Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lyddæmper
#1
Hjælp søges.

Jeg har købt mig en Sako i 30-06, som jeg har tænkt mig at bruge til gris om natten. Derfor overvejer jeg en dæper i håb om at den vil fjerne noget af mundingsflammen og derved undgå åat nattesynet forsvinder helt.
Hvad er jeres erfaringer?

Mvh

Michael
Svar
#2
Meget gode erfaringer.
skyder selv 30.06 og har dæmper på. Det gør bestemt en forskel med en dæmper på.
og endnu bedre er at du kan se skudtegn pga manglende opsving fra riflen.

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win, 260 AI, 30.06
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#3
Jeg monterede en Sonic 45 for en kunde med nøjagtigt det samme ønske som dig. Natjagt – Gris – Mundingsflamme.

Det fungerede perfekt. [Smile]

mvh. Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#4
Jeg har dog et mindre problem.

Jeg bruger også en Sonic om natten et sted hvor lys på riflen er tilladt.
Jeg oplever desværre at fordi min lygte sidder oven på kikkerten, så bliver jeg lidt blændet af at lygten belyser de vanddampe der kommer ud af lyddæmperen.
Løsningen må være at flytte lygten nedenunder piben.

PS: det er værst i koldt vejr

--
FKF

ANNA
Svar
#5
Min skyldstokmakker, har lavet beslag så lygten monteres på dæmperen.
Det dur [:p]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with Viper-Flex® ...
K&B Claxel Wink




Svar
#6
Vi venter på at Na får taget sig sammen og fremstiller sådanne beslag..[Wink]
Svar
#7
Jeg har brugt en sonic 45 på min 9,3'er til samme formål. Den snupper hele mundingsflamen, så nu kan man se grisens reaktion i skuddet. Jeg må tilstå at den ryger af til drivjagt, der vil jeg heller have et kompakt våben.
Mvh.
Jørgen
Svar
#8
Jeg fik GT til at smide en Sonic 55 på min kartoffelkaster, og det spiller 100% til gris om natten. Nul mundingsglimt og en yderst behagelig rekyl. Jeg har min lygte monteret i en weaverskinne ovenpå kikkerten, og det giver lidt genskin fra dæmperen.
Det har jeg så løst ved at tape en 5 cm bred stump sort papir rundt om dæmperen, så lyset ikke rammer enden at den. Ikke specielt pænt, men lavpraktisk og billigt.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#9
Kunne godt tænke mig en dæmper som ikke gik for langt frem, men evt bagud. Nogle bud?

Michael
Svar
#10
Sonic[8D]
Svar
#11
Sonic 14cm bagud og 11cm frem med 5 moduler + front

--
FKF

ANNA
Svar
#12
Lyder godt
Tak
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)