Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bedding mauser 98 hjælp
#1
skal have beddet min baneriffel og 458win, har bedding masse fra miles gilbert den gule kasse så vidt jeg har kunnet kommet frem til såskaljeg pillar bedde den, men mit spørgsmål er skal jeg sætte en pillar i foran og bagved, den har jo faktisk en foran???
hvor meget skal jeg ellers bedde skal jeg bare fylde låsestolen op? og skal jeg tage en patron længde med ud i skæftet altså kammeret? Smile
nogen gode videoer eller lignende måske? Smile

og kan jeg smøre et godt lag våben olie på jern dele som release? har super lube våbenolie? eller måske wd40?
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#2
Www://ballisticstudies.com - skriv til Nathan, og giv en mindre donation eller køb hans bøger, så hjælper han dig fr A-Z...

J.
Svar
#3
ja kig på Nathans side = gode beskriv / videos og fine bøger
.. mht release .. tip lige netop fra ham = skosværte (har brugt det og det virkede..havde dog først også lagt tyndt teflon/olie spøjtelag på og gnedet ind... men oliefilm er normalt ikke nok i sig selv .. relase fra epoxy/polyester arbjkder/ se lystbåde ydstyr kan også bruges = oftses voksbaseret)

ja brugt eksisterede pillars som pillars (kan ikke huske om M98 også har bag på eller kun zg47 har det) = bore lidt op og bedde pillars ind i samme ombæring

brug fx cykelslange til at klemme det hele sammen (ikke bruge skruene til at trække ting på poalds)

mht længde .. fra ene ende til anden mht låsen..men kommer an på skæfte hvor meget bedding support du kan have midt ved magasin

mht foran..så er det alm visdom at M98 beddes ud foran rekylklodsen (da den og forerste låsestols skrue sidder så langt fremme at låsen er lidt under stress hvis løbet er helt fritlagt ned til låsen)
Mht hvor langt op på løbet?; max = kammerstykket = lige del af løbet, min = ca ½-1" (afh at løbet). Et andet tip der nogen gange kan være værd at tage med..det er ikke alle løb/rifler der kan lide at have bedding helt op på siden (fx. pga. skiftende sideværst press ved skæfter der arbejder) .. så den nedereste kl 4-8 eller kl 5-7 del er nok.. alternativt kan du bedde helt op på siden og hvis du har problemer = slibe ned på siden bagefter

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)