte helt forkerte signaler! jagten i sig selv var fin nok, dog var der stor mangel på at holde driver kæden,
initiativet var godt nok, man skulle måske bare have fundet en anden end freddy Smile

og lige en sidste ting ham jægeren der var inde der viste sit gevær og en patron kunne da godt have vist haglene, han kunne da bare have sprættet en patron op og vist folket det Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)