Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilke Redding bushings til 6.5 ?
#1
Hvilke Redding bushings bruger i til 6.5-kalibre ?

Jeg måler de ladede patroner (med drejede halse) til 0.295" / 0,749mm med mikrometerskrue.

Så jeg formoder bushings .290" og .292" til at begynde med ?

Mvh Pete
Svar
#2
Redding selv anbefaler at du trækker 0,001" fra så du skal så bruge en 0.294"

Mvh.
Anders
Svar
#3
Takker !

Det lyder af relativt lidt projektilhold.

Går det fint for dig med (kun) 0.001" hold ?

Kunne ikke finde noget fra Redding, men Forster anbefaler 0.002" kuglehold


"Micrometer or Dial Caliper: Measure the outside neck diameter of several loaded cartridges. Ideally, this measurement should not vary more than 0.001”. Use the smallest diameter in the formula below:
cartridge case outside neck diameter – 0.002” = correct bushing size (number on bushing)"


Og på flere fora læser jeg, at folk bruger 0.003-0.005" kuglehold...

Mvh Pete
Svar
#4
hej
jeg fik anbefalet 0,002
og det fungere perfekt tror ikke du skal bruge mere end det
købte 3 bushing 0,001-0,002-0,003
bruger kun 0,002

out hunting
6,5x47 L
300 wsm
out hunting
6,5x47 L
300 wsm
Svar
#5
Lidt fra hestens egen mund [8D]

https://www.youtube.com/watch?v=nXyhVwjWHY4
Svar
#6
Jeg læser mig til de 0.001 på pakningen til en af mine Redding Bushings. Jeg har læst et sted at Redding startede med at anbefale 0.002, men at de nu anbefaler 0,001 (som der står på pakningen til mine bushings).

Mvh.
Anders
Svar
#7
Er der nogen der kan se en forskel i grupperne om de bruger 0,001 eller 0,002 ?
Jeg tænker på at de variationer der er i materialet i forbindelse med temperatursvingninger (Fra lun bil til kold skydebane) om det ikke næsten er en større faktor end kugleholdet ?

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win, 260 AI, 30.06
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#8
Takker for gode konkrete svar.

Tror jeg ender med at købe et udvalg der dækker 0.001, 0.002 og 0.003".

Synes en formand nævnte for nogen tid siden, at jo mindre kuglehold, jo mindre kunne variationen være. Men om jeg så har grejet og evnerne til at se forskellen, det er en anden sag.

Så måske ender jeg med 0.001" til 6.5 baneriflen og så lidt mere til jagtriflen i 6.5.

Mvh Pete
Svar
#9
Peter,

du skal have en prespasning på 0,02mm.

Du afstemmer bøsningsdiameteren efter de specifikke hylstre.

Køb 3-4 stykker så der er lidt at vælge imellem eller halsdrej dine hylstre til den ene bøsning du har, ved trail and error[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
"kugleholdet" er nok det mest betydende parameter for præcision og er svært undervurderet.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
ikke for at afspore traaden, men hvad skal man anskaffe sig for at neck trimme hylsterhalsen til ens godstykkelse? Jeg kan se RCBS har en, men jeg er ikke sikker paa den kan bruges med min hylstertrimmer og den haandholdte fra Forster ser efter min mening en anelse ustabil ud, men det er den maaske ikke?

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by GT

Peter,

du skal have en prespasning på 0,02mm.

Du afstemmer bøsningsdiameteren efter de specifikke hylstre.

Køb 3-4 stykker så der er lidt at vælge imellem eller halsdrej dine hylstre til den ene bøsning du har, ved trail and error[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]



Den holder fandme godt fat i kuglen med den prespasning[^]
Svar
#13
Det er faktisk den helt rigtige pasning da messingen er ret elastisk og det ved den pasning er en ret god ensartethed slutteligt, målt på udgangshastigheden.

Jeg eksperimenterede en del med det da jeg startede min Barnard op og der kunne med uens neck tension konstateres ret stor spredning i den målte hastighed.

Jeg har fra starten anvendt Sinclair´s håndholdte neck trimmer da den er styret at hylstret og man egentlig bare skal agere modhold for at få trimmet.
Det fungerer rigtigt fint.

Egentligt er det slet ikke nødvendigt at trimme Lapua hylstre, men hvad pokker....... resultatet af trimningen har været det værd.
En fantastisk præcision:-)

Målet med trimningen i mit tilfælde var at matche kammer geometrien så godt som muligt.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#14
Fin forklaring GT - det er lækkert med hint om, hvad der er vigtigt i arbejdet på at opnå god præsicion.
....Og så må du undskylde, at jeg er useriøs og drille dig - for du har da vist en forskel i diameteren på hullet ifht. kuglen på 1 mm.
Og så kommer den altså til at sidde stramt!
Svar
#15
Ja, det var hidtil laveste bud på 0.0008" (0.02mm) projektilhold, fra GT. Men der bliver købt et udvalg af bushings.

@Hjemmelader: jeg har prøvet mig frem med en RCBS neck turner og sætter hylsteret i en accu-skruemaskine. Jeg er ikke færdig med at evaluere om slutresultatet er i top. Men den følte sættekraft ved pressen er meget mere ens end tidligere, og det er da en start[Smile]

Mvh Pete
Svar
#16
Jeg er glad for denne svend: https://www.youtube.com/watch?v=Pvg-gmsHshY

Så går det derudaf og resultatet bliver rigtig godt.

Mvh.
Anders
Svar
#17
Hvad, 1mm???
Kører med 0,02mm prespasning[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#18
Fandt lidt input fra Tubbs om Neck tension. Han bruger 0.002" og 0.003" prespasning på hhv ikke-coatede og coatede projektiler. Her skal det lige siges at jeg i denne sammenhæng kører med moly-belagte kugler, 130grs Norma DL.

Tubbs regner med 0.001" springback, så bushing skal være 0.001" mindre end behov.

Citat:

"With uncoated bullets I sized my case necks 0.002 under loaded neck outside diameter; with moly coated bullets I size the necks 0.003 under loaded neck outside diameter. I strongly recommend the use of a bushing type sizing die, such as a Redding “S” die or one of the Custom Products dies, that will give the shooter a means to control the amount of neck sizing. Determining bushing size is simple. If I wanted to attain 0.003 case neck tension, I would measure the neck of a loaded round using a caliper, subtract 0.004 from that figure, and that’s the bushing size I would order. The additional 0.001 is to account for the small amount of “spring back” that occurs after neck sizing. "

Pdf fil:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/44903718/Reloading/Tubbs_Moly.pdf

Derudover er Neck tension ikke udelukkende et resultat af prespasning, se fx her:

http://www.accurateshooter.com/technical-articles/reloading/neck-tension-not-just-bushing-size/

Mine halse er drejet til 0.015" og med 0.292" bushing kan det coatede projektil næsten køres i med vægten af håndtaget i pressen, og to projektiler ud af 50 kunne fjernes med håndkraft. Så jeg vil også prøve 0.291" og 0.290" bushings i min 6.5x55, efter at skiven i dag lignede noget som Boryx havde kastet sten efter [Big Grin]

Mvh Pete
Svar
#19
Det er den blivende diameter der skal være 0,02mm mindre end kuglen.
Du vil erfaringsmæssigt skulle have 2-3 bøsninger at vælge imellem[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#20
Jeg drejer kun mine 6,5 halse lige præcis så meget at de er ordentligt runde ..

(Løs RCBS hals-drejer med de lange "donut-remover" guides .. )

Jeg bruger 0.291 Redding bushing ..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)