Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ETA 09-04-2016 OPDATERET 18/4-2016
#21
[Image: image_zpsmd9vzft2.jpeg]

/Rolin

Opdatering følger snarest[^]

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by rolin

/Rolin

Opdatering følger snarest[^]

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"



Har du allerede nedlagt hende? [Big Grin]

Schönauer
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#23
...... forbi....???[}Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#24
Rolin = Mr. Teaser
Svar
#25
Jeg er bekymret !

Først var jeg bekymret på den unge tolks vegne, der kan tilstøde så meget uforudset ude i vildmarken, som sådan en frøken måske slet ikke kan gabe over.

Så blev jeg betænkelig ved hvad min gode ven, mon bliver udsat for. Der er så mange skræklige eksempler, på ellers fornuftige mænd der bliver drevet til at kaste sig ud i de mest vanvittige projekter, når de bliver overlistet af yngre kvinder.

Er du først nået til det obligatoriske kontrolskud nu [?]

Du har brugt alt for mange dage i base camp, se nu at komme på jagt.

Knæk og bræk

mojn Weide
Svar
#26
Jeg har nu hørt fra Rolin........noget med at sende flere zzzzz^*>$~<=?£?'v. Og så lød der raslen af håndjern..........gad vide om han er ved at købe hende fri eller om han prøver at betale sig fri......for en svigermor [B)]

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#27
Skal lige en tur i "byen" med min nye tolk i morgen, den gamle ville hjem, noget med arbejdet[:o)], så kommer der en opdatering på de hele, sikken en tur det har været[Big Grin]

[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...uhoik.jpeg [/IMG]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#28
Gamle buk!!!!!
-her er det NATURLIGVIS gemsen jeg mener!![Wink]
Tillykke med ham -flot fyr [Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#29
Gemse, er det ikke en Stenbuk [Big Grin]

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#30
Tillykke med den.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#31
Tillykke Flemming.
Din nye tolk passer også bedre ind i samlingen derhjemme! Big Grin

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#32
Flot fyr der, stort tillykke.. [8D]
Tolken sender du bare hjem til mig i Himmerland, så skal jeg nok få lært hende et sprog mere eller to.[:X][:X][:X][:X][:X]

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by Klokker

]
Tolken sender du bare hjem til mig i Himmerland, så skal jeg nok få lært hende et sprog mere eller to.[:X][:X][:X][:X][:X]



Så skal du da først selv lære at tale et sprog [}Smile]

De lyde du plejer at komme med, er ikke noget sprog. Det er gutterale lyde [:0]

--
FKF

ANNA
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by Klokker

Flot fyr der, stort tillykke.. [8D]
Tolken sender du bare hjem til mig i Himmerland, så skal jeg nok få lært hende et sprog mere eller to.[:X][:X][:X][:X][:X]

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg



pas nu på, du vel hørt at så kalve bliver klemt af koen, så en lille ting som tolken ville nemt komme i klemme i klokketårnet. [8D][8D]

m.v.h. Rasmussen45.
Ost og rødvin er godt
Svar
#35
Er det bare mig?
Bliver helt nervøs når vi ikke hører fra Flemming.
Bare han ikke er kommet til skade med noget lokalt på plus 250 ccm[Big Grin]

Michael
Svar
#36
@Pingvinen
Skal lige hvile ud efter denne tur, nåede lige hjem inde mine gæste kom.
Historien er klar, skal lige finde tid til at lægge billerdene ind, så det hele passer.

MEN det er ikke sidste gang jeg har været i Bulgarien, nej ikke så meget pga. De 2 forskellige tolke jeg havde, men mere pga. landet og deres gæstfrihed, samt økonomien, gør at jeg vender tilbage til Bulgarien, for mig er det et land lidt ligesom Spanien, der ikke er meget på nethinden hos os jægere, men efter et enkelt besøg, ændre alt.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#37
Endnu en gang blev trangen til bjergjagt for meget for mig, har man først fået denne type jagt ind under huden, er det for min del ikke noget man kan blive af med.
Efter min tur til Frankrig, har jeg gennem Vincent Lacoste fået kontakt til lidt forskellige Outfitters, som har lovet at hjælpe mig med mit begær for bjergjagt.

