Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ØL
#1
Vil gerne vide hvilken type øl i derude drikke, jeres favoriter, til mad, eller bare som en ren nydelse, samt ikke mindst, hvilket temp. Skal jeres øl have.

Selv er jeg til mørkt øl, gerne med lidt %,

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
Kan tilslutte mig de moerke sorter. Her vil det sige Guiness (6.5%) Eller Faxe (10%). Den sidste er lidt for staerk, da den ogsaa kun leveres i 0.5l. Hvis man faar et par stykker er man klar til at putte.[8D]. I Danmark, syntes jeg rigtig godt om den der Ale (tror den hedder Nr. 6) fra Refsvindinge paa Fyn. Og det er tilmed vaeldig hygeligt selv at hente dem paa bryggeriet. Saa falder der gerne et par koereoel med i handlen.

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#3
Flensburger Gold - Iskold. Min absolutte favorit.
Er ikke sååå god til de mørke, men skal det være, så er Flensburger Dunkel nu heller ikke dårlig.

Generelt skal mine øl være kolde.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#4
Tja[Smile]
Favoritten er Hancock Dark Lager, men stort set alt mørkt + nedenstående og hvis det så serveres mellem 7-10 grader kan det ikke blive bedre[:p]
Carlsberg
Carl special
Rød Tuborg
Tuborg Classic
Blå Thor
Kilkenny
Guinness
Faxe fad

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#5
Jeg foretrækker helt klart en alm. pilsner til det meste.

En alm. Tuborg eller Carlsberg og den skal komme fra flaske og gerne drikkes deraf. Jeg bilder mig ind at jeg kan smage forskel på en Tuborg på flaske contra en tilsvarende på dåse.

Så en almindelig pilsner på en klassisk dansk flaske....

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#6
Jeg fortrækker weisse bier den kan også fås i en mørk udgave.
ellers mørk øl fra små bryghuse.
ellers ost & rødvin [Big Grin][:p]

Rasmussen45.
223 - 6,5x55 - 6,5x55 - 6,5.06 - 7x64 - 338-06 A-Square - 338wm
Svar
#7
Temperatur ?? Man skal finde sin egen dybde[8D]https://www.youtube.com/watch?v=nNlQ7Hmtx00

Jeg er også til det mørke, men får man en sjælden gang en Wiibroe flaskeøl eller måske en Flagbajer, sidder jeg med tårer i øjene.
Hvad siger du ,din gamle Helsingør dreng??[Big Grin]

[Image: kludder_zpsb5521caa.jpg]
Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#8
@skytmar
Wiibroe ligger i mine gener[Big Grin]

Og ja, flaskeøl ER bedre.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#9
Guinnes- trukket med håndtag ca. 10 mil fra bryggeriet - kæmmet - så kan man nemlig nå en af de tynde inden hovedretten bliver båret frem.

Det er en af grundene til vi igen i år tager på duejagt syd for Dublin [Big Grin]

mvh
mvh
Svar
#10
Tuborg Classic kan gå til det meste.
Carlsberg er jeg ikke så stor fan af, så hellere en Royal Classic.

Men kan nu også godt lide øl med lidt smag, gerne de mørke. En Limfjordsporter er en klassiker, den smager og dufter godt. Det gør det meste fra Thisted Bryghus faktisk.
Hancock er også gode til at lave øl, bortset fra Gambrinus. Skal jeg have en pilsner, så skal det helst være en Høker, da den har noget fylde og smag.
Jeg gider ikke overdrevne stærke øl (>9-10%), jeg synes de får en mærkelig bismag.
Svar
#11
Willemoes Ale fra Vestfyen bryggeriet. Det er en super god øl.
Der er flere i Willemoes flokken der er super gode.
De havde en IPA på et tidspunkt.. Den var godt nok noget bjesk i det. Den fik jeg kun en af.
Temperaturen kommer an på hvad det er for noget øl. Stout skal være knap så kølig som en Ale er min mening.

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win, 260 AI, 30.06
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#12
Dejlig kold hefe weissbier...

Mvh. Jakob

Vildt skal skydes hvor de spiser, ikke hvor de fiser.
Mvh. Jakob

Svar
#13
Grimbergen double vis det skal være mørkt og Leffe blonde hvis det skal være lyst
Svar
#14
Fur IPA
Guiness
Newcastle Brown Ale
Rød Tuborg
Godthåb Bryghus Whale Ale

Ikke nødvændigvis i den rækkefølge

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#15
Ravnsborg Rød,
Svaneke Guld,
Zubre,Okocim Mocne
Skovlyst,

Og jeg kan ikke fordrage Weissbier og ufiltreret øl.

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#16
pepsi max [Smile]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#17
KB juleøl, ca 12 grader C

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#18
En tysk dåse pilsner, på en varm sommerdag, direkte fra værkstedets kølige gemmer, er nu ikke så tosset.

Jeg kan faktisk li` det meste øl, og temperaturen er afpasset øl typen [Big Grin]

Chili øl er ikke noget der imponere mig [}Smile]

Mojn Weide
Svar
#19
Samme som Strom[}Smile]
Svar
#20
Puhh ha. Selv en kedelig Tuborg kan finde sin berettigelse, hvis omstændighederne er rigtige. Jeg har dog smagt en chokoladeøl, som aldrig nogensinde vil komme til at give mening i min verden#9786;

Har lånt ølbrygningsudstyr, der skal startes op i næste måned. Det bliver sikkert ikke godt, men helt sikkert sjaw.#128512;
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)