Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dr. Dyr
#1
Sidder lige og studerer den seneste regning fra min dyrlæge. Tænker lidt at det kunne være så godt at få lov at udføre mit fag - elektriker - hos en dyrlæge for at kunne sende ham en tilsvarende regning... [}Smile][Big Grin]

Udskiftning af pære.
1x Fremmøde: 500,- kr.
1x Miljøgebyr ifm fremmøde: 35,- kr.
1x Stigegebyr: 117,- kr.
0,6x Højdegebyr - Brug af 3 ud af 5 trin: 60,- kr.
4x Venstrerettet omdrejning af pære: 80,- kr.
1x Ny pære: 139,- kr.
1x Udpakning af ny pære: 25,- kr.
1x Miljøgebyr ifm. udpakning: 12,- kr.
4x Højrerettet omdrejning af pære: 80,- kr.
1x Test af pære: 145,- kr.
1x Miljøgebyr ifm test: 20,- kr.
1x fakturagebyr: 75,- kr.

I alt: 1.288,- kr.
Moms: 322,- kr.

At betale: 1.610,- kr.

Vi har nogle rigtigt dygtige dyrlæger i DK, men nøj hvor jeg synes konkurrencen mangler, og priserne er skruet højt op. Priserne skyldes jo nok at flere og flere forsikrer deres dyr, og så dækker forsikringen jo hovedparten og folk er mere ligeglade med hvad regningen render op i...

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#2
McQuolle

Dette lyder som en god ide, efter som jeg vil starte egen el forretning om et par år, så kommer det det til at give på alle patter så skal vi på jagt, vil du med [:p][:p]

m.v.h. Rasmussen45.
Ost og rødvin er godt
Svar
#3
Hm, lige netop blandt dyrlæger synes der er enddog MEGET konkurrence.
Min kone arbejder som klinikassistent på en dyreklinik, blandet landpraksis og smådyrs klinik, 4 dyrlæger.
Det er i hvertfald ikke mit indtryk, at ejerne bliver " tykke og fede" af at drive den klinik.
Her på egnen er der da også lukket et par praksis eller skåret kraftigt ned, fordi de ikke var rentable.
Jeg kommer desuden i forbindelse med mit arbejde på en del dyreklinikker.
Mit indtryk er, at der hvor det går bedst er på rene smådyrs klinikker.
Men det er stadig mit indtryk, at en almindelig elektriker tjener forholdsvis bedre[Wink]

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#4
[quote]Originally posted by CP

Hm, lige netop blandt dyrlæger synes der er enddog MEGET konkurrence.
Min kone arbejder som klinikassistent på en dyreklinik, blandet landpraksis og smådyrs klinik, 4 dyrlæger.
Det er i hvertfald ikke mit indtryk, at ejerne bliver " tykke og fede" af at drive den klinik.
Her på egnen er der da også lukket et par praksis eller skåret kraftigt ned, fordi de ikke var rentable.
Jeg kommer desuden i forbindelse med mit arbejde på en del dyreklinikker.
Mit indtryk er, at der hvor det går bedst er på rene smådyrs klinikker.
Men det er stadig mit indtryk, at en almindelig elektriker tjener forholdsvis bedre[Wink]

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"

Lønnen for Elektriker er ca 114 kr i timen [Big Grin]

m.v.h. Rasmussen45.
Ost og rødvin er godt
Svar
#5
CP; Alt er jo relativt. Og jeg ved også godt der er store udgifter til udstyr osv. hos dyrlægerne, men er nu ret sikker på at en dyrlæge er bedre lønnet end så mange andre. Vi slipper i hvert fald ikke afsted med at tage over 1.000,- kr. for 15 min arbejde. Når det så er sagt, så betaler jeg jo også prisen og går ikke nødvendigvis til den billigste, men til den dyrlæge jeg føler er bedst. Synes bare når nærmest alle dyreklinikker i et større geografisk område er samlet i et "samarbejde", så har jeg svært ved at tro at man ikke lige koordinerer priserne på ydelserne over et stykke smørrebrød. At der lukker klinikker skyldes nok nærmere krise i landbruget og reduktioner i besætningerne. Finanskrisen og jo også medført at der er færre kæledyr og folks vilje til at holde liv i kræene er nok også reduceret hvis de ikke har penge.

