Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Værktøj til fænghættelommen.
#1
Jeg bruger lige nu den lille fra Lee som såmænd virker fint, men jeg synes den er træls at arbejde med. Havde før i tiden en RCBS med noget der ligner stive børster. Den kunne jeg bedre lide, og overvejer at købe en igen.
Men er der en derude som bare er bedre end alle andre?
Svar
#2
For det meste hopper jeg det over, men om det er meget slemt skraber jeg lidt med en passende flad skruetrækker[8D]
Svar
#3
RCBS børste monteret på en accuboremaskine.

Hurtigt og effektivt.

mvh
mvh
Svar
#4
Når jeg lige tager mig sammen til det, vil jeg til at rense de decappede hylstre i en vådtumbler med stålmedie. Så bliver fænghættelommerne lige så spejlblanke som resten af hylstret.... tror jeg.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Jeg prøvede i går at decappe en håndfuld, ultralyds rense dem, og så i tumbleren i to timer. Langt de fleste var helt rene, men nogle havde rester i fænghættelommen, så jeg har bestemt mig for at rense alle lommer før de andre metoder tages i brug. det er måske hysterisk overdrevet, men sådan er jeg [:p]
Svar
#6
Jeg er ved at have brugt en box med 50 patroner jeg ladede for 14 dage siden til træningsbrug. De var voldsomt snaskede i fænghættelommerne, men jeg tænkte: " nå hvad fanden, en klikker på banen er ingen ulykke". Men ingen af dem klikkede. Sådan er jeg [Big Grin]

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Steel media så er d helt rene

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#8
har godtnok aldrig renset en gænghættelomme. sådan er jeg.

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#9
Garbage in Garbage out!
Hvis nogen af jer forventer at gøre jer paa en skydbane, saa skal I altsaa genlade ordentligt, og det indebærer at ALLE varianter er udelukket. Altsaa ogsaa rense fænghætte lommerne grundigt og ens.
Hylstrene ændrer sig hvergang de bliver afskudt. Messingen trænger fremad og det skal trimmes. Det skubber altsaa ogsaa bagud, og fænghættelommen bliver (det modsatte af dybere) jeg kan ikke huske udtrykket paa Dansk, men en rigtig 'Primer pocket cleaner' renser lommen, trimmer den tilbage til rette dybde, og gør den vinkelret med hylsterets axis.
Naa ja, hvis man mener det er for meget og ikke gider det, saa melder resultaterne sig af sig selv før eller senere.
Det er lige netop den opmærksomhed paa detaljer der gør haandladet ammunition saa meget bedre end fabriks ladet. Og det udelukker ammunitionen som værende årsagen til en forbier.
Kig paa http://www.sinclairintl.com og find deres primer pocket cleaner, saa kan I se hvad jeg mener. (De kalder den vist primer pocket uniformer $ 29)
H
Hogmeister
Svar
#10
Jeg bruger en sinclair, men den model der kan sættes på batteriboremaskinen...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Garbage in Garbage out!
Hvis nogen af jer forventer at gøre jer paa en skydbane, saa skal I altsaa genlade ordentligt, og det indebærer at ALLE varianter er udelukket. Altsaa ogsaa rense fænghætte lommerne grundigt og ens.
Hylstrene ændrer sig hvergang de bliver afskudt. Messingen trænger fremad og det skal trimmes. Det skubber altsaa ogsaa bagud, og fænghættelommen bliver (det modsatte af dybere) jeg kan ikke huske udtrykket paa Dansk, men en rigtig 'Primer pocket cleaner' renser lommen, trimmer den tilbage til rette dybde, og gør den vinkelret med hylsterets axis.
Naa ja, hvis man mener det er for meget og ikke gider det, saa melder resultaterne sig af sig selv før eller senere.
Det er lige netop den opmærksomhed paa detaljer der gør haandladet ammunition saa meget bedre end fabriks ladet. Og det udelukker ammunitionen som værende årsagen til en forbier.
Kig paa http://www.sinclairintl.com og find deres primer pocket cleaner, saa kan I se hvad jeg mener. (De kalder den vist primer pocket uniformer $ 29)
H



Hej Strom.

Så har du stadig en chance for at lære det[8D]

Venlig hilsen

JCK
Svar
#12
halløj min ven,
skal nok købe min ammo ved en rigtig hjemmelader, så jeg har en chance for at ramme [Big Grin]
( jeg vidste der var en forklaring )
mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#13
Så skal du ikke købe hos mig[Wink][}Smile]
Svar
#14
Jeg må indrømme at jeg heller ikke renser lommerne...

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#15
kun for lommeuld en gang imellem.
Svar
#16
Trykluft [Smile]

Per
Svar
#17
Trykluft,Ja det bruger jeg. Først kalibrering,så et syrebad, så bliver de grundigt tørret. Så en halv dags tid i tumbleren. Så bliver hylstrene blæst rene med trykluft samtidigt bliver ildkanalen kontrolleret for rester af tumblermedie,så kommer de ind i varmen igen,for at være sikker på at de er helt tørre!
Mere gør jeg ikke,og jeg har ikke oplevet nogle problemer med denne fremgangsmåde.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#18
Jeg tør slet ikke fortælle hvilken sjuske-dorthe jeg er....[8)]

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#19
Jeg bruger (også) Sinclairs primer pocket reamer, tror jeg den hedder, efter hver ca 3. omladning af hylstrene til baneriflen.

Til jagthylstrene bruger jeg 12min i ultralydsbad (60-70 grader, citronsyre & sulfo) efterfulgt af trykluft. Så er den ren.

Mvh Pete
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Jeg må indrømme at jeg heller ikke renser lommerne...

Hilsen Ulrik



ULG, det sørger din kone for [Big Grin]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)