Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gennemskud
#21
Forrige år skød jeg en stor elgko , med en 180gr lapua mega . Ramte på forboven og skådt bagud . Sårkanalen var lynhurtigt blevet knytnæve stort , men kuglen sad ved mellemgulvet efter at have gået gennem den ene lunge . Forboven var en stor gang blodbudding [V]. Derfor skiftet til nosler pat. Som egentlig heller ikke leverer . Svenskerne siger de vil samle sammen til en 9,3 pibe til mig . [:I]
Svar
#22
Ovennævnte er bare fra den forgangne sæson . Har altid gennemskud på råvildt og ræv med 22-250 og 6,5•55 .
Samme med dåvildt og kronvildt ,som jeg oftest skyder med 308w .
Svar
#23
har 100% gemmenskud.
3006 med en RWS DK kugle
6,5x55 med geko's 10,1 grams

[Image: Unavngivet1.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????

[Image: dralflogomnavn.jpg]

livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG:-)

Nu med et par glasøjne. :/
hmm, skal der være klumper i en prut????



livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG!!  Tongue

Nu med et par glasøjne.  Cool
Svar
#24
Jeg tilstræber altid gennemskud. På stående fod kan jeg kun huske problemer med Lapua SP E372 55 grains i min 223 på råvildt.
Aldrig haft problemer med Norma Oryx 55 gr eller Nosler BT 55 gr.

I 6,5x55 har jeg oplevet gennemskud hver gang med Norma Oryx, Hornady SST, Nosler AB mm på råvildt, dåvildt og enkelte vildsvin/krondyr.

I 308 bruger jeg Lapua Naturalis 170 gr. De virker også fint.

Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#25
Jeg har på en 80kg gris oplevet at første skud gik igennem og opfølgningsskudet fandt vi i skindet med bagenden ud igennem skindet foran køllen modsat indgangshullet, hvor den var gået skrå igennem grisen.

Begge skudene var dræbende, grisen var bare ikke klar over det.. Den rendte 50m.

Ellers er det 99% gennemskud jeg har haft. Fra 223-375H&H med alskens slags kugler. Dog primært Blyfri kugler.

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win, 260 AI, 30.06
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#26
375 H&H, begrænset til 2 stk. kaffer bøffeler, en duiker, en sabel og en bavian, Barnes-X Tripple 300grain altid gennemskud[:0], Barnes Solid 300 grain fundet 2 stk, muligvis fra frontalt spidsskud.

9,3x62, Accubond, gennemskud på 9 forskellige Afrikanske arter, ikke gennemskud ved ren bladkugle på en kronhjort i brunst.
9,3x62 Lapua Mega, 6 forskellige Afrikanske arter, normalt gennemskud, fundet en i en elan ved spidst bladskud, andet skud gik igennem.

308W, Hornady Interlock SPBT, 4 forskellige Afrikanske arter, fundet en i en kudu ved rent sideskud, sad i skindet på modsatte side.

270W, Accubond + Hornady Interlock SPBT, ca. 200+ råvildt, gennemskud 98%, 2 stk ikke gennemskud, frontalt spidsskud i begge tilfælde og en noget u-delikat affære.

30-06, Accubond og Hornady Interlock , altid gennemskud på hjortevildt.

7-08Rem, Hornady Interlock og Accubond, begrænset statestik, men altid gennemskud på råvildt og en enkelt gris.

Min ringe erfaring sammenfattet: Hvis man bruger hele dyret på langs kan man som regelen finde kuglen. Ren bladkugle, hvis man tage knogler eller bovblad i begge sider er der en lille chance for at finde kuglen, resten går igennem dyret når man skyder med 270W og opefter. Statistiken ødelægges dog af 1 stk brunst hjort godt oppe at køre på adrenalin og frække safter.

Totalt har jeg fundet 2 solids i .375, en Mega i 9,3 og en 308.

n a, jeg tror ikke du får mange kugler til at lave noget videnskabeligt på. geletine måske?

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)