Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fænghætte isætter / Priming tool
#1
Jeg er træt af den isætter, som fulgte med mit startsæt fra Lee.
Jeg får så forbandet ondt i tommeltotten efter 25-50 isatte fænghætter.
Har kigget på Lees 90250 Ergo-prime http://www.gunsandpowder.dk/product/lee-ergo-priming-tool-10530/

Koster kun 429,- hos Rex. Men er den også meget bedre i brug ?
Ser umiddelbart godt ud, at man klemmer med 4 fingre i stedet for kun tommeltotten.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#2
Kender ikke den model du viser. men du må have svage tommelfingre [Big Grin]

Jeg har brugt den Lee fra start sættet til måske 20.000 gænghætter.

Så opgraderede jeg til en RCBS, men den er dum. stemplet der skubber op på gænghætten bliver hængende oppe hver anden gang. Så skal man lige give hylsterholderen et lille skub for at få den til at dumpe ned igen.
Så nu bruger jeg igen mest modellen fra LEE.

Min ene gænghætte isætter er til smallrifle og den anden til largerifle.

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Hornady laver en mage til den Lee vist foroven, som jeg vil paastaa er bedre. Lavet I staal og ikke støbe metal.
H
Hogmeister
Svar
#4
Jeg bruger den fra RCBS som M@x ikke ka´li, og har ikke problemer med den, virker perfekt og er hurtig..
Svar
#5
bruger også den M@X ikke kan lide, den er utrolig nem at arbejde med, har dog som han nævner en fejl det lille stempel bliver hængende men når jeg sætter hylsteret i slår jeg stille til den med hylsteret og så ryger den ned Wink
jeg har aldrig brugt andre, men har heller ikke i sinde og gør det, da det virkelig er nemt Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#6
bruger også den fra rcbs [Smile]
fungere perfekt
sort til large rifel primer hvid til small rifel primer
kørt uden problemer I 7 år [Smile]

out hunting
6,5x47 L
300 wsm
out hunting
6,5x47 L
300 wsm
Svar
#7
Der er kommet en ny fra lee.
http://bulletin.accurateshooter.com/2016/03/new-lee-auto-bench-prime-tool-looks-good-for-under-30-00/

Mvh. Loft
Svar
#8
KG Sako
Har du prøvet at vende den Lee du har, en halv omgang så du bruger 4 fingre i stedet for tommelfingeren?
Du skal blot vippe den lidt bagover for at få gænghætterne til at glide ned i tragten.

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Jeg er lige skiftet til Automatic Priming Tool (RCBS) og går ikke tilbage til håndværktøjet.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#10
Bruger RCBS håndværktøjet, med de små finurligheder der er.

Hvis hylsterholderen ikke er centreret i "stellet", kan den omtalte pin hænge, men jeg kan undgå det ved centrering.

Jeg har også oplevet at 2 og 3 fænghætter kan stable sig op under hinanden, men det er mest når man ikke holder sit arbejdsflow.

Begge ting jeg kan næsten helt undgå, og er tilfreds med RCBS'n[Smile]

Mvh Pete
Svar
#11
Jeg brugte min gamle Lee Autoprimer til den knækkede i "håndtaget" man trykker på. (Den gl. model med det firkantede flade håndtag)
(Aner ikke hvor mange gænghætter den nåede at sætte, inden)

Jeg reparerede den ved at skrue et større håndtag fast i resterne af de gamle og kørte videre nogle år .. Det nye håndtag var større og bredere og mere afrundet, så det gik helt fint .. Til slut knækkede håndtaget midt i den afrunding/hulning hvor "overførings-palen" skulle sidde ..
Så røg den ud og jeg fik den byttet gratis hos Lee til den "nye model" .. Den virker fint, men "sikrings-systemet" hvor den løfter en gænghætte op via to trin er lidt "omstændeligt" og vælter tit hætterne om på ryggen ..

Jeg er delvist gået over til at bruge enten min Dillon eller min Hornady L&L som "Hætte-i-sætter" 45ACP shellholderen passer til hele "308 - Mauser" hylster familien - 100 - 200 hylstre tager ingen tid at prime ved bare at køre gennem uden nogen Dies i toppen..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)