Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
308W: 165gr Interbond vs. Barnes 150gr TTSX
#1
Hej Formænd

Jeg søger lidt råd omkring dette valg. Jeg har gennem de sidste par år anvendt 165gr Interlock SP (klassisk kugle - ikke bonded) på drivjagten i Polen. Jeg har flere gange konstateret manglende gennemskud ved skud på kroppen af kronvildt..[Sad!]

Gennemskud og dermed tydelig schweiss er specielt vigtigt i Polen, hvor eftersøgninger kan være en udfordning, specvielt ved manglende schweiss..[xx(]

Jeg lader også Barnes TTSX i 150gr, men spørgsmålet er om jeg skal finde en 165gr InterBOND i stedet eller bare anvende TTSX kuglen fremover? (de koster ca det samme, så prisen er ikke afgørende).
Svar
#2
Jeg har valgt 150gr Barnes ud fra devisen om at jeg ikke gider bly i mit kød.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#3
Det gælder i øvrigt alle kalibre fra 223 til 45/70, dog med undtagelse af 357mag, hvor jeg ikke har fundet en egnet homogen kugle endnu..

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
Hvis du er ligeglad med blysplinter i køddet, så vil jeg foreslå at du går i en 180 gr. Inter Lock. Det skal nok hjælpe.

Venlig hilsen

JCK
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Det gælder i øvrigt alle kalibre fra 223 til 45/70, dog med undtagelse af 357mag, hvor jeg ikke har fundet en egnet homogen kugle endnu..

Stort knald = stort smil :-D


Hvad med barnes xpb 140 grains?
Den går ganske udemærket i min 358 win.
Jeg mangler bare at lave lidt dyreforsøg med den....

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by JCK

Hvis du er ligeglad med blysplinter i køddet, så vil jeg foreslå at du går i en 180 gr. Inter Lock. Det skal nok hjælpe.

Venlig hilsen

JCK



Tvivler på at 180gr gør det bedre, husk det er en 308w og ikke 30-06. Har en makker dernede der skyder med 185gr Mega og han har samme problem med periodisk manglende gennemskud[:I]
Svar
#7
Hej Kras . Du skal have en kugle der ikke danner et for stort frontareal , det gør Interbond . Jeg vil også mene at 180grs interlock SP eller 180grs RN som jeg vil anbefale er bedre . 180grs Nosler Partision og 150grs TSX , så opnår du den bedste gennemtrængning .

Hastigheds forskellen til 30-06 giver ikke den store forskel . Hilsen A-bolt
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej Kras . Du skal have en kugle der ikke danner et for stort frontareal , det gør Interbond . Jeg vil også mene at 180grs interlock SP eller 180grs RN som jeg vil anbefale er bedre . 180grs Nosler Partision og 150grs TSX , så opnår du den bedste gennemtrængning .

Hastigheds forskellen til 30-06 giver ikke den store forskel . Hilsen A-bolt



Hej A-Bolt, kan godt se hvad du mener (en Interbond ser meget stor ud i frontareal når den er ekspanderet). Jeg tror bare jeg skifter til 150gr TTSX
Svar
#9
150 gr. TTSX i 308 har jeg meget blandede erfaringer med. Jeg har skudt kronvildt hvor den har opført sig eksemplarisk, men jeg har også skudt dyr hvor der ingen ekspansion var overhovedet. Bedste skræk-eksempel var et vildsvin jeg skød med gennemskud, efterfølgende kunne jeg se hvor projektilet var gået ned i skovbunden og gravede det op. Her var der knapt en åbning i fronten af projektilet.

Jeg har skudt mange krondyr med Accubond i kal. 308 - her har jeg aldrig manglet gennemskud..

Faktisk har jeg under en håndfuld stykker kronvildt over årene hvor jeg ikke har haft gennemskud og kun en var en regulær bladkugle. De andre har været ved skud på langs af dyret eller lign. og det har været med alt fra 6mm projektiler til .300 WM

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#10
Enig med Bo.
Prøv Accubond eller Partition i 165 eller 180 gr. Det fungerer rigtigt fint ved 308W hastigheder.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)