Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ur til en jæger
#1
Efter at havde rundet de 41 er jeg kommet til det punkt i mit liv at jeg er blevet træt af at se klokken på min telefon. Så nu leder jeg efter et ur. Hvad render i formænd rundt med ?

/ Egelund
Svar
#2
FITBIT HR[Big Grin]
Svar
#3
For mit vedkommende er det meget let:
Hvis jeg har en aftale med min kone kl. 17, så ved jeg hun er klar kl. 17.30[Smile]
Svar
#4
En rund ting til 75 kr. købt hos købmanden, da jeg alligevel skulle hente rundstykker.
Når batteriet dør, køber jeg et nyt. Og de har alle gået forbavsende præcist - jeg er altid hjemme præcist samtidig med uret [:I]

--
FKF

ANNA
Svar
#5
Jeg har selv TAG Heuer.
Jeg købte det i 1986, og det går stadig fint (med nye batterier med et par års mellemrum [8D])
Men det er jo meget op til dit budget!
En "flink" klokke koster jo rask væk 10-50.000 DKK, og det er der RET meget jagt i, så mindre kan vel gøre det [Wink]

Held og lykke med jagten

Mange hilsner
Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#6
Min bedre halvdel forærede mig et nyt ur i julegave - det er et Citizen med Eco-drive, så det kræver ikke batteri. Det er jeg umiddelbart rigtig glad for, det kan vise dato og klokken og ikke så mange andre dikkedarer.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#7
Men det kræver vel at du er aktiv?
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by unknown

Men det kræver vel at du er aktiv?



Nej, det er lys (tror jeg nok, har ikke læst brugsanvisningen [:I])der oplader den - men hun købte det midt december og da jeg åbnede boxen den 24. gik uret fint og klokken passede så det må generere strøm til noget tid...

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#9
Et Seiko dykkerur, har holdt til 25 års arbejdsliv. Det kniber med at se datoen, men det er ikke urets skyld[Smile]

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#10
Seiko Kinetic - Arctura, bare med ganske simpel viser-flade der kan vise klokken, dato (dog ikke selv-korrigerende ved de forskellige måneder), og tage tid.

Ikke noget fancy med at kunne vise hvor meget uret er "trukket op" eller noget. Bare helt basic.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#11
Casio g-shock rangeman. Det kan tåle nogle klø ved praktisk brug, og bruger faktisk funktionerne en del. Men det er et stort ur, så man skal ikke have en pigehånd#9786;
Svar
#12
@Egelund
Hej Egelund hvor meget vil du offer på et ur!!!!!, et ur i dag koster ikke så meget som for 5 til 10 år siden så et ur til 25kg for ti år side kan du ca. få for ti kg, du kan få mange gode ure men hvis du er en rigtig mand så må du ikke købe et der er for lille heller for stor også lidt mere fint f.eks. Krestina men vil du offer op om kræng de 20 omega eller lig

Rasmussen45.
223 - 6,5x55 - 6,5x55 - 6,5.06 - 7x64 - 338-06 A-Square - 338wm
Svar
#13
Jeg jagter dette..
http://bruviktime.com/timepieces/svalbar...-bruvik-3/
Men det er desværre ikke lykkedes mig at få en dansk forhandler til at tage det hjem, og jeg har ikke været i Norge i et stykke tid..
Og det er liiiiige dyrt nok til at jeg bare bestiller det uden at have prøvet det på.
Men nu har jeg jo fødselsdag på søndag så måske min kone overrasker mig..

