Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lavest montage på picatinny rail
#1
Jeg leder efter laves mulige montage til en kikkert med 34mm mellemrør. Den nuværende spuhr med 13 mill cant efterlader kikkerten ca 3 cm over løbet. Alterntiv er to lave ringe og ingen cant. Men hvor lave, holdbare ringe kan man få til en 34 mm mellemrørs kikkert?
Svar
#2
Du kan måske ikke bruge det til så meget, men jeg er midt i et tåbeligt eksperiment, hvor jeg tester hvor billigt grej jeg kan bruge og alligevel ramme.

Min Sauer STR har lige i øjeblikket 2 ultra lave picatinny letmetals ringe i 30 mm på. De kostede 50 kr stykket og er købt gennem dx.com. Jeg købte dem egentligt for at se hvordan ergonomien ville blive, og ind til videre rammer de fint. Jeg tør dog ikke stole på dem til en udflugt eller jagt situation, men de bliver lige kørt gennem møllen og så må vi se hvad de kan bruges til.

Jeg stillede samme spørgsmål ude på internettet og fik følgende 3 svar:

Seekins low rings are .82" high. Some of the lowest I know of.

TPS TSR super low rings. They are great rings, I have had 3-4 sets and have no complaints.

Aadamount has some low and bombproof rings. lowest they sell is .83.
I've got a set in my rifle and couldn't be happier.
Svar
#3
Takker mange gange, vil arbejde videre med tps.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Krung

Du kan måske ikke bruge det til så meget, men jeg er midt i et tåbeligt eksperiment, hvor jeg tester hvor billigt grej jeg kan bruge og alligevel ramme.

Min Sauer STR har lige i øjeblikket 2 ultra lave picatinny letmetals ringe i 30 mm på. De kostede 50 kr stykket og er købt gennem dx.com. Jeg købte dem egentligt for at se hvordan ergonomien ville blive, og ind til videre rammer de fint. Jeg tør dog ikke stole på dem til en udflugt eller jagt situation, men de bliver lige kørt gennem møllen og så må vi se hvad de kan bruges til.

Jeg stillede samme spørgsmål ude på internettet og fik følgende 3 svar:

Seekins low rings are .82" high. Some of the lowest I know of.

TPS TSR super low rings. They are great rings, I have had 3-4 sets and have no complaints.

Aadamount has some low and bombproof rings. lowest they sell is .83.
I've got a set in my rifle and couldn't be happier.



Jeg har købt en Spuhr direkte til Sauer STR skinnen, netop for at spare højde ved en montering af picatinny ovenpå. Men den er ikke lav - tror faktisk at lave ringe og en picatinny skinne kunne have været gjort ligeså lavt, men nu har jeg eet led mindre der kan forårsage problemer.

Hvis jeg køber en anden riffel bliver det med integreret picatinny ligesom på Surgeon osv. - men det har jo selvfølgelig ikke noget med højden at gøre[B)]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#5
Har lige monteret en Minox ZD5 TAC 3-15x50 i en MAK montage. Ved ikke hvilken højde de har men objektivet ligger ca 5mm over piben (Tikka T3 med S&L Match pibe samt rail). Det er helt perfekt! De koster 1500kr...(montagerne)

J.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)