Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
.222R blyfri - Barnes/Hornady
#1
Vi har en Sako Vixen i .222 Remington -dvs. 1:14 stigning i piben. Den vil bare ikke skyde med kobber, og vi skal på jagt i Tyskland. SAKO's egen powerhead duede ikke, og spredte rigtig meget, og henladning med Hornady GMX i 50 grains spreder også for meget - op til 20 cm på 100 meter (!). Er der nogen der ligger inde med kugler i .224 som vi kan teste - gerne 45 grains - gerne Noslers lead free, Barnes TSX eller tilsvarende, eller som har erfaring med at lade blyfri til .222 med 1:14 stigning i piben??
Svar
#2
Min erfaring med SAKO Vixen og blyfri er helt som din. Jeg har dog kun proevet Barnes X med 50 grs. De gik i hvert fald ikke saelig godt. Har til gengaeld gode erfaringer med normale SAKO jagtkugler samt Sierra Game King op til 55 grs.

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#3
Ja, 4 grams Norma går som en drøm - og de originale 3.2 grams gik også helt fantastisk - men blyfri?! Det vil den altså bare ikke...
Svar
#4
Barnes tsx findes i 45 gr
Kunne det være en mulighed?

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#5
Hej
Jeg mener at RWS EVO laves til 222 den er med tin og er ikke så lang,
er ikke sikke men RWS laver til 222 !!!

m.v.h. Rasmussen45.
Ost og rødvin er godt
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)