Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Homogene projektiler og deres begrænsning
#11
Citat:quote:

Originally posted by Winman

Thorlak du har desværre nok ret. Man kan nemt have DJ mistænkt for at "please" deres modstandere.
De er betænkeligt, at Danmark var først med stort set total forbud mod blyhagl.og at resten af Verden kun har forbud mod bly til vandfuglejagt.
Og der er ikke sket mere de sidste mange år i Norden. ja lige på nær Norge som er gået Tilbage til blyhagl.
En total overgang til blyfri riffel ammo ville føre mange problemer med sig. Især for dem med ældre rifler.og dem med lidt specielle kaliber. Der vil kugle udvalget være stærkt begrænset.

John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.



Det er én måde at anskue tingene på, man kunne også vende ti´øren og sige det er skønt at Danmark går forrest i miljøkampen.

Ift. et forbud mod bly i riffelammunition så er jeg helt enig i at der er nogle som får problemer, altså specielle kalibre, gamle dobbeltrifler etc. men mon ikke det vil gå som overgangen fra blyhagl til jernhagl i haglvåben - at når stolen bliver sat for døren så opstår der endnu flere alternativer og en hurtigere udvikling på alternativerne.

Jeg er selv i tvivl om den miljømæssige fordel/gevinst ved et forbud mod bly i riffelammunition - men jeg har fået bekræftet at man godt kan slå ihjel med homogene projektiler eller hvor kernen er lavet af tin eller lign.

Men bør vi måske lade tvivlen komme miljøet tilgode? Eller er omkostningerne (ikke de økonomiske) for store?

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar


Beskeder i denne tråd
Homogene projektiler og deres begrænsning - af Boryx - 12-04-2016, 03:58 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)