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#14
Tissot T-Touch Expert i Titanium - fordi jeg har en overudviklet evne til at ødelægge armbåndsure, selv i stål. Det her har holdt til alt ind til videre.

http://www.tissotwatches.com/products/ti...20200.html

Mvh Zeb
Svar
#15
mht til at kunne holde til en 'voldsmand': mit gamle Certina DS Q = har holdt til alt det jeg har budt den (og det er meget med over alt jegt/fjeldture .. kun rem skiftes efter behov..gummi/syntet hvis det kræves brug i vand og rusk..læder hvis det bare er der hejmme). den har smal profil og gammeldags viser = det fortrækker jeg iforh til digital udlæsnig (har også et gammelt Polar pulsur ..det er skrumlet og hænger fast når man bruger hænderne i noget 'roderi').. mener vi her ligger i lejt omkring par tusser .. ikke helt billigt , men heller ikke så ekstravagant at man er tvunget at 'pyldre' om det

så tænk på hvad dine præferencer er: skal det være hårdført, let læseligt og 'elegant'/'smalt' - eller klodset og så har alverdens smarte 'apps' indbygget - eller en ½ juvelerbutik for bare pral - eller?

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#16
Jeg har lige fået "byttet" mit Tissot Touch I (titanium) til et Touch II (titanium)med et lille beløb imellem. Mit gamle ord var 11,5 år gammelt og alligevel fik jeg det nye for langt under halv pris... Så sådan et kan jeg varmt anbefale

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#17
Æhh.... Jeg er desværre "Ur-fetichist" men til daglig går jeg med et Casio Pro-trek i Titan med safir-glas.. Digital ur med alskens gizmos --
Men først og fremmest 5 alarmer og en timer - Det ur har fået tæv i 4-5 år nu .. og kører på sollys --

Alarmerne bruger jeg faktisk alle dagligt .. 2 til "op om morgenen", 2 til "morgen-tlf-briefing-møder" på arbejdet og 1 til "Vagt-skifte" når jeg har vagter. Timeren bruger jeg "for" mange gange dagligt til at styre trække-tiden på mine utallige kopper the ..[:o)]

Når jeg er ude i vildnisset på jagt eller vandring går jeg med et Garmin Fenix -- GPS ur -- det kan stort set alt, bortset fra at sætte vand over til the .. [:I] Med det på håndleddet ved jeg hvor jeg er, hvor jeg har været, hvor jeg skal hen, hvad lufttrykket og hvad temperaturen er (Der er trådløs ekstern temperatur-sensor [B)]) Samt lufttryk OG om der kommer en SMS ind på min telefon [xx(] .. Nå, ja og hvornår solen står op og går ned, lige der hvor jeg er .. [Wink]

Når jeg skal være "fint klædt på" går jeg med et Fortis "flieger-uhr" et fint lille fladt blankt ur med sort skive og sort læderrem - -design fra Luftwaffe ca. en gang i 40'erne - Minutterne med store tal yderst, timerne med små - I en FW190 er minutterne vigtigere end timerne .. [8D] Mekanisk og Automatisk naturligvis .. Altså et RIGTIGT ur -- [^]

I bankboksen ligger der et Omega Speedmaster fra 1969 -- Kendere vil vide hvorfor -- [:o)]
på "ønskelisten" står et Breitling Emergency Titan ... Så kan man tilkalde hjælp ude i ødemarken -- [Wink]

Mit TaG Heuer har jeg foræret til min bror .. [Big Grin] Det kan han nok ikke ødelægge .. Det blev i sin tid kørt ned i mudderet ude i Oksbøl af en Leopard -- Det virker stadig perfekt .. og har kun en enkelt ridse i "safiren" Lænken døde dog af den medfart --

No nonsense "total-sikkert" ur: Casio G-Shock --
De fås i et utal af variationer og størrelser -- "Baby-G" er en sikker vinder .. [Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#18
Luminox original Navy Seal: 200m,selvlysende,batteriskift hver 4.år,
safirglas og holdt til tæsk i foreløbigt 5år, uden andet enbatteri og remskift(gummi)
Mvh.
Henrik
Svar
#19
Rolex "Kermit"
Svar
#20
Hold da kæft Dravis [:0]. Det måneur gad jeg godt eje, så måtte du beholde resten. Har selv et Omega Seamaster der trænger til rensning. Det lugter da lidt af fisk [:o)]

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)