Som jeg før har skrevet, så har jeg en del handikap efter en alvorlig ulykke i 1999, derfor er det vigtigt for mig at fortælle dette til den lokale Outfitter inden jeg bestiller jagtrejsen,
I 99 % af tilfældene har jeg valgt at selv kontakte Outfitters direkte, det er i alle tilfælde, kontakter jeg har fået af de Outfitters jeg har været på jagt hos før, så jeg ved at der ikke er nogle ugler i mosen, man behøver ikke altid at booke sin jagtrejse gennem en Dansk arrangør.
Min guide i Frankrig Dr. Vincent Lacoste anbefalede mig Konstantin fra Bulgarien hunt service, til en jagtrejse efter Balkan gemse, Vincent havde selv været dernede sidste år.
Jeg fik hurtigt et tilbud der passede mig godt, 4 dages jagt, 5 dages ophold med fuld forplejning, transport til og fra lufthavnen, samt al transport i området ca. € 2000,00 afskydning efter prisliste, der var også mulighed for at skyde ulv, ræv samt Vildsvin.

Lørdag:
Flyver med Austrian air fra København til Sofia over Wien, blev afhentet af Konstantins far, samt en tolk i Sofia, stoppede lige på en tankstation for at tømme deres køler for tonic vand, så gik turen sydpå til Kormisosh, 2,5 time skulle det tage, den sidste time på serpentinveje.
Har altid haft et billede af Bulgarien som et nedslidt land, men blev positivt overrasket, ja der er da ikke sket mirakler siden de blev medlem af EU, men tingene sker da hernede, korruption er den del af deres hverdag, men forstår at der arbejdes med dette, tror dog ikke det bliver lige med det samme, at de får bugt med dette.

Turen op gennem bjergene minder meget om de andre lande jeg har rejs i, vel fremme ved hotellet bliver jeg virkelig overasket over hvor smukt det er, samt i hvilke rammer det ligger, en mindre flod skærer igennem haven, bjergene rejser sig hele vejen rundt om hotellet. [Image: 058_zpsisazu5n1.jpg]
Hotellet er bygget som et jagt hotel for kommunisterne i 70erne, der er ikke sparet på noget som helst, hverken inde eller ude, får tildelt et stort dobbeltværelse, stort badeværelse med karbad, som senere under turen kommer i brug.
Hotellet præges af jagt, i hallen står der fuld montret gemse, ulv samt et hovedmonteret vildsvin, i loungen ligger der et par skind af ulv, bjørn samt vildsvin, der står også en tjur eller tre, en STOR åben pejs danner samlingsplads over en drik eller to, med en hovedmonteret kronhjort på hver side, ellers står der fuldmonteret dyr lidt over alt i huset, alt i alt et hyggeligt sted.
[Image: 068_zpsagyz43x2.jpg]

Søndag:
Jagten på gemse starter d. 10. april, det er dog kun vædderen der må jages, bliver afhentet 06:30 af min guide "Zorro" fik i går aftes af vide vi skulle bo i et hus i bjergene, så har pakket til et par dage, turen med bilen går op af små ødelagte asfaltveje, hopper noget rundt i bilen, ser en del dåvildt under vejs, vel fremme hvor vejen slutter blive vi mødt af Max og hans hest, de skal bringe vores forsyninger til huset.

[Image: 092_zpsoznchwao.jpg]

På med rygsækken, patroner i riflen, håndkikkerten er fastforankret om halsen, nu begynder eventyret for alvor.

Langsomt begynder vi vores 5 km. Lange tur, af en lille snoede sti, vi stoppe i ny og næ for at spotte bjergsiderne, der går ikke længe før vi får kontakt med 2 gemser, vi sætter os ned, guiden studere dem begge, fortæller mig at den ene bare er 4 år og ikke jagtbar endnu, den anden er 6 år, hvis jeg vil, må jeg godt skyde denne, men inden vi ser os om er de begge forsvundet, vi fortsætter turen mod huset.

Dette område er et fantastisk sted et bevæge sig i, stien går op og ned igennem tæt skov, bøge træer og fyrretræer vokser tæt sammen, der er mange mindre tornbuske så man skal lige passe på hvor man sætter sine hænder, der dufter af vild timian flere steder, foråret er kommet til bjergene i Bulgarien.

Det er et stykke tid siden jeg var på bjergjagt sidst, mine ben er ikke ømme endnu, men alligevel kan det mærkes, vi komme nu ud på en bar del af bjergsiden, der er bare nogle få decimeter at sætte fødderne på, træder man forkert her, er der lang vej til bunden, der ligger løse skærver overalt på denne strækning, stien forsvinder rundt om bjerget, her begynder skoven igen, ind imellem træerne kan man skimte små klippeafsatser over og under os, vi stoppe og spotter, måske ligge der en gemse og soler sig, stien bugter sig op og ned og fortsætter sin vej rundt om bjerget, små vandløb krydser vores spor, og fortsætter ned mod dalen, vi kommer nu frem til en stor græsslette, her fodres bl.a. Kronvildtet i vinterhalvåret, alt foder bliver transporteret ind med hest, vi krydser sletten og kommer nu op på toppen af bjerget, herfra er der næsten ingen grænser for hvor langt man kan se, Zorro fortæller at vi er 1600 meter over havet.
[Image: 128_zpsqgfgnha0.jpg]

