Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Grisene i Polen!
#1
Så er turen booket....

Jeg skal ned og teste min .376Steyr på de polske grisebassowitcher[Big Grin]

Diesellokomotivet ruller sydpå og til venstre på Lørdag...

Med i tasken er ladninger med Hornadys 270 grains RN Interlock og Nosler 260 Grains Interbond.[^]

Så må vi jo se hvordan de virker på de polske måneskins-øffere!

Sne--- fuldmåne og sorte grise.... [Big Grin]

Der kommer en beretning når vi vernder hjem igen!!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#2
Jamen knæk & bræk da.

MVH
Mugge
MVH
Mugge

Svar
#3
Ja, jeg er da i hvert fald ikke misundelig........[Wink]

Knæk og bræk

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#4
Husk nu at du ikke må miste de tomme hylstre. Det er de sidste i verden og 376Steyr går og mangler....[Big Grin]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Husk nu at du ikke må miste de tomme hylstre. Det er de sidste i verden og 376Steyr går og mangler....[Big Grin]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]



Husk nu at du også skal have nogle grønne grise med hjem fra grænsen.. [Big Grin]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
øhhh "Grønne Grise" ???[Big Grin]

jaaaamen Vi kører da også i en "Avant" (Audi slang for "stationcar") så mon ikke der bliver plads til lidt grænsehandel[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#7
En herrgårdsvagn! Jajaminsan!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#8
Ja... Så er vi vendt tilbage fra vores lille tur til de dybe polske skove!

3 + 2 vildgrise blev det til[Big Grin]

3 stk nedlagt med .376Steyr og 2 stk med .308 (Scout)

Den første lille gris faldt for "Scouts" .308 Scout... Den døde ikke omgående, selvom den var nærmest perfekt ramt...der måtte et fangstskud til, om det var nødvendigt... tjaaa...
(überlaufer 51 kg)

Den anden lille gris fik en .376Steyr 260 grains Interbond, men desværre vendte grisen modsat af hvad skytten troede... Schinken-Schuss--- kranker schwein-- vegmarchieren... som den polske jagtfører så poetisk udtrykte det... fundet forendt dagen derpå af hundene 4 km væk... ræven havde været der! (überlaufer 32 kg)

Den tredje ikke helt så lille gris fik en .376Steyr 270grn Hdy RN lige på bladet og forendte så hurtigt at vi ikke engang så den spjætte med benene[^] (überlaufer 53 kg) afstand ca. 90 m

Den fjerde lille gris mødte en 180 grains Alaska fra "Scouts" .308 og den nærmest perfekt placerede kugle væltede grisen om på siden hvor den lavede lidt "south Texas breakdance" i nogle sekunder..
(überlaufer 34 kg)

Den femte lille gris... øhhh ja den VAR meget lille! "die taschenschwein" faldt for en velplaceret .376Steyr 270 Hdy RN, Den var død inden den landede igen[V]
(überlaufer 16 kg......) (skytten og den polske jagtleder troede den var 90-100 m væk, men den reelle afstand var ca. 60 m...)
Det VAR forbasket mørkt......

Det var nok noget af det vanskeligste jagt jeg har været på, pürsch på gå-ben i natmørke polske skove, i skorpet frostsne og en fuldmåne der kun lod sig se lejlighedsvis gennem skyerne...
en 3-9 x 40 B&L ER ikke god nok under de forhold...selvom den var med "firefly" trådkors...
Selv en 8x50 Swarowski havde det lidt svært ind i mellem...

RETTELSE: "Scout" siger: Der var overhovedet ikke antydningen af problemer med min fabelagtige Swarowski 8x50!![^]

Men vildsvin var der masser af, det kunne vi se (sporsne) lugte og høre! men at komme på skudhold af dem.....

Meeen... når fuldmånen så kiggede igennem så var der gang i den... fantastisk jagt....
[Image: svin120206.jpg]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
Stort tillykke Dravis - og tak for beretningen.

Zuk, ja det er jagt som visse andre kun nøjes med at drømme om. Hvem havde arrangeret turen - og hvor I Polen var I? Som tidligere jagtrejsearrangør er det svært at lade være med at være nysgerrig.

Mange hilsener

Fruen

[Image: 32.jpg]
Spænd lige emhætten ...
Mange hilsener

Fruen


Spænd lige emhætten ...
Svar
#10
Også stort tillykke herfra.. Huskede du at samle hylstrene op[Wink]
Svar
#11
Til Fruen:

Turen blev arrangeret af os selv (tak til Scout [Big Grin]) hos "ankada" som holder til nær Zielona Gora, ret tæt på grænsen (Oder)til tyskland, ca. på højde m. Frankfurt an der Oder.
Jagt-bureauet "ankada" er gamle kendinge af os. (Lang historie og måske kedelig)
det er ikke billigt, men til gengæld leverer de varen!

Til .376Steyr...
Jeg havde fint tid til at finde de to hylstre der røg ud i sneen, og da jagt-"guiden" havde fået fortalt hvorfor jeg var så påpasselig med hylstrene, så hjalp han ovenikøbet med at kigge efter nr 2.

Jeg var ikke helt tilfreds med Nosler Accubond'en, den er måske for "hård" til .376Scout hastigheder.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)