Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stålstifter
#1
Jeg har lige set nogle stålstifter til salg her i en anden tråd. Er der nogen der har erfaring med dem, i forbindelse med hylsterrengøring?? Er bare nysgerrig.[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#2
Jeg har nu renset 4000 hylstre med en Rebel 17 vådtumbler og stålpins og jeg går aldrig tilbage til tumbling med valdnøddeskaller igen[Smile] det giver et fantastisk resultat, både indvendig,udvendig og i fænghætte lommen. Fuldstændig som nye hylstre.

Mvh. Jakob

Vildt skal skydes hvor de spiser, ikke hvor de fiser.
Mvh. Jakob

Svar
#3
Glem det ULG, jeg har købt dem [:p].

Jeg har ingen erfaring med dem, men det kan jeg da få. Jeg har længe haft et godt øje til de youtube videoer og forumdiskussioner om vådtumbling. Jeg har også overvejet at bygge én selv, eller måske købe en brugt stensliber, de er noget billigere end de dedikerede hylstertumblere, så måske kan jeg snart bidrage med erfaringer.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Jeg har selv bygget en tumbler - den er løbet op i max 100 kr. i materialer og har taget højst to timer at bakse sammen.

Jeg kan smide billeder mm op her i tråden eller en ny tråd i værkstedet hvis I ønsker det?

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#5
yes er der noget smart billi mht vådtumble/ultra lyd el andet DIY .. så er det meget hjælpsomt (måske kan jeg slippe for min 2-step = først norske sokkevask metode - så tumbling med skaller og et skvat brasso)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#6
Citat:quote:

Glem det ULG, jeg har købt dem .

Rolig nu, Mulle- Du vi jo godt være med i hulen, ikk!??[Big Grin]

Som sagt- spørger af nysgerrighed[Smile][Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#7
Jeg kombinerer rensningen med et ultralydskar, fordi jeg bruger industrifedt på spray(gratis) til kalibreringsdelen.

Stifternes fordele- Tager slagger indvendig og fænghættelommen bliver som ny. Ridser fra ladeværktøj og magasin bliver udjævnet, så hylsteret bliver som nyt. Intet støv at slås med.

Ulemper - Hvert hylster skal tjekkes for stifter som kan sætte sig i ildkanalen. 6,5mm hylstre kan stifterne sætte sig på tværs i halsen og skal fiskes ud med en pincet, fladtang eller lign.

Tørre processen kan foretages i en varmluftsovn.

Selve tørreprocessen foretager jeg på arbejdet i en tørreslynge.

Jeg har nu brugt stifter siden 2011 og ser mig ikke tilbage...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Jeg har selv bygget en tumbler - den er løbet op i max 100 kr. i materialer og har taget højst to timer at bakse sammen.

Jeg kan smide billeder mm op her i tråden eller en ny tråd i værkstedet hvis I ønsker det?

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"


Ja, kom med dem Boryx. Jeg vakler mellem forskellige løsninger, så ideer er velkomne. Jeg har f.eks en 220 Volt motor, men den skal geares ned. Kan også købe en viskermotor, men den kræver en 12 volt strømforsyning, så lad os se hvad du har gjort.

@ Sako: Jeg fandt denne på nettet http://www.stainlesstumblingmedia.com/ex...el-17.html Til 230 dollars for den europæiske udgave kan det vel næsten ikke betale sig at rode med det selv. Ved godt der ryger lidt på undervejs, men alligevel.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#9
Jeg er lige i sommerhus og har ikke nogen pc med - når jeg er hjemme i morgen smider jeg nogle billeder og en beskrivelse op.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#10
@Lasse

Den er magen til min og indtil videre kører det perfekt. Jeg har købt min ved tamahee.dk til 2600 incl. 3 kilo stålpins

Mvh. Jakob

Vildt skal skydes hvor de spiser, ikke hvor de fiser.
Mvh. Jakob

Svar
#11
jeg har før i tiden brugt eddikesyre i første hold vand med rigtigt godt resultat. ca 15 ml til 3 liter vand. Derefter lidt lavtskummende sæbe (ARF)i resterende hold vand.

Det er vigtigt at få alt syren skyllet ud, så syren ikke fortsætter med at bearbejde messingen.

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#12
Ham her på sjælland har nogle tumblere tilbage.

http://ammo.dk/

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

Ham her på sjælland har nogle tumblere tilbage.

http://ammo.dk/

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove


Det er faktisk en fair pris. Synes jeg så Thumblers tumblere til op mod 4.000 kr, og det er jeg for nærig til.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)