Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er jeg blevet blind?
#1
For ti år tilbage gjorde jeg meget i hjemmeladning. Så holdte jeg en laaang pause og er nu de seneste par år gået igang for fuld skrue igen.

Men hvad pokker er der sket? Det synes som om priserne er steget med 100% og værst af alt, kan jeg kun finde ganske få butikker på nettet med genladningskomponenter. Ikke nemt at finde et godt tilbud.

Har måske at gøre med at hovedparten af mine indkøb blev lagt ved hendengangne Midway.dk.

Du godeste hvor jeg savner Midway!

Er det mig der overser noget, hvor skaffer I de forskellige ting til en ok pris og hvor køber I krudt og kugler, hvor der er et stort udvalg?

Udlandet er vel ikke en mulighed?

Var lige inde og savle lidt over udvalget og priserne på Midway.com, følte mig lidt som en lille dreng i en slikbutikken igen.

Forslag og muligheder modtages med kyshånd.
Svar
#2
kugler, hylster kan du godt få hjem ude fra (huske import tilladelse, Tyskland kan være lidt billigere)

alt 'brændbart' er hysterisk pga de transport omkostninger der er kommet på

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Jenslp

For ti år tilbage gjorde jeg meget i hjemmeladning. Så holdte jeg en laaang pause og er nu de seneste par år gået igang for fuld skrue igen.

Men hvad pokker er der sket? Det synes som om priserne er steget med 100% og værst af alt, kan jeg kun finde ganske få butikker på nettet med genladningskomponenter. Ikke nemt at finde et godt tilbud.


Ja, der er sket meget på 10 år.[B)]

Alle de stramninger mht. opbevaring – håndtering og forsendelse har medført en voldsom stigning i priserne. [xx(]

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Citat:quote:

Originally posted by Jenslp

For ti år tilbage gjorde jeg meget i hjemmeladning. Så holdte jeg en laaang pause og er nu de seneste par år gået igang for fuld skrue igen.

Men hvad pokker er der sket? Det synes som om priserne er steget med 100% og værst af alt, kan jeg kun finde ganske få butikker på nettet med genladningskomponenter. Ikke nemt at finde et godt tilbud.


Ja, der er sket meget på 10 år.[B)]

Alle de stramninger mht. opbevaring – håndtering og forsendelse har medført en voldsom stigning i priserne. [xx(]

[Image: logo1mini.jpg]


Det kan vel heller ikke udelukkes at det har medført en vis stigning i avancerne.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by wolf_skate

kugler, hylster kan du godt få hjem ude fra (huske import tilladelse, Tyskland kan være lidt billigere)

alt 'brændbart' er hysterisk pga de transport omkostninger der er kommet på

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone



Tak for svaret.
Fås importtilladelsen ved politiet? Og kan jeg finde det på deres hjemmeside.

Til sidst vil jeg spørge om du har nogle gode adresser på nettet mht projektiler?

Mvh

Jenslp
Svar
#6
Projektiler kan du købe her : http://vapex.e-line.nu/daDK/

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Tusind tak Lasse.
Svar
#8
Inden du farer verden rundt var det måske en idé at se hvad du kan få inden for landets grænser, for eks:

http://www.gunsandpowder.dk/

eller: http://www.skyttebutik.dk/

Også Korsholm, Kr. O. Skov og Østjysk Våbenhandel har hvad der skal bruges, men jeg indrømmer da, at priserne er steget de senere år [:I]

Nummer et er selvfølgelig selv at hente, bl.a. Kr.O har ofte baneprojektiler i gængse kalibre til en fornuftig pris.

Held og lykke [8D]
Svar
#9
Hvilken kaliber skal du lade til? Hvis jeg har typen og min kasse er åben kan du købe af mine i løs vægt til test, så er du fri for at købe 100 stk hver eneste gang

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#10
Flot tilbud. Tak.

Pt er jeg dog ret up to date med patroner. Men i fremtiden kommer jeg til at mangle og det er både krudt, kugler og hætter.

Jeg har våben i cal. 222, 243, 6,5x55, 300 wsm, 375 H & H og 338 LM.

Mvh

Jens.
Svar
#11
well ja i DK nogen gange tilbud så import ikek kan svare sig (der komemr forsendelse på)

Import tilladelse via blanket hos Politiet (er nu stykke tid siden jeg gjorde det så kan ikek huske hvor)

I Tyskland fx grauwolf.net (han har fx også små 'testpakker' hvis man først vil prøve lidt forskelligt af) .. men der er flere, bare google .. evt også kigge på Egun om nogen private sælger noget af deres overskud

og i Tyskland har de også fler små 'boutique' producenter af blyfri kugler

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#12
Vapex er suverænt de billigste jeg har fundet i Sverige, og så skader det jo ikke at jeg nærmest har dem liggende i baghaven.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#13
Hmm F.eks 50 stk Speer for 485kr er da dyrt

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)