Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Homogene projektiler og deres begrænsning
#9
Jeg har godt nok ladet 50 stk mono til min 7-08'er, men....er meget tøvende med at bruge dem. Hvorfor ved jeg egentlig ikke - hvis man har noget der virker hvorfor så ændre på tingene[:I]

Er der ikke for mange forskellige meninger og divergerende udmeldinger om mono kugle og deres formåen?

Mit andet spørgsmål er om det er mode, fix ide eller en miljø nødvendighed?

Tredien spørgsmål, er et bly forbud i riffel ammo ikke og højst sansynlig et chikane forsøg.

For at foregribe begivenhedernes gang set i lyset af seneste artikel i Jæger: Har DJ ikke en skjult dagsorden vedrørende bly i riffel ammo (godt hjulpet af det selvbestaltede Dansk Jagtakademi, hvis man læser foretagnets årsrapport kan man næppe kalde det en uvildig indstilling til bly), det kan jo være at de skal have noget at "handle med" ligesom med haglpatronerne. Det hele virker lidt mærkeligt når resten af Norden har ikke tænk sig at forbyde bly, eller ikke i haglpatroner, fordi alternativet ikke er godt nok.

Og så lige endnu en gang for Prins Knud:"Dyret gik kun een meter, hurra!!!". Er flugtafstand og knald/fald effekt så forbandet vigtigt? Hvis ja, så skyde dyret i hovedet og få det overstået momentant, og så er det ligesom bedøvende ligegyldigt om det er bly eller mono kugle. Alternativt, klip begge bovblade, hvis I ikke tør skyde efter hovedet.

mvh Thorlak
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Beskeder i denne tråd
Homogene projektiler og deres begrænsning - af THORLAK - 12-04-2016, 02:57 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)