Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
genladnings tilladelse
#1
Hej alle i kloge mennesker, er jeg spasser siden jeg ikke kan finde ud af at fornye min genladnings tilladelse på nettet, jeg kan kun finde den til riffel. [^]
Mvh Rene
Svar
#2
Du skal bruge ”Ansøgning om fornyelse/erstatning af våbentilladelse” fra denne side: https://www.politi.dk/da/borgerservice/v...atning.htm
Det er samme procedure uanset om det er en tilladelse til jagtriffel eller til genladning der skal fornys.

Jeg tror ikke du er spasser, men politiets system er muligvis designet af en sådan[xx(]. Problemerne indbygges i systemet helt fra starten fordi IT-systemet designes ud fra myndighedens behov, ikke ud fra borgerens.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
ja jeg har også lige fornyet min og ville også ind under ”Ansøgning om fornyelse/erstatning af våbentilladelse”
MEN efter alt var indtastet kom man direkte over til betalingsside mht fuld eller ½ afgift.. jeg ville ikke ind i noget roderi mht betale (genaldetilladelse skulle være afgiftsfri) også få tilbage (mener der en en post her på forum om det)

istedet ind på siden ang førstegangs ansøgning om ladetiladelse hvor du ikke bliver opkrævet noget i processen
https://www.politi.dk/vaaben/HTML/index....ype=p70412
skrive i et af felterne at det er forNYELSE
systemt er så åndsvagt at man kun at lave én vedhæftning og det vil ikke tage pdf (og man får ikke varsel om det)
fandt så til siddt program (IrfanView) der kunne 'splejse' 2 jpgs (gamle tilladelse så de kunne se det var forNYELSE + kursusbeviset igen)

havde også ringet og snakket med Vest og de mente de var 'kløgtige' nok til at finde ud af det uanset om man brugte den ene eller anden blanket. OG ja, jeg fik min fornyelse i fredags (afsendet 12/1 = godt 2 uger)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#4
Får man en påmindelse via E-boks, eller skal man søge om fornyelse på eget initiativ ?

Og hvad med våbentilladelser, kommer der stadig besked som tidligere ?

Mvh. Ole
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by OKHansen

Får man en påmindelse via E-boks, eller skal man søge om fornyelse på eget initiativ ?

Og hvad med våbentilladelser, kommer der stadig besked som tidligere ?

Mvh. Ole



Hej Ole.

Der kommer skam brev fra rigpolitiet.

Vh

JCK
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)