Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Homogene projektiler og deres begrænsning
#37
Til na
Jo Barnes kugler virker nemlig på lange afstande, det er En af grundene til de skal op i fart, så de virker bedre end med lav fart, det jeg mener er at den høje fart gør at kuglen virker bedre hvis den rammer et dyr på 200m end hvis man rammer det samme dyr med en lavere hastighed. Det er ikke fordi jeg elsker at skyde på lange hold men med de ødelagte ben jeg har, skyder jeg mange gange på op til 250m, og de virker fint der ud til.

Jeg har prøvet med 243 og 6,5x55 hvor jeg havde ladet dem med en noget lavere hastighed, men de løb altid fra skudstedet, ikke fordi de ikke var skudt godt nok, men de løb fra 20 til 100m og lå sten døde, så begynde jeg at at lade dem op til max, billede skiftede med det samme, de klappede til jorden fra en side af, selvfølgelig er der få der løber lidt, men det er meget få og jeg skyder ud til ca 250meter og det er ingen problem.

mit første valt til råvildt er Barnes TSX 130gr. Min riffel skyder som en drøm med den kugle i 3006. Der er ingen blodudtræk iforhold til mange andre ladninger, udgangshuller på størrelse med en to krone, min Barnes 165 gr TSX i 3006 giver mere kødskade end 130gr kuglen gør på råvildt.

Mine Polske jægere er vilde med den kugle, efter den jagt jeg lige har været på har min Jæger fået nogle at mine patroner til test i hans riffel, han har nu efterfølgende bestilt 100stk af dem, for dem vil han have nogle af. Nu er det anden gang jeg laver patroner til jægere i Polen med samme type kugle. De siger de kun kan købe billige kugler, men de får ca 50 € for et rådyr til vildthandleren, hvis det er pænt skudt.

Mine Polske venner hader kød spild, de siger de tit har folk med på jagt fra Italien, Spanien og Frankrig som ikke kan skyde, de skyder mange gange op til mange skud til hvert dyr og det er sjældent de får ordentlig ramt på vldtet, de siger os danskere skyder 10 gange bedre end de andre. Han fortalte at de helst vil sælge til danske jægere pga vi skyder godt og vi gennemhuller ikke deres vildt[Big Grin]
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar


Beskeder i denne tråd
Homogene projektiler og deres begrænsning - af Maubla - 07-08-2016, 04:08 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)