På en klippeafsats 70 meter under os ligger der 3 mufloner og tygger drøv alt imens 1 holder vagt, vi krydser hen over toppen og begynder at spotte ned af de forskellige bjergkamme der løber fra toppen af bjerget ned i dalen, ser en del hun gemser med små unger men ingen væddere, vi bliver her en halv time inden vi går ned mod huset.
Bliver meget imponeret af størrelsen på huset, Zorro fortæller at alt materiale til byggeriet blev fløjet ind med helikoptere, ud fra størrelsen vil jeg mene at har taget mange ture, tror huset er 10 x 30 meter i 2 etager, gulve og alle bærende vægge er i beton, kun skillevæggene er i træ, der er 4 store skorstene fordelt gennem huset, desværre bærer huset præg af forfald, at skulle renovere dette ville koste en formue, bare for at få nye materialer fløjet ind.
Bliver indlogeret på 1 sal, huset bærer præg af en storhedstid under kommunismen, der er en lille brændeovn på hvert værelse, for enden af gangen er der en stor spisesal med åben pejs, ja de kære jagende kommunister har levet godt, mens befolkningen led.
[Image: 113_zpsiu4q8gtm.jpg]

Efter en gang grillede koteletter med tilbehør til frokost, skal der lige hviles et par timer inden aftenens jagt, kl. 16:00 er det meningen vi skal ud og spotte igen, med det begynder at regne, det regner og tordner de næste 36 timer, der er ingen strøm heroppe så alt foregår i lyset fra mobilen, vi får lidt rester til aftensmad, himmelen oplyses af alle lynene, der er nu kommet råvildt ud på sletten, ser 5 forskellige bukke, hvoraf det kun er den ene der er færdigfejet, bukkejagten starter d. 1. maj.
[Image: 114_zpsxrh6zxll.jpg]

Mandag:
Står op kl. 07:00 med det regner stadigvæk, der er tæt tåge sigtbarheden er under 50 meter, går i seng igen kl. 10:00 beslutter Zorro sig for at vi skal tilbage til hotellet, turen tilbage foregår i meget tæt tåge de første kilometer, langsomt som vi kommer ned af bjerget øges sigtbarheden, så vi bruger lidt tid på at spotte, men det regner for meget til dyrene gider være ude i det fri.
Mandag aften, kl. er 17:00 regnen aftager lidt, så vi beslutter os for at prøve nogle nye steder, vi krydser et mindre vandløb, broen har et par brædder der er rådne, så man skal lige passe på hvor man træder, igen går turen op på en meget smal sti, til den ene side rejser bjerget sig og til den anden frit fald ned, vi kommer langsomt op igennem en bøgeskov, spotter igennem åbningerne, fortsætter op til et mindre plateau, her står der 8 stk. Kronvildt, vi venter i skovbrynet til de har forladt området, inden vi begynder at spotte, der går ikke længe før jeg får øje på en gemse, den står klemt inde mellem 2 træer i ly for regnen, desværre kan man kun se rumpen, vi bliver her i en halv time, gemsen flytter sig ikke en centimeter i denne tid, vi fortsætter vores søgen på flere bjergsider denne aften, dog uden resultat, tilbage til hotellet til aftensmad og en enkelt GT.
[Image: 068_zpsagyz43x2.jpg]

