Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Homogene projektiler og deres begrænsning
#15
Jeg havde lejlighed til at læse den "rapport" igennem for et år siden, som ligger til grund for artiklen i Jæger. Dengang havde jeg lidt at sige omkring, hvad der kunne og ikke kunne bringes i bladet så'n rent fagligt. Og derfor blev artiklen ikke bragt dengang. Det er noget rigtig skidt, når man laver en undersøgelse, som baserer sig på en masse tilbagemeldinger, med mange forskellige kalibrer, kuglevægte, byttedyr og ikke mindst skytter. Derefter pooler man så nogle resultater, mens andre helt udelades.
Det giver, rent fagligt og videnskabeligt, noget rent ud sagt makværk, som efter min bedste overbevisning ikke kan bruges til noget som helst ud, over i politisk øjemed at give det resultat, forfatteren nu har lyst til at fremvise.
Men nu er der kommet en ny redaktion, som åbenbart ikke har de samme kvaler rent fagligt.
Hvis DJ på baggrund af artiklen og Kanstrups "Rapport" anbefaler et forbud mod bly i riffelammunition, så vil jeg da foreslå, at nogle af de våbenteknisk kyndige og videnskabeligt velfunderede formænd herinde rekvirerer rapporten og selv danner sig et indtryk af, om konklusionerne og resultaterne er valide til at underbygge et sådant forbud.
Personligt synes jeg, at bly er noget skidt i naturen. Samtidig mener jeg også, at et godt bonded projektil fungerer bedre end en solid, og dermed giver en større sikkerhed for et "humant" drab. Og at den reelle forgiftningsrisiko med bly i riffelprojektiler er forsvindende lille. Et forbud skal basere sig på fakta og ordentlige undersøgelser. Og det var den undersøgelse, som jeg læste for et år siden ikke!

[Image: Img_2757-1.jpg]
Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar


Beskeder i denne tråd
Homogene projektiler og deres begrænsning - af Panthera - 15-04-2016, 08:02 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)