Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Homogene projektiler og deres begrænsning
#7
@Dravis!

Jeg skal ikke forsvare forfatterens holdninger. Dog kan jeg sige, at efter at have læst samtlige mandens bøger, så ligger der enormt stor viden bag hans synspunkter. Ambivalent forhold... måske, men måske du skulle læse den bagvedliggende research, og så læse artiklen igen.

Jeg synes faktisk at han forsøger sig med fakta og videnskab i stedet for julefrokostteori når det kommer til kødødelæggelse, knald/fald, skudplacering osv... igen er du nødt til at grave dybere i mandens udgivelser, læse og forstå dem... jeg må erkende at det ikke er "bare lige" og jeg har måtte læse det mange gange for at få et nogenlunde overblik. Der er mange faktorer der spiller ind når der tales terminal effekt - forhold langt de fleste ikke tager højde for. Feks ville en TTSX i en 6.5er nok være mit sidste valg til langdistancejagt... men jeg tænker at du var heldig/eller dygtig til at placere kuglen præcist der hvor en FMJ også kunne have gjort jobbet...

Læs evt artiklen "Effective Game killing" den giver lidt baggrundsviden, men det er stadig kun en brøkdel af hvad der står i bøgerne...

J.
Svar


Beskeder i denne tråd
Homogene projektiler og deres begrænsning - af Jamo - 11-04-2016, 10:08 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)