Rasmussen45; Aaaah, tror de fleste elektrikere ligger en hel del højere end 114,- kr. i timen. Men hvis du følger mit eksempel på fakturering, så spår jeg at din forretning kommer til at få en kort levetid...

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

CP; Alt er jo relativt. Og jeg ved også godt der er store udgifter til udstyr osv. hos dyrlægerne, men er nu ret sikker på at en dyrlæge er bedre lønnet end så mange andre. Vi slipper i hvert fald ikke afsted med at tage over 1.000,- kr. for 15 min arbejde. Når det så er sagt, så betaler jeg jo også prisen og går ikke nødvendigvis til den billigste, men til den dyrlæge jeg føler er bedst. Synes bare når nærmest alle dyreklinikker i et større geografisk område er samlet i et "samarbejde", så har jeg svært ved at tro at man ikke lige koordinerer priserne på ydelserne over et stykke smørrebrød. At der lukker klinikker skyldes nok nærmere krise i landbruget og reduktioner i besætningerne. Finanskrisen og jo også medført at der er færre kæledyr og folks vilje til at holde liv i kræene er nok også reduceret hvis de ikke har penge.

Rasmussen45; Aaaah, tror de fleste elektrikere ligger en hel del højere end 114,- kr. i timen. Men hvis du følger mit eksempel på fakturering, så spår jeg at din forretning kommer til at få en kort levetid...

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62


Den så jeg ikke komme, det så ellers lovende ud[Big Grin]

m.v.h. Rasmussen45.
Ost og rødvin er godt
Svar
#7
Jeg tjente da en god løn da jeg var praktiserende dyrlæge. Men hold nu kæft jeg arbejdede mange timer. Det var i en treskiftet vagt, så det var både nat og dag og jul og påske og pinse. Hver tredje weekend arbejdede jeg hele tiden, hver tredje weekend holdt jeg fri fra lørdag eftermiddag og til mandag morgen, og så endelig hver tredje weekend kunne jeg holde fri fra fredag aften til mandag morgen. Hvis ikke én af de andre var syg, på kursus eller ferie, så arbejdede jeg mere.

Så jeg plejede at sige, at lønnen var god, men timelønnen elendig. Nå, det er 25 år siden, og meget er sikkert forandret i praksis siden da. Vi havde landpraksis og to dyreklinikker, så der var nok at køre til i vagterne.

Dengang havde vi også en lommebog fra dyrlægeforeningen med mindstepriser for de forskellige ydelser. Hvis ikke man tog mindsteprisen for operationerne blev man smidt ud af foreningen. Da kunne du tale om mangel på konkurrence. Siden er den slags blevet helt og aldeles forbudt, og selv praksis der samarbejder om at dække vagterne i et område må ikke aftale hvad ydelserne skal koste i vagterne. Der er helt fri konkurrence, det er jeg temmelig sikker på.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
Jeg havde 3 aktive tyske jagtterrier på en gang og de ville jage og slå, også internt. Så jeg fik dem af og til syet sammen igen. Men jeg har kun oplevet go service og rimelige priser ved halby i Grindsted

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#9
Jeg har svært ved at få ondt i røven over, at en dyrlæge kan skrive en større regning end en elektriker. Hvis man derimod sammenligner med andre selvstændige akademikere som fx tandlæger eller advokater, tror jeg ikke dyrlægens timeløn er ublu.
Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#10
dyrlæge besøg er så dyre at jeg konsultere våbenskabet hvis der er noget der ikke lige går over af sig selv ( konens kat fik jeg godt nok ik lov til at kurere)
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Buffalo

dyrlæge besøg er så dyre at jeg konsultere våbenskabet hvis der er noget der ikke lige går over af sig selv ( konens kat fik jeg godt nok ik lov til at kurere)



Samme her.

6-900kr for at aflive en hund. Medicinen koster under 50kr.Det er uanstændigt [Sad!]

22lr koster 0,50kr

--
FKF

ANNA
Svar
#12
Jeg synes det er mange penge for at aflive en hund, men det er hverken uanstændigt eller for dyrt.
Det havde det været, hvis der var tale om et produktionsdyr, men der er meget ofte tale om 'et familiemedlem' og det kræver ekstra tid og omsorg fra dyrlægens side.
Der er jo ikke mange her på forum, der ikke ville kunne skyde en hund, men jeg tvivler ærligt talt på, at der er ret menge, der selv afliver sine egne husdyr.
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Leo

Jeg synes det er mange penge for at aflive en hund, men det er hverken uanstændigt eller for dyrt.
Det havde det været, hvis der var tale om et produktionsdyr, men der er meget ofte tale om 'et familiemedlem' og det kræver ekstra tid og omsorg fra dyrlægens side.
Der er jo ikke mange her på forum, der ikke ville kunne skyde en hund, men jeg tvivler ærligt talt på, at der er ret menge, der selv afliver sine egne husdyr.



