Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
+p+ ladninger
#1
hej

jeg ved godt at i primært i gør i riffel genladning, men er der nogen der der har nogle ladedata på hotte +p+ ladninger til 9mm, 45acp, 357mag, 45 LC eller nogle link, seller forslag til nogle bøger/opslagsværk
er klar over at våbenet skal være dim der til.

så vil jeg være meget taknemlig [8D]

Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Svar
#2
Du kan læse lidt om at genskabe Buffalo Bores ladninger her:
http://www.thehighroad.org/archive/index...40463.html

Bemærk dette er ladninger der er LANGT over max, i de fleste ladebøger, så der for findes der INGEN publicerede data, da INGEN vil risikere et sagsanlæg, hvis der kommer problemer.
Og du skal læse Buffalo Bore's advarsler om hvilke våben, der kan holde til de forskellige ladninger.

https://www.buffalobore.com/index.php?l=...etail&p=38
45LC Heavy +P kan f.eks.KUN bruges i
Citat:quote:

These Heavy .45 Colt +P loads are safe in all LARGE FRAME Ruger revolvers.
(includes Blackhawk, Super Blackhawk, all pre-2005 Vaquero, Bisley, Redhawk)


Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
Du vil også kunne bruge ladningerne i en Rossi Puma 1892, Winchester 1894 og Marlin 336

Men brug af denne type ammo, i våben producenten IKKE har godkendt er HIGH RISK.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
Her: https://ammoguide.com/ vil du kunne finde loads, der er deroppe af. Men det kræver at du køber adgang. (US$ 18,95/år)

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#5
Bare at nysgerrighed- hvad skal du bruge sådan nogle hotte ladninger til?

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#6
det må du gerne[Big Grin]
nu har jeg fået lavet sup ammo til alle de overstående cal de kun lige når ned til skiven og får lavet hul,og kuglerne er stadig hele bag tavlen

så købte jeg nogen +p+ ammo hos hunter house til 9 mm få fik jeg blod på tanden holdkøft et knald 9 mm blev faktisk sjov at skyde med og vil prøve at duplikere den ladning.
jeg har også prøvet noget ammo fra 2WW i 45 acp og gik mindst 125m/s hurtgere end standard ammo.

jeg har også løst at man kan få ladninger i 45 lc som er 11-13% kraftigere en 44 magnum som er ulovligt at anvende men 45LC er lovlig[Big Grin]

derfor vil jeg prøve at lave de hotteste ladninger til alle kun fordi jeg kan[Big Grin] jeg har nok for meget tid ved ladeudstyret[8D]

Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Svar
#7
.45 Ammo fra WWII skal man holde sig fra. Det ætser i piben. Jeg mener det har noget med de fænghætter der blev brugt at gøre.
Derudover har du ret, +P er der knald i. Det var standard ammunition i voers .38 tjeneste revolver før vi gik over til Automat pistoler.
H
Hogmeister
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)