Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alternativ til EAW-Sving montage??
#1
Jeg leger lidt med tanken om at jeg vil have svingmontage eller lignende på min Remington 700 BDL (30-06). Ønsket er at have min Zeis 2,5-10x50 + et Holosight (eksempelvis et Docter holo). Men jeg ivl have det ås jeg kna skifte rundt, uden værktøj og uden det kræver ny indskydning.

Er lidt kommet frem til det onk skal være EAW-svingmontage, men det er højest sandsynligt fordi jeg ikke kender nogle alternativer. Er der nogen som kan hjælpe her med andre alternativer som kan løse denne opgave? Og gerne en lidt billigere løsning end EAW-svingmontagen. Smile

Alle aktuelle bud er velkomne, og håber på brugbare inputs. Smile

mvh.
Alex S. Hansen
mvh.
Alex S. Hansen
Svar
#2
Picatinny rail. og leupold qrw på kikkerten. Rail koster under 1000kr og ca 1000kr for leupold qrw. Kan handles billigere hvis man leder lidt.
Svar
#3
Leupold qrw - kan det så ikke flyttes over hele skinnen? .. Jeg tænker, man får vel ikke præcis samme placering hver gang som du gør med sving?

mvh.
Alex S. Hansen
mvh.
Alex S. Hansen
Svar
#4
Jeg har lige købt en picatinnyskinne brugt til en Remington 700 ligesom din. Den får jeg ikke brug for alligevel tror jeg ikke, så den kan blive din billigt.

Send en PM hvis det er interessant.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by alexsh

Leupold qrw - kan det så ikke flyttes over hele skinnen? .. Jeg tænker, man får vel ikke præcis samme placering hver gang som du gør med sving?

mvh.
Alex S. Hansen


Det bestemmer du selv. Der er flere hak at vælge imellem. Du kan evt finde en nordmand på tuben som ved lidt om skydning generelt.
https://www.youtube.com/watch?v=LIhjdpYJYQg
Svar
#6
Rail + Leupold QRW = [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

"Hellere dø stående, end leve på knæene"
"Hellere dø stående, end leve på knæene"
Svar
#7
Tak for inputs. Tror jeg har fået vist vejen. Smile - Det sgu da så meget billigere, og egentlig skide smart det der. Smile

mvh.
Alex S. Hansen
mvh.
Alex S. Hansen
Svar
#8
Fordel rail + QRW...
Du kan blande rifler og kikkerter som det passer dig. Alle passer sammen.

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win, 260 AI, 30.06
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by MS

Rail + Leupold QRW = [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

"Hellere dø stående, end leve på knæene"


Total grineren - hvorfor mener du det ?

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#10
Jeg har haft EAW-sving p 4+ rifler, men får ikke flere i skabet. Vejen frem er picatinny/QRW - man kan sågar rykke kikkerten fra bukkejagt til
den tykke påklædning når vinteren har meldt sig [Smile]

mvh
mvh
Svar
#11
Til Trådstarter. Kikkerten skal stadig justeres ind. Altså riflen skal skydes ind hvis du flytter kikkerten over på en anden riffel. Hvis du har to kikkerter til samme riffel, som er skudt ind så er der ingen problemer med at bytte rundt. Faktisk så er picatinnyrail meget stærkere end EAW.
Svar
#12
Er godt med på at kikkert skal være skudt ind til den pågældende riffel. Smile Det er også mere til hvis man skal skifte fra kikkert over til holo sight og så tilbage til kikkert igen - uden indskydning. Det skulle jo da være muligt med denne løsning. Smile

mvh.
Alex S. Hansen
mvh.
Alex S. Hansen
Svar
#13
Ja - absolut [Smile]

mvh
mvh
Svar
#14
Når man som jeg, har figur som en afrikaner. Tyk mave og tynde arme[:o)]så bliver man glad for Leupolds QR montage. Let men stærk, og det endda til ½ pris af en EAW.
Hvorvidt der kan fås en base til Doctor ved jeg ikke. Hvis nej, så kan den vel laves.

Venlig hilsen

JCK
Svar
#15
Der findes fod til Docter, som passer på picatinny.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with Viper-Flex® ...
K&B Claxel Wink




Svar
#16
er der nogen som så kan fortælle mig: Kan man nøjes med medium ringe til 50mm kikkert? Leupold anbefaler umiddelbart high - men jeg vil jo gerne have den så lavt siddende som muligt. Smile

mvh.
Alex S. Hansen
mvh.
Alex S. Hansen
Svar
#17
Jeg går lidt med samme overvejelse og skifte min EAW swing på min sauer 202/9,3/3-12x56 til QRW+picatinny når jeg skal ha dæmper på.

Jeg kan se højderne leopold opgiver er
low 0,84" = 21,3mm
med 0,97" = 24,6mm
high1,09. = 27,7mm

Selv om medium måske kan gøre det tænker også lidt på om man ved dæmper og lav forstørrelse ser lidt af dæmper så måske sku gå efter den høje.
mvh Jesper
Svar
#18
Det er intet problem at du kan se lidt af dæmperen på lave forstørrelser. Det er kun når du har fokus på det at du ser den. I en skarp situation skal dit øje nok helt af sig selv holde øje med trådkorset [Smile]

--
FKF

ANNA
Svar
#19
Medium passer fint til 50mm objektiv.

Husk at skubbe kikkerten fremad i sporene/railen inden du spænder den fast. Hvis ikke du gør det, vil kikkerten arbejde sig frem i rekylen indtil den rammer stoppene med skiftende træfpunkt/stor spredning til følge.

J.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)