Tirsdag.
Står op 06:30 tager et hurtigt bad, efter et godt og solidt morgenmåltid er klokken nu 07:30 bliver hentet af Zorros søn, turen går tilbage til stedet vi startede søndag morgen, her møder Zorro os, vi skal nu ned til det sted hvor vi så gemserne første morgen, vi kommer knapt frem før der er kontakt, men igen er det 2 gemser som desværre er for små, i stedet for at tage stien der går mod huset på sletten, går vi nu den anden vej rundt om bjerget, vi går i en ung bøgeskov, på højre side skråner bjerget op, til venstre 45 grader ned mod dalen, et forkert skridt og man kan håbe man stopper på et træ ellers bare surt. målet er en del af bjerget der ligger 2 km. inde gennem skoven, sidste stykke skal vi passere et område af skærver, her er der intet der kan stoppe en hvis man træder forkert, ej heller er der en lille busk man kan gribe fat i, MEGET forsigtigt passere jeg dette område, hjertet sidder helt oppe i halsen, hold da kæft jeg er nervøs, vi kommer nu frem til et lille plateau hvor vi kan spotte bjergryggen fra, det vrimler med gemser, men kun hunner og unger, vædderne holder sig væk fra hunnerne, indtil brunsten starter i november.
Zorros søn spotter en stor vædder, men desværre er det på en andet bjerg, over på den anden side af dalen, afstand +700 meter, ikke lige et skud jeg vil tage, vi bliver her en times tid, men ser ingen vædder, så nu skal vi tilbage igen, samme vej, hjertet sidder oppe i halsen, kan tydelig høre pulsen i mine øre, lyder lidt som en gammel Bell H1.
[Image: 140_zpsidoxcmfn.jpg]
Tilbage på hotellet er det tid til en VARMT karbad, trænger til at få løsnet mine ømme muskler, aftalen er at jeg vil blive hentet kl. 17:00 Vi kører til en mindre by og henter en guide mere, da vi skal ind på hans område, vi bruger de næste 2 timer med at glasse den ene efter den anden bjergside, ser flere hunner, men vædderne holder sig væk, vi stopper ved en bro, de 2 guider stiller sig på broen og spotter, selv bliver jeg i nærheden af bilen, er ved at give op, solen er forsvundet bag bjergene, da Zorros søn kommer løbende GUTE PAPPA hvisker han, jeg fisker riflen ud af bilen, får smidt patroner i, høreværnet på, finder telefonen frem så jeg kan beregne hvor mange klik kikkerten skal have, får hurtigt tastet vinklen samt afstanden ind, klikker antallet på kikkerten, finder gemsen i kikkerten, den bevæger sig nu ned og afstanden mindskes, klikker 2 klik tilbage, gemsen kommer nu fri af vegetationen, stiller sig på en lille afsats, det er nu eller aldrig, krydset falder lige bag bladet da jeg slipper kuglen, gemsen synker sammen, men afsatsen er ikke stor nok til at den kan blive liggende, rædselslagen ser jeg hvordan den glider ud over kanten og styrter 30 meter ned i en ravine, heldigvis er der nogle træer der stopper den fra at fortsætte sit fald ned i en sø.
Her opstår der et mindre problem, for at komme over på den anden side til gemsen skal guiden køre 2 km. Til en overgang, så skal han gå gennem et uvejsomt terræn, jeg vil gerne med, men han mener det er for farligt for mig, eller også vil han bare ikke sige at jeg nok er for langsom, det tager 20 minutter så er han fremme ved gemsen, da pelsen ikke er meget at have på denne årstid, har jag valgt at bare få hovedet, dette ordner guiden i et snuptag, vi mødes alle ved bilen.
Tilbage ved hotellet skal der lige tages lidt billeder, guiden mener at trofæet kan opmåles til 97 CIC point, men dette får jeg at vide om en uges tid når den statelige kontrollant har været og foretaget opmålningen.

Onsdag.
Dagen i dag skal der hviles ud, mine ben er ømme, går en lille tur i den smukke dal, nyder denne sidste dag, inden hjemrejse i morgen torsdag.
Alt i alt kan jeg konstatere at denne tur, som alle de andre, ikke har skuffet mig, vidste godt at april ville være en svær måned at jage gemse, men begæret for denne type jagt driver mig til dette.

Min samlede bedømning af denne tur:
Fra start til slut har der været styr på alt, betalte € 1000,00 i depositum, den endelige regning kommer når opmålingen er klar.
Maden og servicen er til UG, valgte at kun spise Bulgarsk mad, kunne sagtens få anden type mad, med det er lidt lige som charmen ved at rejse.
Til denne tur havde jeg valgt at teste et sæt Härkila Hurricane Optifade, eneste problem er det tingeltangel de har sat på alle lynlåsene, ja man kan da pille det af, ellers et let og skønt sæt tøj, ingen problem med at holde varmen, selv efter 3 timer i silende regn virkede tøjet tørt udenpå, riflen er den samme som sidst .300 win mag. med en Swarovski 5-30x50 BT, skudafstand 202 meter, 15 grader op.

/Rolin

PS: det næste eventyr venter lige om hjørnet.[:o)]



[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#38
Fin beretning, og tillykke med den!
Hvilken afstand skød du på?
Svar
#39
Hej Flemming

Stor tillykke og tak for fortællingen.
Godt at du fik den pibe[Wink]

Michael
Svar
#40
Tillykke med den fine buk og tak for den spaendende beretning. Lidt skuffet over, at du har udeladt de forventede detaljer om tolkene [8D]

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)