Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nordisk Jægersamvirke ansætter EU-lobbyist
#1
Nordisk Jægersamvirke ansætter EU-lobbyist

Nordisk Jægersamvirke har ansat danske Flemming Lehbert Sørensen til at varetage de nordiske jægeres interesser i Bruxelles.

Flemming Lehbert Sørensen er biolog af uddannelse og 37 år gammel. Han har erfaring med politisk rådgivning og lobbyisme fra landbruget og Kommunernes Landsforening.

Han skal primært sikre, at EU-sager af interesse for de nordiske jægere fremover bliver fulgt til dørs. Desuden skal han repræsentrere de nordiske jagtorganisationer på hovedkontoret hos den europæiske jagtorganisation FACE.

- Lad mig starte med at sige, at jeg er utrolig glad for, at NJS har valgt at sende netop mig til Bruxelles. Jeg ser frem til at kombinere min interesse for jagt, vildt og natur med den politiske erfaring, jeg har fra andre jobs, siger Flemming Lehbert Sørensen.

Han er rutineret jæger med erfaring fra både Norge, Sverige og Finland, og han siger om vigtigheden af arbejdet i Bruxelles:

- Målsætningen om "en bæredygtig udvikling" blev for første gang beskrevet i 1990’erne. Siden har EU haft stor indflydelse på medlemslandenes naturlovgivning. I dag fastsætter EU’s institutioner rammerne for langt størstedelen af lovgivningen på natur- og miljøområdet. Göteborg-protokollen fra 2001 fastsatte f.eks. målsætningen om at standse nedgangen i biodiversitet inden 2010, og EU har med succes globaliseret denne målsætning, bl.a. på verdenstopmødet i Johannesborg i 2002.

Flemming Lehbert Sørensen nævner også Fuglebeskyttelses- og Habitatdirektivet som gode eksempler på EU´s handlekraft. Ca. 20% af Europas areal i dag er udpeget som NATURA 2000-områder, hvor der skal tages særlige hensyn til flora og fauna.

- I praksis er det mit job at styrke kontakten til de nordiske medlemmer af Europa-Parlamentet. Vi skal også have en god dialog med EU-Kommissionen. Det gælder både om den fremtidige lovgivning og om fortolkningen af den gældende. Jeg har allerede et godt netværk i Bruxelles, og i kraft af at jeg sidder paa FACE-kontoret, kan jeg hurtigt komme i gang med det jagtpolitiske arbejde, siger Flemming Lehbert Sørensen.

På lidt længere sigt skal han også arbejde for at skabe et godt samarbejde med de baltiske lande og deres parlamentarikere.

- Ved at vise dem interesse kan vi skabe noge stærke alliancer og dermed styrke vores politiske arbejde, slutter NJS’ nye lobbyist.
MH

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)