Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sælge Sako eller ?
#1
En af mine drenge har en Sako i 6,5..( se tråd i "byttes")
Den er lang, tung og uhåndterbar.
Han går lidt på drivjagt i Tjekkiet, lidt kronvildt herhjemme, samt bukkejagt.
Han vil gerne kun have en riffel til det hele og hans valg er 30.06
Han vil samtidig have mulighed for kikkert bytte, mellem hans vx3 Leopold 4-14 og en decideret drivjagtskikkert 1-4.
Han fabler om svingmontage, men Sako og svingmontage ......øh???
Hvordan er det nu lige, findes der optilok " Quick " eller ? og er det ligeså " stabilt" som sving ???
Skal han pibe om eller skal han sælge og købe en helt anden riffel ???

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#2
Byt pibe og to gange Optiloc med en 4mm T-nøgle.

--
mvh M@X 2.0
Lykkelig pessimist
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Byt pibe og to gange Optiloc med en 4mm T-nøgle.

--
mvh M@X 2.0
Lykkelig pessimist
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!


Også min tanke.
Hvor præcis er kikkert skifte med optilok, mere mindre eller lig med feks sving ?
Jeg kunne godt have knægten mistænkt for, at kunne finde på at bytte rundt umiddelbart inden jagt og ikke altid nå at kontrol skyde.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Byt pibe og to gange Optiloc med en 4mm T-nøgle.

--
mvh M@X 2.0
Lykkelig pessimist
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!


Også min tanke.
Hvor præcis er kikkert skifte med optilok, mere mindre eller lig med feks sving ?
Jeg kunne godt have knægten mistænkt for, at kunne finde på at bytte rundt umiddelbart inden jagt og ikke altid nå at kontrol skyde.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
Meget praecis. Det er min erfaring at der ikke er maalbar traefpunktsaendring med optilock skift.

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#6
Ellers er der jo den mulighed at sætte en Picatinny rail på og Leupold qrw det fungerer i hvert fald rigtig godt for mig, ingen træfpunkt ændring, på min Bilka Sako [Smile]

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar
#7
Alle mine Optilolock virker upåklageligt.
Har dem både med baser til Tikka, Sako og rail. Alle holder træfpunkt indenfor 10 mm efter på- og afmontering når det er ringest. I så fald har jeg ofte haft hele riffelen adskilt, incl systemet, der har været ude af skæftet i forb med rejser ( så kan våbnet være i en kort Peli).
I øvrigt er alle mine montager fastgjorte med 4 mm unbraco. Ligeledes er skæfteskruerne også skiftede til det samme. Så kan man klare kikkertsigte og det meste af servicering af riffelen med et stykke værktøj, der oven i købet kan bruges sammen men en lille momentnøgle.
P.S. Kunne ikke drømme om at komme mine kikkerter i en kvæler-montage, i hvert fald sålænge der er alternativer, der fungerer lige så fantastisk som Optilock.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#8
Skift pibe. Du kan sikkert få lidt penge for den 6,5 pibe, så den samlede udgift er 2-3000.

MvH Søren
Svar
#9
Jeg har Sakos Quick-lock og de virker upåklageligt, men mon ikke de almindelige Opti-lock også gør det.
Det kan dårligt gøre en masse forskel om de spændes med en unbraco eller en halv vingemøtrik, eller hvad den kaldes [Smile]
Angående pibeskiftet vil jeg nok sige det kommer lidt an på ens sentimentale tilhørsforhold til sin nuværende riffel.
Ser man udelukkende riflen som et stykke værktøj kan et kaliberskifte nok ikke betale sig.
Har riflen affektionsværdi er det jo nok værd at bruge de 2-3000 kroner, hvis det kan gøres for det.
Svar
#10
Jeg er med i koret af dem som skifter kikkerter i optiklock montager uden træfpunktsændring. Brugte lidt tid på at teste det på skydebanen i starten. Nu skifter jeg bare og de 2 setup kontrolskydes en gang om året. Det virker bare!
Mvh.
Jørgen
Svar
#11
Han skal da have en kort, let og håndterbar riffel... med et vekselpibe- og montagesystem der virker!

Blaser R8[Wink]

Citat:quote:

Originally posted by CP

En af mine drenge har en Sako i 6,5..( se tråd i "byttes")
Den er lang, tung og uhåndterbar.
Han går lidt på drivjagt i Tjekkiet, lidt kronvildt herhjemme, samt bukkejagt.
Han vil gerne kun have en riffel til det hele og hans valg er 30.06
Han vil samtidig have mulighed for kikkert bytte, mellem hans vx3 Leopold 4-14 og en decideret drivjagtskikkert 1-4.
Han fabler om svingmontage, men Sako og svingmontage ......øh???
Hvordan er det nu lige, findes der optilok " Quick " eller ? og er det ligeså " stabilt" som sving ???
Skal han pibe om eller skal han sælge og købe en helt anden riffel ???

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"


Svar
#12
Hurricane - du er ikke klar over hvad du lige har startet :-)

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#13
Sakøer er noget man køber!!!

Ikke noget man sælger.

Jeg er også optilock-mist, skal have alle mine modificeret til Quick-Clax

Ny pibe og så Sakører det bare. [:p]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with Viper-Flex® ...
K&B Claxel Wink




Svar
#14
Han er overbevist, næsten. Han er en ung mand, der tænker sig grundigt om ( nærig hund[Big Grin])
Han var faktisk tæt på at springe på R8 vognen.
Han har i forvejen en Leupold vxIII i Optiloc, så skal han bare have en drivjagtskikkert og et sæt optiloc mere.
Den tager vi lige i " Optik"

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#15
De priser et par stykker nævner, kan jeg ikke finde det til.
Prisen for pibeskift, incl gevind, bedding, " eftersyn og opretning af drivlinje" ligger på omkring 4.500,-
Kan han få en tusse for den gamle pibe - den skyder FREMRAGENDE ?
(SL semimatch - lang som et ondt år)

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#16
Jeg skrev 2-3000 samlet.
Hvis du siger 4500 - 1500 for den gamle pibe giver det 3000.
Hvis den gamle pibe ikke har skudt voldsomt burde den kunne give 1500.

Nu har du også regnet bedding med. Det havde jeg ikke. (Det gør man jo selv, så man er sikker på, at det er i orden#128521Wink

Mvh Søren
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)