Vrøvl.[:I] Det er både uanstændigt og aldeles for dyrt. Det ligger ikke i nærheden af de faktiske omkostninger for dyrlægen. Og hvad med lægeløftet??? Eller er han bare glad for penge.

Men på Sjælland er det i orden - de er villige til at betale overpris for stort set alt.[Wink][Wink][Wink]

PS: jeg afliver selv mine hunde, og naboens med

--
FKF

ANNA
Svar
#14
Jeg tror ikke der er nogen steder tilbage i Jylland, der er så øde, at man generelt tror, at det kun er dyrlægen, der ikke prissætter sine ydelser i forhold til hvad omkostningen er derpå.
Dyrlægen - og praktisk set alle andre - prissætter i forhold til hvad man kan få for ydelsen. BUM

Men sæt da en annonce i Jyske Vestkysten, at du afliver hunde for 50 øre[Big Grin] Måske det kan blive en helt god forretning!
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Leo

Jeg tror ikke der er nogen steder tilbage i Jylland, der er så øde, at man generelt tror, at det kun er dyrlægen, der ikke prissætter sine ydelser i forhold til hvad omkostningen er derpå.

Den sætning er præcis det modsatte af den næste. Omkostningerne har intet med prissætningen at gøre. Man tager så meget som man kan få idioterne til at betale.
og idioterne må være større på Sjælland [Big Grin]

Dyrlægen - og praktisk set alle andre - prissætter i forhold til hvad man kan få for ydelsen. BUM

Her har du ramt plet. Man tager så meget som muligt uden at skele til hvor lidt omkostningen er- BUM BUM



Hov, undskyld for skriftstørrelsen [:I]

--
FKF

ANNA
Svar
#16
Næ - der er da ikke modsætninger imellem de to sætninger!
Svar
#17
Citat:quote:

Næ - der er da ikke modsætninger imellem de to sætninger!


Nej .. netop .. først finder man ud af sine omkostninger ved en given leveret service, så ganger man med mindst 2 (Man kan ikke drive en god forretning uden mindst 100% dækningsbidrag)

Dernæst lægger men gebyrer og tillæg til, indtil man når det punkt hvor de første kunder enten brokker sig eller kigger ned i jorden når man fortæller dem prisen . ..

Så trækker man 10 - 15 % fra .. og kører derfra .. [^]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#18
Der er sket en udvikling i prisen på aflivning af dyr, så den nu er langt langt dyrere end da jeg praktiserede for 25 år siden.

Dengang blev de døde kæledyr lagt ud i en container hvor DAKA hentede dem, og så blev de brugt til kød/benmel. Som jeg husker det tog vi et honorar for vores tid og en 50´er til forbrugt medicin/kanyler/ sprøjter og den slags.

Siden er det blevet sådan, at dyr som er aflivet med aflivningsvæske er kemisk affald der skal destrueres, de må ikke indgå i produktionen. Der er også kommet helt andre regler om destruktion og anvendelse af kød/benmel siden kogalskab/ Creutzfeldt Jacobs problematikken blev aktuel. Det har mangedoblet prisen på at komme af med dyrene. Den udgift fik prisen på aflivning til at eksplodere uden at dyrlægen tjente mere af den grund.

Det sjove er, at du gerne må begrave sådan en hund hjemme i haven eller ude på jagtområdet, men skal du have dyrlægen til at køre derud, koster det jo så ekstra. Jeg ved ikke om praktiserende dyrlæger tilbyder at aflive til en billigere pris, hvis du selv tager det døde dyr med hjem igen, det kan man da spørge dem om. Der er jo en del jægere der synes, at deres trofaste jagtkammerat skal ligge der hvor de havde så mange gode timer sammen.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#19
I Sverige er forsikringsselskaberne begyndt at indfører makspriser på fx scanninger for at stoppe prisernes himmelflugt. Sjovt nok stiger priserne ikke så meget hvis kunderne selv skal betale...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)