Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leupold (Sako sælge? Tråden)
#1
Fortsættelse af tråden i riffelteknik:
Knægten har i forvejen en leupold vxIII, 4 -14 i Optiloc.
Vil gerne have en decideret drivjagtskikkert kikkert som supplement.
Han har kigget på Leupold vx6 , 1-6 x 24.
Vi kan have den hjemme til 8500, -
Er den pengene værd ?

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#2
Jeg har en vx6 1-6*24, har dog ikke skudt så meget med den endnu, men den er købt fordi jeg har 2 andre vx6'er som jeg er super tilfreds med. Den når ikke helt en z6i 1-6*24, men det er også en helt anden pris...

Den får mine varmeste anbefalinger.

Mvh.
Jørgen
Svar
#3
Jeg har en vx6 1-6x24 på min 9,3'er og er meget tilfreds.

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]
Mvh


Svar
#4
[quote]Originally posted by CP

Fortsættelse af tråden i riffelteknik:
Knægten har i forvejen en leupold vxIII, 4 -14 i Optiloc.
Vil gerne have en decideret drivjagtskikkert kikkert som supplement.
Han har kigget på Leupold vx6 , 1-6 x 24.
Vi kan have den hjemme til 8500, -
Er den pengene værd ?

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
@CP
Jeg ville vælge en brugt schmidt & bender eller Ziess i denne klasse det er bare beder og hvis man holder godt øje med f.eks. østjysk eller Ko skov og Korsholm så er der en ny og næ til ca. 10 dette ville jeg gøre, jeg mener at det vi han få mest ud af må den lange bane.
Zeiss Varipoint 1,1-4x24 S60 kikkert brugt 8.999,00 kr det er ved Østjysk [8D]
mvh.

Rasmussen45.
223 - 6,5x55 - 6,5x55 - 6,5.06 - 7x64 - 338-06 A-Square - 338wm
Svar
#5
Jeg var også forelsket i en leupold 1-6 da jeg skulle have en drivjagtskikkert. Men jeg blev fælt skuffet i en direkte sammenligning med andre kikkerter rent optisk. Specielt randskarpheden skuffede og lysknappen finder jeg heller ikke smart. Jeg endte med en Meopta 1-4 som jeg er ok tilfreds med, men lejlighedsvist mangler jeg noget forstørrelse (f.eks. når man skal kigge efter skørt på råvildt under trykjagt og lign.)

På min nye Sako drømmer jeg om at sætte en Schmidt & Bender Exos 1-8 på, den kører på tilbud til 15.000 lige nu og så min Meopta i bytte så kunne det faktisk godt være en mulighed..........

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#6
@ Boryx. Du siger ikke noget om det var en Vari X1, Vari X2 eller X3. Der er en væsentlig forskel paa kvaliteten.
H
Hogmeister
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

@ Boryx. Du siger ikke noget om det var en Vari X1, Vari X2 eller X3. Der er en væsentlig forskel paa kvaliteten.
H



Nu er det jo kun vx6 der fås i 1-6x [:I]
Svar
#8
I stand corrected.
Har dog svært ved at forestille mig at en Meopta skulle være bedre end en VX 6
Smag og behag. Jeg har kun brugt Leupold kikkerter i de sidste 31 aar, og været ualmindelig tilfreds med dem. Deres garanti er uovertruffen. Det mindset i vejen, saa faar man den repareret, eller som regel en ny gratis................ Og det er for livstid!
H
Hogmeister
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

I stand corrected.
Har dog svært ved at forestille mig at en Meopta skulle være bedre end en VX 6
Smag og behag. Jeg har kun brugt Leupold kikkerter i de sidste 31 aar, og været ualmindelig tilfreds med dem. Deres garanti er uovertruffen. Det mindset i vejen, saa faar man den repareret, eller som regel en ny gratis................ Og det er for livstid!
H


HR. Hogmeister
har du prøvet en schmidt & bender så bruger du ikke andet [B)][B)][Big Grin]

Rasmussen45.
223 - 6,5x55 - 6,5x55 - 6,5.06 - 7x64 - 338-06 A-Square - 338wm
Svar
#10
Nu er Schmidt&Bender jo heller ikke hverken Leupold eller Meopta, saa det tvivler jeg da ikke paa. Det er iøvrigt ogsaa reflekteret i prisen.
H
Hogmeister
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Nu er Schmidt&Bender jo heller ikke hverken Leupold eller Meopta, saa det tvivler jeg da ikke paa. Det er iøvrigt ogsaa reflekteret i prisen.
H


Så er der også jeg har slået på i stedet for at købe nydt, så køb nedsten nydt, dvs. hvis du skal betale 8,5 for anden klasse og kan betale 9,5 for første klasse selv om det er brugt men er som nydt så er det beder i min verden og når du har været ude at skyde første gang er det brugt !!!!

Rasmussen45.
223 - 6,5x55 - 6,5x55 - 6,5.06 - 7x64 - 338-06 A-Square - 338wm
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

På min nye Sako drømmer jeg om at sætte en Schmidt & Bender Exos 1-8 på, den kører på tilbud til 15.000 lige nu .....

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"



Hvor?

Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#13
Hej Lars

Lige her; http://www.michaelsjagt.dk/vare/28702-sc...xos-1-8x24

Men køb nu ikke den sidste, jeg skal lige spare op lidt længere.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#14
Her er et alternativ:

Meopta Meostar R2 1-6x24 RD

http://www.jagdoptik-wittke.de/shop/product_info.php?cPath=22_96&products_id=2280

8200,- + lev

Men når lystransmission ikke er et parameter, drivjagt, så vælger jeg Leup over Meopta, dog VXR 2-7x33 til ca 4000kr brugt.

Mvh Pete
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

I stand corrected.
Har dog svært ved at forestille mig at en Meopta skulle være bedre end en VX 6
Smag og behag. Jeg har kun brugt Leupold kikkerter i de sidste 31 aar, og været ualmindelig tilfreds med dem. Deres garanti er uovertruffen. Det mindset i vejen, saa faar man den repareret, eller som regel en ny gratis................ Og det er for livstid!
H



Hogmeister, jeg skriver faktisk ikke at Meopta'en er bedre nogen steder. Jeg valgte den fordi jeg synes jeg fik mere for pengene.
Lys knappen på Leupold vx6 stinker i mine øjne, jeg synes ikke justeringen af lysstyrke er praktisk.
Min Meopta er en mellemstation indtil jeg har fundet (læs: råd til) den kikkert jeg drømmer om.
Jeg tror måske Leupolds garanti er bedre i hjemlandet, ikke på papiret men nærmere i dagligdagen. Der er færre mellemled til fabrikken....

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#16
Der er INGEN mellemled til fabrikken. Du sender den selv direkte.
H
Hogmeister
Svar
#17
Det gør man ikke i DK.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#18
Hmm. Gør man ikke, eller maa man ikke??
H
Hogmeister
Svar
#19
Der er jeg dig svar skyldig - jeg tror det er "man gør ikke".

Normal procedure er vel, indlevering til forhandler, forhandler sender til agent og agenten sender vel til fabrikken?

Kan det måske hænge sammen med afgift hvis man sender direkte til fabrik? Kan der komme ny afgift på ved returnering? Hmm, ved ikke hvordan det hænger sammen...

Men det er der sikkert andre herinde som gør?

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#20
Jeg har et sæt optilock ringe til 30mm rør hvis det er #128512;
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)